• Re: Trans Am Bike Race 2019

Av:
    Manurhin2
    bigmollo skrev:
    desmo skrev:
    Petert skrev:
    Gustav S skrev:
    Intressant att Martin valde att övernattar på BK enligt trackern, medan Kristian sussar på motell ett stenkast bort :D
    Dags för gemensam sovplatsinsamling medelst Swish?

Absolut. Och vi bokar självklart allt framöver.

Du menar att happykollektivet bestämmer dagsetapperna? Det vore ett spännande koncept! :D

Det låter strålande. Jag föreslår att vi bokar nästa övernattning på Epserantogården i Läsjöfors åt M&K. Så himla överraskade de kommer bli.

Hehe, ursäkta OT

Märks att jag blivit gammal och förvirrad, har hela tiden tänkt på Hans Scheikes cafe i Kopparberg .
    Fast det kanske är ngt liknande?

M

Av:
    GoranS
    Totalt just nu (andra talet på raden avser tillståndet vid halv sju i morse svensk tid).
    2174, 2033 - Zeinab
    -322, -245 - Morical
    -412, -361 - Di Felice
    -415, -331 - Wiecki
    -472, -402 - M&K
    -473, -415 - Elson
    -481, -407 - Botti
    -481, -409 - Oliva
    -502, -470 - Wick
    -506, -470 - Meszarosova
    -568, -521 - Stoker
    -569, -528 - Jackson
    :
    -669, -528 - Simula
    Simula fortfarande stillastående. Dessutom är det över 21 timmar sedan senaste uppdateringen för Carpenter och då var han 8 miles bakom finnen.

Av:
    Cyklot B
    Simulas uppehåll är lite väl långvarigt för att kunna gälla service på cykeln under de här omständigheterna, så jag undrar om han inte bara gjorde ett kort stopp där på LBS:en och hans tracker lade av under tiden.
    Martin och Kristian får väl rapportera manuellt om de hittar en finne där någonstans efter vägen.

Det var en lokal cykelfantast som fotograferade Abdullah när han passerade Hoosier Pass, som lovade att göra samma sak med kommande tävlande. Så om han är noggrann kanske vi får reda på om Simula i verkligheten trampar på genom Colorado utan tracker.

Skärmavbild 2019-06-10 kl. 20.15.01.jpg

Förresten har Abdullah just passerat en ny delstatsgräns och är nu i Kansas.

Av:
    GoranS
    Det enda jag kan tänka mig är om det skulle vara någon väldigt speciell grej som de var tvungna att beställa. Å andra sidan går väl mkt att fixa åtminstone temporärt med lite "fulhack", så jag håller med om att det börjar kännas tveksamt om han verkligen är kvar vid cykelaffären.

Av:
    fasanen
    GoranS skrev:
    Det enda jag kan tänka mig är om det skulle vara någon väldigt speciell grej som de var tvungna att beställa. Å andra sidan går väl mkt att fixa åtminstone temporärt med lite "fulhack", så jag håller med om att det börjar kännas tveksamt om han verkligen är kvar vid cykelaffären.

Jag har för mig att jag läste om en annan cyklist lite längre ner i fältet som brutit och fått hjälp av en lbs att skicka sin cykel.

Av:
    GoranS
    Wiecki verkar ha pausat här (om trackern inte pajat):
    Skärmklipp.JPG

Luckan till Di Felice har växt till 19 miles (från 3 miles) och M&K är nu 45 miles efter (tidigare 57 miles).

Av:
    xyz-saft
    Det står säkert i tråden någonstans men jag har nog missat det då. Vad är det för någon tracker som används? Någon specialvariant för tävlingen? De verkar ju helt klart lite svajiga.

n+1

Av:
    clnr
    xyz-saft: https://en.m.wikipedia.org
    https://www.findmespot.com

Behöver i stort sett klar väg till satelliten om de ska kunna sända bra. Träd eller liknande över vägen kan definitivt störa signalen.

Ett forum, flera fora
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-10 22:20 av clnr.

Av:
    GoranS
    xyz-saft skrev:
    Det står säkert i tråden någonstans men jag har nog missat det då. Vad är det för någon tracker som används? Någon specialvariant för tävlingen? De verkar ju helt klart lite svajiga.
    Svajigheten är en kombinerad källa till frustration och förhöjd spänning. Kräver lite tillvänjning men man lär sig acceptera dess egenheter och avsaknaden av korrekta registreringar är en god källa till vilda spekulationer som allt som oftast skjuts i sank när manicken börjar fungera igen.

