• Re: Byggtråd: Localbikechop och en jävla massa jävla jobb.

Av:
    AlfaAlfa
    Halloj!

Jag känner att jag ska klargöra lite saker här inner vi hamnar i en Wasp-situtation*

*En situation där diskussion uppstår för att person/personer inte läser det som skrivits tidigare, inte kan läsa mellan raderna eller missförstår medvetet eller omedvetet. Vanligtvis i kombination där textförfattaren varit otydlig med att visa att inlägget är lite skämtsamt eller lurigt.
    q3.jpg

Så för att klargöra lite....
    q5.jpg

Wasp...
    q4.jpg

Så nu när jag klargjort det och jag hoppas ingen tagit åt sig och vi kan undvika framtida missförstånd. Det här ska ju va en glad och mysig byggtråd där alla är välkomna för att inspireras och införlivas i mitt livsmotto: Den enes Passion är den andres Trams.

Vi passar på att skapa en ny cykelkategori till Rick James/Kokainsläden bygget så den hålls fri från alla rätt eller fel som annars kan uppstå.

F.U. - Future Utility, en cykel redo att möta det framtida hemska samhälle folk målar upp.
    Q6.jpg

Passande eftersom den hoj bygget baseras på presenteras som Zombie Apocalypse Bike hos Singletrack https://singletrackworld.com
    q.jpg

Cykeln i reportaget är Steve Olsens privata och ser oftast ut så här. Tvärt emot mig som cyklar i vita cykelkäder ser Steven ut som han brottas med grisar i spiltor efter sina turer. Det här är också anledningen till att Steven föredrar Pinion växellådor eller Singlespeed, vanliga växelssystem överlever inte de enorma bajskockor som grötar igen precis allt.
    q2.jpg

Det som är jobbigt nu och det som kan dra ut lite på bygget är att Steven tycker att han ska bygga en ny ram i stället som kompenserar för den lite kortare Lauf gaffeln och dropbar, det vill säga, korta reachen och modda framändan för den kortare gaffeln och fjädringsvägen i stället för en 130-140mms gaffel som ramen är byggd för. -It will be very nervous in the front and you have to sit very strange and low.- It´s trams Steven, it will be awesome säger jag med en suck och pillar i stället med vilken färg jag ska ha på ramen.

Matt lila?
    q9.jpg

Matt metallic lila?
    Q7.jpg

Gillar egentligen inte "kameleont" färg, men kanske nån flip-flop variant av Matt lila?
    Q8.jpg

Todiloo!
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-11-12 21:46 av AlfaAlfa.

Av:
    h.g.j
    Det som skrämmer mig mest i den här tråden är att du skriver att det var 2016 som du byggde Monstercross 2.0....jag skulle gissat på ifjol.... Jösses....😀

Av:
    Cyklist
    Haha skrattade bokstavligen högt åt att läsa "Wasp..." och sen mötas av den där blicken/bilden.

Flipflop ger sig snart, fades är alltid inne/ute/retro/hatat/älskat - så jag röstar på en matt metallic 3-kulörs fade enligt nedersta bilden istället! Kommer passa perfekt med de glittriga styrfransarna du inte vet om att du behöver än.

#taremotmigmedhuvudetförattskyddakroppen https://www.instagram.com

Av:
    tmalm
    Fade ftw!

/T

Av:
    AlfaAlfa
    Cyklist skrev:
    Haha skrattade bokstavligen högt åt att läsa "Wasp..." och sen mötas av den där blicken/bilden.

Flipflop ger sig snart, fades är alltid inne/ute/retro/hatat/älskat - så jag röstar på en matt metallic 3-kulörs fade enligt nedersta bilden istället! Kommer passa perfekt med de glittriga styrfransarna du inte vet om att du behöver än.

Haha, får sånna jävla Randy Savage vibbar av styrfransarna!!! Kolla tischan!!!klockren matchande cykeloutfit sen!

90A6560F-9282-4FD0-A3BD-C638501F2F2D.jpeg

Ja de får bli matt lila metallic!

