• Ge mig ett handtag med handtag!

Av:
    lindengbg
    Hej!

Det är ju Fredag å allt så varför inte en till (meningslös) tråd! :-)

Jag behöver inspiration inför inköp av nya handtag till mina mtb's.

Vad kör ni för något? Utflippad färg? Foamgrip med/utan lock-on mm?

Gärna med bilder.

Tidigare haft förkärlek för Ritcheys handtag men får jag något mer/bättre om jag kör motsv Raceface/OTI mm?

//Lindén

• Re: Ge mig ett handtag med handtag!

Av:
    Örjan Lax
    Det här https://www.bike-components.de är VÄRLDENS bästa handtag. Tror jag...

Jag gillar dom i alla fall, finns i en färg för varje smak, typ. Super-greppiga både i torrt och blött väder.

RFGR.png

Av:
    Jimel
    Gillar ergon ge-1 du får fixa bild själv :)
    Har använt gripplern ovan när dom hette easton och dom var också ok.

Av:
    Orwar
    Gillar ESI Chunky. Hållbara, bra grepp, snurrar inte och är mjuka och fina utan att bli för tjocka eller klunsiga.
    Enda bristen är att styrändspluggarna inte håller nåt vidare om man envisas med att köra in i saker med styränden.

Av:
    Rattnalle
    Orwar skrev:
    Gillar ESI Chunky. Hållbara, bra grepp, snurrar inte och är mjuka och fina utan att bli för tjocka eller klunsiga.
    Enda bristen är att styrändspluggarna inte håller nåt vidare om man envisas med att köra in i saker med styränden.
    Håller med till fullo. Plupparna är sedan länge utbytta mot sådana som skruvas i.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    detvanligavartaget
    Jag använder Ergons ergonomiska handtag, typ https://www.bike-discount.de

Dom är kanske inte så coola, men sköna och prisvärda.

Av:
    glitch
    Vilken typ av cykling?
    Mina favoriter är klassiska Oury. Finns i många färger och är lite tjockare / mer dämpade vilket mina frökenfingrar uppskattar.
    Esi är rätt sköna också men rätt fula tycker jag. De tjocka Deathgrip gillade jag också.

Av:
    Paco
    glitch skrev:
    Vilken typ av cykling?
    De tjocka Deathgrip gillade jag också.

+1

Kör dom på alla mina cyklar.

Av:
    xdr
    Jag körde med ESI, men jag tyckte de var lite obehagliga och hade ett diffust grepp efter att jag hade brutit armen så jag bytte till Ergon GA2. Vilka är sjukt bekväma, greppiga och håller iallafall en säsong och rätt snygga.

----------------------------------------------------------------
    Mina intressen: Kittens and Bikes!

Av:
    glitch
    xdr skrev:
    Jag körde med ESI, men jag tyckte de var lite obehagliga och hade ett diffust grepp efter att jag hade brutit armen så jag bytte till Ergon GA2. Vilka är sjukt bekväma, greppiga och håller iallafall en säsong och rätt snygga.

Håller med om det diffusa greppet på Esi, speciellt i blött.

Av:
    Astraboy
    någon som hunnit testa Magic Grip från Fabric?
    https://fabric.cc

Av:
    Makten
    ESI Extra chunky mår mina händer bäst av, men de går sönder om man tittar på dem. Får prova att tejpa ändarna och hitta bättre ändpluppar som inte spricker eller trillar ur.

Just nu kör jag Ergon GA2 Fat, som är något för smala men hyfsat bekväma. Funkar bra för korta turer, men jag får brutala valkar och skavsår där fingrarna möter handflatan vid längre turer eftersom skinnet helt enkelt skrynklar sig där, då greppen inte fyller ut handen ordentligt.
    Helst skulle jag vilja ha finmönstrade ~35 mm grova grepp av medelmjukt gummi (ej skum), men det finns inte. Folk har tydligen väldigt mycket mindre händer än jag:-/ ODI har några som kommer nära men mönstret är såpass grovt att jag skaver sönder händerna på nolltid trots handskar.

Av:
    Rattnalle
    glitch skrev:
    xdr skrev:

Utan handskar är de rent läskiga i väta. Med handskar funkar de bra tycker jag.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    xdr
    Rattnalle skrev:
    glitch skrev:
    xdr skrev:

Jag håller nog inte med angående handskarna. Jag tycker inte de blir så mycket bättre med handskar.

----------------------------------------------------------------
    Mina intressen: Kittens and Bikes!

Av:
    Rattnalle
    xdr skrev:
    Rattnalle skrev:
    glitch skrev:
    xdr skrev:

Jag håller nog inte med angående handskarna. Jag tycker inte de blir så mycket bättre med handskar.
    Olika handskar då kanske? Mina händer sitter som klistrade med ett avslappnat grepp om styret.

Av:
    Örjan Lax
    Rattnalle skrev:
    xdr skrev:
    Rattnalle skrev:
    glitch skrev:
    xdr skrev:

Olika handskar då kanske? Mina händer sitter som klistrade med ett avslappnat grepp om styret.
    Eller olika hudtyper? :)

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