Av:
    GoranS
    M&K, Elson och den italienska duon inom 5 miles. Blir spännande att se vad som hänt när man vaknar imorgon.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    M&K, Elson och den italienska duon inom 5 miles. Blir spännande att se vad som hänt när man vaknar imorgon.
    Väsentligen status quo just nu.

Zeinab har utökat ledningen till Morical till 343 miles.

Av:
    mhenry
    Vi bor nog allesammans (jag, Kris, Garth och italienarna) på samma hotell i Kremmling, Colorado (Allington). Cykelvänligt!

Jag hade en riktigt dålig dag. Benen stelnade till som fan och kroppen sa ifrån. Var överhettad och kall på samma gång. Det blev som värst i Walden och klättringen efter, men med Kristians tålamod kom vi upp på 2900 m. Där tog jag en värktablett och klädde på mig alla kläder. På väg utför fick jag tillbaka all energi och kände mig som vanligt. Italienarna kom ikapp oss (Garth var redan ikapp). 300 km, så ganska OK för en usel dag. I morgon blir det Hoosier Pass och Pueblo, kanske.

Kristian hade sin bästa dag säger han, haha!

---

Av:
    fhloston
    Starkt jobbat att kämpa på när kroppen säger ifrån, med dina ben, och tidigare Kristians näsa/svalg. Många hade nog gett upp. Iofs kommer ju se flesta inte ens till start på ett sånt här evenemang.

----------------------------------------------------------------------
    It's rainy weather, whether the wether likes it or not.

Av:
    Booten
    Grymt jobbat! Otroligt imponerande, följer med spänning fortsättningen.

Av:
    GoranS
    Bra jobbat! Hoppas ni får några synkade bra dagar framöver.

Av:
    GoranS
    Zeinabs ledning nu uppe i 354 miles. Morical på andra plats har 95 miles ner till Di Felice som i sin tur har 28 miles bak till Wiecki. Bakom polacken har vi kvintetten med M&K. Avståndet där är 40 miles och alla dessa verkar ha stannat för nattvila.

Av:
    Petert
    mhenry skrev:
    Vi bor nog allesammans (jag, Kris, Garth och italienarna) på samma hotell i Kremmling, Colorado (Allington). Cykelvänligt!

Jag hade en riktigt dålig dag. Benen stelnade till som fan och kroppen sa ifrån. Var överhettad och kall på samma gång. Det blev som värst i Walden och klättringen efter, men med Kristians tålamod kom vi upp på 2900 m. Där tog jag en värktablett och klädde på mig alla kläder. På väg utför fick jag tillbaka all energi och kände mig som vanligt. Italienarna kom ikapp oss (Garth var redan ikapp). 300 km, så ganska OK för en usel dag. I morgon blir det Hoosier Pass och Pueblo, kanske.

Kristian hade sin bästa dag säger han, haha!

Osynk men ändå ett lyckat lagarbete. Tryggt. Skönt att din kropps tjuriga reaktion var så kortvarig. Lycka till med Hoosier!

Av:
    lundatok
    Ja, grymt skönt att ni båda inte har en kass dag samtidigt.

KÖTTA!

Av:
    IngvarW
    Tack Martin för alla mini-RRs det är en fröjd att läsa hur det går!

Lycka till fortsatt och krascha inte..

Av:
    GoranS
    Rakt sydlig vind i de trakter i Kansas där Zeinab befinner sig. Då vägen huvudsakligen går i rakt östlig riktning innebär detta ren sidvind. Framåt dagen ska den öka till till runt 30 km/h vilket jag misstänker känns över de öppna vidderna där han färdas.

Sen får vi se hur länge han kör. Han har nu varit igång i drygt 16 timmar sedan senaste vilan. Är lite förvånad över att han kör så länge på nätterna. Om jag räknar rätt är klockan loka tid där han är 3 på morgonen, vilket innebär att han startade denna etapp vid 11. Jag hade snarare väntat mig en strategi med att försöka hålla nere mörkercyklingen genom att starta senast i soluppgången.

