• [OT] Hur kollar ni pa Blu-ray pa datorn?

Av:
    juliusjonzon
    Skulle gärna fa nagra tipps pa vad ni använder för program till bluray pa datorn?

Fick med ett program till läsaren, men det är uruselt!

Vlc lirar inte heller, nagon som har ett tips?
  • Re: [OT] Hur kollar ni pa Blu-ray pa datorn?

Av:
    qma
    Film från egen fysisk media alltså? Så retro! :)
    Windows har noll stöd för det, kanske pga. att de backade hd-dvd över blu ray när det begav sig.
    Det går att installera olika grejor som kan spela blu ray i Windows, googla och du skall finna dem. T.ex nån grej till VLC.

Av:
    LesGrossman
    Trots att jag lade mycket tid på det så lyckades jag aldrig att fixa så att VLC kunde spela blu ray. Drog ner Leawo blu ray player istället och den har väl funkat sådär. Om man är beredd att betala för det så är Power DVD kanon :)

Av:
    ForesterGuy
    Det här är ett sånt där fall där det är lättare att titta på en piratkopierad film än en lagligt inköpt DVD. Grattis, filmindustrin...

Av:
    fhloston
    Det finns ett program som heter makemkv (.com) , dess laglighet och hur säkert det är vet jag dock inget om.

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    trailbiker
    Basic som fan, men gratis: https://www.leawo.com

Hyr cykelväska: http://mtbswe.com

Av:
    LesGrossman
    fhloston skrev:
    Det finns ett program som heter makemkv (.com) , dess laglighet och hur säkert det är vet jag dock inget om.

Jag använde det till att rippa några gamla filmer, dock aldrig som uppspelning så det kan jag inte uttala mig om. Det var gratis i en månad sedan får man betala.

Av:
    tinkerbell
    LesGrossman skrev:
    fhloston skrev:

Jag använde det till att rippa några gamla filmer, dock aldrig som uppspelning så det kan jag inte uttala mig om. Det var gratis i en månad sedan får man betala.
    Gratis så länge det är kvar i beta-stadiet, men man får regga en ny nyckel med jämna mellanrum. Även Bluray-rippen snurrar vidare även om det enligt dokumentation inte ska fungera mer än 30 dagar. Fungerar fint att rippa med, men för uppspelning skulle jag valt något annat, exempelvis VLC. Själv lägger jag in mina egna filmer på en NAS och sedan snurrar Plex på en server. Uppspelning sker för närvarande uteslutande med en AppleTV 4k.

Av:
    fhloston
    tinkerbell skrev:
    LesGrossman skrev:
    fhloston skrev:

Gratis så länge det är kvar i beta-stadiet, men man får regga en ny nyckel med jämna mellanrum. Även Bluray-rippen snurrar vidare även om det enligt dokumentation inte ska fungera mer än 30 dagar. Fungerar fint att rippa med, men för uppspelning skulle jag valt något annat, exempelvis VLC. Själv lägger jag in mina egna filmer på en NAS och sedan snurrar Plex på en server. Uppspelning sker för närvarande uteslutande med en AppleTV 4k.

Jag tänkte rippning och sedan uppspelning, inte direkt uppspelning. Då kanske med mellanliggande komprimering med tex Handbrake.

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    juliusjonzon
    Ja hur kan det vara så svårt? Betald film och betald hårdvara och ändå...

Fins en hel del saker som är billigare i fysisk Bluray Form, man kan köpa begagnat än digitalt "nytt".

Fattar inte riktigt film-industrin. Brutala priser för digital Media. Hur kan streaming vara dyrare än skiva?

Köpte begagnat för en 3e del av priset.

VLC ska tydligen fungera, jag gav upp efter 3 timmar!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2018-10-14 18:06 av juliusjonzon.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