Av:
    NickPick
    Blir lauf inte ännu sämre på denna hoj än på förra? Då var den ju gungig...
    Coolt projekt som vanligt 👍🏻

Av:
    AlfaAlfa
    NickPick skrev:

Ja, vi får se, det som kändes underligt på den förra hojjen var att gaffeln kändes gungig på asfalt, Lauf:en är ju gjord för lite ruffigare miljöer än platt så jag upplevte att den kändes gungig på platten. Den tål ju bröt och bus gaffeln men det den är extremt bra på är att ta bort vibrationer. En vanlig gaffel plockar stötar och smällar bättre, men Lauf:en är grym på att ge komfort helt enkelt. Det som var skojigt är ju att att det är ju en fjäder(om en avancerad sådan) så du kunde ju pumpa till en gång för att lyfta framändan. Sjukt kul i skogen. Och den här hojjen skall ju rulla mer rufft än asfalt så jag tror det där ”plattgunget” försvinner.

Av:
    Paco
    AlfaAlfa skrev:
    NickPick skrev:

Ja, vi får se, det som kändes underligt på den förra hojjen var att gaffeln kändes gungig på asfalt, Lauf:en är ju gjord för lite ruffigare miljöer än platt så jag upplevte att den kändes gungig på platten. Den tål ju bröt och bus gaffeln men det den är extremt bra på är att ta bort vibrationer. En vanlig gaffel plockar stötar och smällar bättre, men Lauf:en är grym på att ge komfort helt enkelt. Det som var skojigt är ju att att det är ju en fjäder(om en avancerad sådan) så du kunde ju pumpa till en gång för att lyfta framändan. Sjukt kul i skogen. Och den här hojjen skall ju rulla mer rufft än asfalt så jag tror det där ”plattgunget” försvinner.

Funderar på att slänga på en Lauf Grit på min grusräser. Fortsätter med Trailracer?

Av:
    AlfaAlfa
    Paco skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    NickPick skrev:

Funderar på att slänga på en Lauf Grit på min grusräser. Fortsätter med Trailracer?

Grit:en är den du ska ha definitivt, 30mm i stället för 60mm på Trailracer.

Om jag kan få folk att köpa mer Lauf gafflar så är jag nöjd, underbara saker!

Av:
    Paco
    AlfaAlfa skrev:
    Paco skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    NickPick skrev:

Menade självklart om du kör på Trailracern även på denna monstercross?😜

Av:
    AlfaAlfa
    Paco skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    Paco skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    NickPick skrev:

Menade självklart om du kör på Trailracern även på denna monstercross?😜

Det blir en Trailracer boost!:)

Av:
    AlfaAlfa
    Snart jul och då börjar det rycka i shoppingtarmen igen. Suttit senaste veckan och bläddrat igenom nyheter inför 2020.

Problemet är att jag inte vet vilken hoj jag vill ha, en ny landsvägscykel har stått på önskelistan länge, men...så kan jag bli så sugen på att cykla bmx också, trots att man snart är i långvårdsålder. Har skummat igenom lite det som är nytt och hett och hittat två favoriter.

Dream1.jpg
    dream2.jpg

Nu är frågan bara.....Landsvägshoj eller Bmx? Är jag smart borde jag köpa en lådcykel i stället....

Av:
    happymtb.fr
    Börjar inte det här skämtet bli lite slitet? 🤔

#===#==#=#=================================================
    184x44 Fox DHX RC4 coil, Manitou IRT, m.m. säljes: https://happyride.se

Av:
    AlfaAlfa
    happymtb.fr skrev:
    Börjar inte det här skämtet bli lite slitet? 🤔

Förstår inte vad du menar?

Av:
    AlfaAlfa
    Sådär.

Då gasar vi vidare med Kokainsläden, Rick James, Randy Savage, Superfreak, F.U., kalla det vad du vill bygget.

Steven på Olsen bicycles fick som han ville, det ska byggas ny ram. Frågade om ledtid och fick ett klockrent datum, "couple of weeks", som tur är har jag ju andra cyklar att både cykla och bygga på.