Av:
    Gustav S
    Den här natten sover Martin, Kristian och Garth kungligt på Allington Inn and Suites (1398:-), medan de stressade italienarna sover billigare på Super 8 by Wyndham (922:-). Svenskarna och LA-pågen kan njuta av följande som inte finns hos Super 8: bergsutsikt, badkar, kabelkanaler, strykjärn, sittmöbler, klinker- eller marmorgolv, hårtork, gratis toalettartiklar, kylskåp, väckningsservice. Ja, ni förstår ju själva vilka som muntrast kommer ta sig ann ett 3,5 km högt bergpass imorgon (idag).
    Kämpa M+K!

Av:
    emilh
    Tack för grävandet Gustav!

Nästa nivå i internetcyklandet är väl ett längre inlägg varje morgon med en analys kring vad vi kan förvänta oss av dagens etapp, gärna med något kulturellt inslag eller fakta kring minibarens innehåll. Något i stil med var INRNG gör under world tour etapploppen.

Av:
    GoranS
    Strykjärn - nu kommer det att bli åka av!

Av:
    Manurhin2
    Jag skulle säga att Martin är den riktiga hårdingen av dom tre .
    Han verkar sitta cykelvakt utanför när dom andra ligger och sussar ;-)

M

Av:
    GoranS
    Manurhin2 skrev:

M
    Jaha, jag trodde han satt på trainern och värmde upp inför kommande etapp.

Av:
    Manurhin2
    GoranS skrev:
    Manurhin2 skrev:

M
    Jaha, jag trodde han satt på trainern och värmde upp inför kommande etapp.

Såklart, smart när han ändå är uppe.

Av:
    GoranS
    Zeinab rör sig medan i stort sett resten av fältet verkar sussa. Hans ledning är nu uppe i 382 miles, dvs drygt en 60-milare. Morical är å sin sida 125 miles framför tredjeplacerade Di Felice.

Av:
    kri
    Dags att rulla. Vi har sovit gott och käkat middag med Garth på rummet. Martin återhämtade sig totalt redan igår. Vi ser fram emot fina bergsvägar.

Av:
    clnr
    Lycka till idag!

Ett forum, flera fora

Av:
    GoranS
    Ha det gott! Och knäck italienarna! ;-)

Av:
    desmo
    Hoppas ni får en fin dag!
    Grym prestation!

Av:
    Azog
    Heja!

Av:
    GoranS
    Wiecki och Di Felice fortfarande i vila, just nu 37 resp. 76 miles före M&K.

Av:
    GoranS
    Klockan är nu strax efter 7 på morgonen där Zeinab är. Han har alltså cyklat genom hela natten. Måste väl rimligen snart ta en paus. Försprånget till Morical är nu 395 miles.

Av:
    Gustav S
    Lycka till idag!
    Det verkar skönt att börja dagen med 1-gradigt och en tiomilsklättring.

Av:
    NickPick
    GoranS skrev:
    Klockan är nu strax efter 7 på morgonen där Zeinab är. Han har alltså cyklat genom hela natten. Måste väl rimligen snart ta en paus. Försprånget till Morical är nu 395 miles.
    .vilken maskin.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    Wiecki och Di Felice fortfarande i vila, just nu 37 resp. 76 miles före M&K.
    Växt till 43 miles till Wiecki medan den krympt till 65 miles till italienaren.

Av:
    GoranS
    Verkar som Zeinab äntligen vid tiosnåret på fm lokal tid tagit en paus. Ledningen är precis över 400 miles.

Av:
    GoranS
    Knappt fyra mil och 750 höjdmeter kvar för M&K upp till Hoosier Pass.

Av:
    fasanen
    GoranS skrev:
    Verkar som Zeinab äntligen vid tiosnåret på fm lokal tid tagit en paus. Ledningen är precis över 400 miles.

Det är ju inte bara att han verkar ha sömnbehov som en inverterad koala, han verkar också ha ett lite högre rullsnitt än många andra.

Av:
    GoranS
    Wiecki har passerat Hoosier Pass som fyra. Näst upp ska förhoppningsvis M&K vara. Elva miles har de kvar och ca 600 höjdmeter.

Av:
    ghia64
    Gogogogo!!!! 💪💪💪

Av:
    GoranS
    M&K är nu i Breckenridge:
    Skärmklipp.JPG
    Enligt weather.com just nu 15 grader,halvklart och en skaplig NV vind, d.v.s. någonstans mellan medvind och sida med.

Av:
    clnr
    Garth Elson passerade precis Hoosier Pass, Snart dags för mhenry och kri.

Ett forum, flera fora

Av:
    Manurhin2
    Man undrar onekligen när Camero ev kommer att gå i mål, 445 Miles avverkade .

M

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in