• Suunto sync hjälp

Av:
    skogsvakt
    Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
    Jag har en ny Suunto spartan Trainer. Jag tkr mjukvaran är helt otroligt rörig den sk Movescount. Jag får inte över träningen från klockan till vare sig appen lr straVa. Den enda gången det funkar automatiskt är när man sparar aktiviteten när man är hemma och klockan är ansluten till mobilen. Gamla grejer förs ej över och det finns inget sätt att söka manuellt efter aktiviteter. Vad gör jag för fel?
  • Re: Suunto sync hjälp

Av:
    skogsvakt
    Ingen?

Av:
    Johan T
    Alltså. Klockan måste var ansluten till mobilen, eller med sladd till datorn. Annars blir det svårt. Uppladdning till Strava går via Movescount i molnet, så kommer inte din data dit så kommer den inte till Strava. Det är lite konfigurering oxå. Problemet brukar vara att få upp synken till mobilen alls, det är lite blåtandswodoo, men det verkar ju funka bra? Och då laddas allt gammalt upp. Men dom har någon feature med att sådant dom är borttaget är borttaget tror jag. Så om man råkar ladda ner en gång och ta bort så är jag osäker på om du kan ladda ner igen... och så är det ingen bra idé att köra suunto-appen (nya) och movescount (gamla) i samma mobil. Välj ett alternativ och avinstallera den andra.

--
    Jag vill cykla.

Av:
    skogsvakt
    Movescount är skräp. Rörigt och funkar illa. Det går inte synka gamla ”Moves” från klockan till mobilen. Måste vara nytt och dom måste sparas när mobilen är ansluten. Spara man dom i skogen kommer det aldrig synkas över

Av:
    Kriegarn
    Näe dom synkas över efteråt om det är sparat i klockan. du måste bara ha lite tålamod. spelar ingen roll om du kör bluetooth eller kabel. gör i rätt ordning och ge klockan lite tid i början. sedan flyter det.

Själ tycker jag nog att suunto är lite bättre än garmin. särskilt filmerna som skapas av dina moves.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