Men då kan man ju planera lite. Som färgen, lila. Fick tips av en raggarbils polare om Chrysler C7, det vill säga plum crazy. Den känns så där "rätt", mer blåmärkes-lila än åderbråck-lila.
    Painter.jpg

Till det här gäller det att ha en matchande logga, vill ha någonting som känns lite 60-70 tal, sådär skivomslags-aktigt, lite hot rod, lite b. Tänker mig vitt och enkelt, men det hade ju varit sjukt ballt med typ bladguld och pinstripad linje runt bokstäverna i pearlvitt.
    logos.jpg

Och hur ska man strössla den här cupcaken sen då? Jag tänker mig vit brooks cambium sadel, vit styrlinda samt en massa lila eloxerat junk.
    purple.jpg

Mums.

Av:
    unsuspected
    Lila, vitt och guld!

Av:
    NickPick
    Den lila färgen skriker ju bara Specialized venge pro 2019, men den poppade inte särskilt med svarta kontraster så detta blir grymt 😁

Av:
    Singular
    Lila och guld - kungligt (på flera sätt). Heja!

http://www.singularstraps.se

"Feel the burn. Feel the pain. Feel the pride. Why have 3, 12, 18 or 27 speeds when one works so well? No chain slap and derailleur crunch means your ears are free to listen to your natural surroundings: the wind in the trees, the creaking of your knees, your friends whining as you crush them on the climbs. And when you reach the top, with your legs screaming and your heart pounding, you can honestly say that, yes, life is good."

Av:
    velovin
    Den undre, gula loggan. Inget att fundera på.

Av:
    AlfaAlfa
    unsuspected skrev:
    Lila, vitt och guld!

Vi kör på det!

NickPick skrev:
    Den lila färgen skriker ju bara Specialized venge pro 2019, men den poppade inte särskilt med svarta kontraster så detta blir grymt 😁

Åååh ja det är sant! Canyon gjorde det dock bättre som vanligt, som sagt, det vita poppa snyggt!;)
    images.jpg

Singular skrev:
    Lila och guld - kungligt (på flera sätt). Heja!

Håller med!

velovin skrev:
    Den undre, gula loggan. Inget att fundera på.

Det känns som folket är enade, det får bli guldlogga!!!

Av:
    frippegubben
    Och så skulle du ha de här skorna till:
    https://www.planetx.co.uk

Av:
    AlfaAlfa
    frippegubben skrev:

Ååååååååååh!

Skulle döda för att hitta denna matchande etto hjälm!

5F8BE10D-4AE3-44ED-B2D6-0B1EF3347B49.jpeg

Av:
    BMF
    Bara älskar denna tråden. Helt rätt nivå på dina byggen. 😊 Nästan så jag blir sugen på att trycka upp en matchande t-shirt i lila med en snygg logga. Kanske ska ta hem lite lila tröjor nästa gång jag fyller på lagret.

Av:
    AlfaAlfa
    BMF skrev:
    Bara älskar denna tråden. Helt rätt nivå på dina byggen. 😊 Nästan så jag blir sugen på att trycka upp en matchande t-shirt i lila med en snygg logga. Kanske ska ta hem lite lila tröjor nästa gång jag fyller på lagret.

Varsågod, har gjort en mall till dig, det här är outfiten för bygget!

outfit.jpg

Av:
    HåkanC
    Lila och gult, det är väl en gammal kombination?

Borde iofs göra succé i de värmländska loppen

/Håkan

Av:
    unsuspected
    Hade en sån etto hjälm, minnen.

Av:
    Jensen
    frippegubben skrev:

Haha tror jag har ett par sådana i källaren :-)

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    DeLiQ
    AlfaAlfa skrev:
    BMF skrev:

Åhh, en klassisk Evel Knievel-design. Grymt... 👍🏻

EvelKnievel.jpg

Hälsningar Dennis

Bryna Nuppa Fjässa Sponken

Det går fort, ibland

Av:
    Manurhin2
    HåkanC skrev:
    Lila och gult, det är väl en gammal kombination?

Borde iofs göra succé i de värmländska loppen

/Håkan

Fattar nu...
    HåkanC är synonym för HåkanL(oob)
    Tumme upp

M

Av:
    AlfaAlfa
    DeLiQ skrev:
    AlfaAlfa skrev:
    BMF skrev:

Åhh, en klassisk Evel Knievel-design. Grymt... 👍🏻

Ja, tror jag skiter i capen dock, kanske en nackkrage i fluff eller något!=)

Av:
    thomaslundstrom
    AlfaAlfa skrev:
    Ja, tror jag skiter i capen dock, kanske en nackkrage i fluff eller något!=)

Sy ett omslag till en hövding? 😱

--

GotoVelo!

Av:
    AlfaAlfa
    Lördag och i dag var dagen d, dags för photoshot. Fredagskvällen så togs hela cykeln i sär och rengjordes, Skar ut skummgummit för sadeln och monterade på sadeln. Tanken var de skulle ha en liten skarpare form än sadeln för att matcha ramens grafik(Vinkeln på bilden gör att det ser lite knasigare ut än vad det gör live). En ny (för kort) svart kedja sattes på också, dags att vara fin.
    saddle.jpg

Det är första gången jag kommer ha ordentliga bilder på ett cykelbygge, men den här hojen känns speciell och kan vara kul att minnas hur fin den var ny när man kört någon säsong på den och den fått sina battle scars.
    Tänkte skippa soffbilder eller stöd-mot-pinne-i-skogen bilder och gå all in. Tobias Björkgren, tobiasbjorkgren.com, fick hålla i kameran, och det känns som det var helt rätt beslut. Försökte dokumentera lite av fotograferingen men att göra det med en mobilkamera är som att försöka måla av en Lars Lerin tavla med en etch-a-sketch.

Extremt spännande att få se ett proffs arbeta. Nog med dravvel, här kommer bilder, de riktiga bilderna som Tobias tog kommer framöver också. Nu är det dags att beställa en ny längre kedja, ställa in dämpare och göra den redo för att verkligen cyklas på.

Photoshot2.jpg
    Photoshot.jpg
    photosho2.jpg
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-11-16 15:51 av AlfaAlfa.

Av:
    Lejon
    Tjusigt! Gillar när folk går all in!

Av:
    bokaj
    We're not worthy! För att citera Wayne och Garth.

-----------------------------------------------------------------
    Sedan ser jag racer säsongen lite över mer mot MTB åkning nu+vinter.

Av:
    AlfaAlfa
    bokaj skrev:
    We're not worthy! För att citera Wayne och Garth.

Johorå!

Av:
    AlfaAlfa
    Halli hallå.

Var ju ett tag sen det postades här. Men det har varit massor att göra på både det dagliga jobb och extra jobbet, konstigt att känna någon slags skyldighet att skriva här, men det är kul.

I helgen så var det testkörning av Huldr prototyperna. Tim Hedman har ju haft hojen hos sig ett par månader och testat, modifierat och kört skiten ur sig. Tim är Huldrs test och hållbarhets ansvarige, tihi.
    Hu.jpg

Så vi tog oss till Hammarbybacken och lekte loss i deras snällaste downhill spår. Jag är absolut inget utförsfreak, men satan vad kul det är, jag framstår nog som ett psyko när jag kommer där skrattades nerför backen. Vi vart tillfrågade av backens personal om de skulle sätta igång liftarna åt oss men vi sa "nejdå, det är lugnt". Efter att ha gått ca 5m uppför backen hade alla ångrat sig.
    hu2.jpg

Tyvärr hade vi lite otur, på andra åket med hojen så gick drevet på pinion växellådan av, kanske inte sååå oväntat då drevet vi kört med är ett pinion original drev, typ hemmahörande på en city bike, dags att skaffa starkare grejjer, dock har det ändå hållit ut i cirka ett år. Så resten av dagen vart det att pumpa sig nerför backen. Vi hade lite andra hojar med som referens så vi fick ihop ett par repor ändå.
    hu3.jpg
    Efter testet så vart det lite allmänt snack om förbättringar och förändringar. Vi kommer att testa ett annat dämpar länkage, det vi har nu funkar bra, men dämparkurvan är lite väl progressiv live gentemot vad dämpar programmen säger. Vi har haft lite olika downhill cyklister som testat cykeln och vi har ju fått lite olika feedback så vi har ju det att ta hänsyn till också.
    hu4.jpg

Men nu över till BMC:n!
    Tobias (tobiasbjorkgren.com) klämde ett par smaskiga bilder på den, de som följt mitt instagram har ju sett dessa redan.
    BMCFinal.jpg
    BMCFinal2.jpg
    BMCFinal3.jpg
    BMCFinal4.jpg

