• Vart kan jag köpa Snabbkoppling till en Mongoose Crossway 250?

Av:
    mongoose
    Hej, en nybörjare här! Har nyligen fått en Mongoose Crossway herr cykel (troligen något år gammal, rostig etc)

Allt gick bra tills snabbkopplingen där bak gick av. Det är en smalare version på snabbkopplingen, 5 mm dimension och det var cirka 2.5 cm som gick av. Vilket betyder att snabbkoppling är 170 mm lång, mätte på själva skruvdelen inte hela snabbkopplingen.

Försökte hitta en 5 mm 17 cm lång snabbkoppling men fick inga bra resultat. Dem flesta är 130-145 mm som jag hittar.

Snabbkopplingen som gick sönder är den nedre på bilden.

Känner ni till någonstans jag skulle kunna köpa en sån snabbkoppling? Eller kan jag lösa det på ett annat sätt?

Tack på förhand!
    IMG_20181011_150221251.jpg
    IMG_20181011_150245438.jpg
    IMG_20181011_150210720.jpg
  • Re: Vart kan jag köpa Snabbkoppling till en Mongoose Crossway 250?

Av:
    LTS
    Du har en vanlig snabbkoppling. En sådan går att köpa i alla cykelbutiker. Det enda som är viktigt är att du köper en snabbkoppling för bakhjul. De för framhjul är lite kortare (100mm, man brukar ange innermåttet när den är ihopskruvad). Du ser ut att behöva en mtb-version som är 135mm netto. Det finns även lite kortare (130mm) för landsvägscyklar.

Av:
    Lejon
    Du kan få en av mig. Skicka PM med adress så skickar jag en funktionell från ett gammalt mtb-hjul.

Av:
    mongoose
    Hej LTS, jag är lite sent ute med svaret, men tack för hjälpen!

Ska kika på det :)

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