Är supernöjd med hela bygget verkligen. Dags att göra en riktig inställning av allt och trimma in det sista. Men min fru frågade mig "ska du sälja den nu?", en fråga baserat på tidigare byggen, bygga dyrt, sälja billigt. Inser att jag inte kommer slaska sönder den i vinter utan tanken är att ha den som xc/trail hoj till sommaren. Så ja, är någon intresserad så är cykeln självklart till salu, men har inget DIREKT behov av att sälja den. Byggkonstanden har tangerat ca 50000kr, men det är inget jag begär. Kom med ett vettigt bud bara i PM eller på mail localbikechop@gmail.com

Kan erkänna att den här gången skulle det faktiskt göra lite ont att sälja, men har två andra byggen som ska dras igång så en försäljning skulle definitivt gasa på dem lite och skapa lite byggspace i lägenheten...

Spec listan kommer här, och några har pm:at mig om hur Trailsync Droppern funkar så här kommer infon om den:
    "När sadelstolpen är utsträckt i sitt högsta läge befinner sig dämparen, en Fox Float DPS, i trampläge. Det betyder inte att den är helt låst, men närapå. Så fort du sänker stolpen så skickas parallellt en mekanisk signal till dämparen att öppna sig helt och förbereda sig på stökigare terräng. Systemet har tre lägen: när stolpen är högst upp med dämparen låst, när stolpen är längst ner med dämpare öppen, samt ett mellanläge där dämparen är öppen och med stolpen på mitten."
    Screenshot 2019-11-24 at 17.59.50.png

Hojen är som sagt byggd på BMC:s finaste Speedfox ram och cykeln är ju en mix av trail och xc, bara att googla test och reviews av den, den har genomgående fått finfina betyg.

Kram!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-11-24 19:59 av AlfaAlfa.

Av:
    AlfaAlfa
    I väntan på ramen till Kokainsläden så har vi ett bygge som tyvärr fått stå lite i skymundan, And The Revolution bygget. Min vän som skulle göra grafiken på bygget har tyvärr gett upp, hon vart inte alls nöjd med hur resultatet av hennes arbete vart. Men jag förstår henne, svårt medium med cykelramar, inte så många som helt ostressat går från att måla på en målarduk till att gå över till något som liknar en vvs rörs dragning under köksbänken. Kort sagt, en refresh och en restart i det alltså.

Jag hade en klar bild av vad jag ville göra, men det skiter jag i nu och rensar i lådorna hemma, impuls shoppar på black friday och tvångsbudar på köp och sälj sidorna.

Jag vet inte riktigt vad det blir än, men det ser ut att bli en gravel cykel med rakt styre...
    Fravel2.jpg

...en hybrid alltså=(. För att undvika förknippas med humorlösa mellanchefer som pendlar till jobbet i funktionskläder i ur och skur endast så måste ett ballare namn fram. Gravel med flat bar.....rebusen lyder g-gravel + f-lat---låt mig presentera...
    fravel1.jpg

The Fravel! Ett namn som direkt frammanar ett salivsprut vid uttal. Tanken är helt enkelt att kopiera en av mina absolute favoritcyklar, både till utseende och funktion. Speedvagens svindyra singlespeed hoj, Urban Racer. fast addera lite växlar.
    fravel3.jpg

Paketena som rullat hem de senaste dagarna har innehållet det här godiset. Paket nr 1 innehåller bromsar som placerar sig top 3 på min lista över bromsar som jag tycker är svinfeta/svinsnygga, Formula R1 i polerad finish.
    fravel4.jpg

Paket nr två innehåller den udda men intressanta 9 delade Advent gruppen från Microshift. Microshift är egentligen en undertillverkare åt Shimano och har gått från att sälja kassetter till att nu lansera hela grupper. Har varit sugen på den här gruppen sen den kom ut, hur man nu kan vara det, elektronik- och kolfiberfri. Dock har den en rätt intressant clutch lösning samt kullagrat växelreglage. Den är hyfsat lätt med då kassetten "saknar" 3 drev. Den har fått rätt bra betyg i tester, det enda jag kan klaga på är att gruppen känns gedigen och najs, men de har sparat in pengarna på varenda liten småskruv. Kanske dags att byta ut all philips skruv mot alu och titanskruv.? Aja, växelreglage, bakväxel och kassett slutade på ca 1200kr nu i rea hetsen.
    fravel5.jpg

Resten av grejjerna som åker på är det som tyvärr blivit stående hemma då navbredds standarder osv har gjort dem oanvända.
    Det blir mycket kolfiber, samt en hel del rå alumnium då jag har sjukt mycket anodiserat krafs hemma som kommer få grovhångla med lite kaustiksoda. Fälgarna blir dt swiss, 30mm innerbredd och 650b. Tanken är att köra 650bx50 däck och skärmar, det är fett med feta däck.
    Fravel6.jpg

Hur den nu ska lackeras har jag inte ens hunnit tänka, cleant, skrikigt, fult eller snyggt. Alla kolfiberdelar skall det tas bort loggor på och få lite matt klarlack. Fälgarna har ju vidrig grafik(samt att de är rätt repiga) så de ska också göras något med. Ska sätta mig ner och leka lite med färger nån dag så får vi se.

Kram.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-12-03 10:19 av AlfaAlfa.

Av:
    Jonatan F
    Alltid lika inspirerande! Och Kul med advent gruppen. Passande i dessa tider och en spännande grupp tycker jag!

Av:
    BenjaminLindberg
    Finns inget som ä gratis på en ocho ?

Av:
    NickPick
    Fantastiskt!
    Det där med mellanchefer i funktionskläder var underhållande...

Advent har jag helt missat så det här blir spännande! Nu har man lite att läsa ifatt också. Även bra pris. Fungerar normala kassetter? Varför gjorde dom inte en 11a direkt?

Apropå kokainsläde så skulle du kunna göra något fett med inspiration av en BMW 7a från 80-talet. Bromsskivorna har du ju redan 🤔.

Av:
    AlfaAlfa
    NickPick skrev:
    Fantastiskt!
    Det där med mellanchefer i funktionskläder var underhållande...

Advent har jag helt missat så det här blir spännande! Nu har man lite att läsa ifatt också. Även bra pris. Fungerar normala kassetter? Varför gjorde dom inte en 11a direkt?

Apropå kokainsläde så skulle du kunna göra något fett med inspiration av en BMW 7a från 80-talet. Bromsskivorna har du ju redan 🤔.

Jag är ibland snubblande nära en själv...=)=)

Ja, tror det kan bli kul att testa något nytt! Just valet med 9 delat verkar vara en liten sub trend hos vissa tillverkare, vet att Box components också gjort något liknande. Tanken är väl att ha samma omfång som moderna drivlinor, men plocka bort några steg emellan och "tajta" till det lite. Gruppen säljs som någon mtb/adventure/trekking fokuserat så det finns framväxel och dropbar reglage också.Systemet är bara kompatibelt med sig själv tyvärr, men funkar det här bra nu så känns det som en nobrainer att ha som slit och släng grupp, är ju fånigt billiga delar till den utan att vara toktungt.
    Här är mer info: https://www.microshift.com
    Här finns ett test av gruppen: https://www.pinkbike.com

Åååh...är vi själsfränder?

När jag har lite pengar över och så är det ju något så här jag vill ha som sommarbil nu när kidsen inte behöver barnvagn längre.
    denis-Goleszny-E23-bagged-735i-air-lift-title.jpg
    479360154.jpg

Av:
    AlfaAlfa
    Jonatan F skrev:
    Alltid lika inspirerande! Och Kul med advent gruppen. Passande i dessa tider och en spännande grupp tycker jag!

Haha, det där hade jag inte ens tänkt på faktiskt, så synd att den inte var 24 växlad, så kunde man ceremoniellt ha växlat upp en växel varje dag till jobbet nu i december!=)

Av:
    unsuspected
    Åkte runt en BMW 7-serie i Stockholm med den perfekta personliga regplåten ALFONS.

Av:
    AlfaAlfa
    unsuspected skrev:
    Åkte runt en BMW 7-serie i Stockholm med den perfekta personliga regplåten ALFONS.

Haha, skön dansk koppling där;)

Av:
    ol__
    Ja advent-gruppen verkade ju intressant. Ser på deras hemsida att de också har tumreglage. 9-växlat med tumreglage är ju lockande till min frankenbike :) Men hittar det inte i någon butik. Varifrån köpte du?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in