• Re: Trans Am Bike Race 2019

Av:
    GoranS
    36 miles ...

Av:
    GoranS
    M&K har minskat avståndet till italienarna och är nu ca halvmilen bakom. Fram till Jackson är det sen ytterligare 20 miles.

Bakåt har svenskarna 38 miles till en pausandes Elson och ytterligare 4 miles till Wiecki med Meszarosova 5 miles bakom honom.

Av:
    WSMC
    Italienarna och Jackson blir en munsbit för våra hjältar på vägen mot evig berömmelse tror jag.

Kötta på nu, ända ut i vattenbrynet!

Uppför. Gärna brant uppför...

Av:
    fasanen
    GoranS skrev:
    36 miles ...

Och plutten är stilla på internet. Tar han en välförtjänt powernap eller är det förödande tracker issues? Tänk så snöpligt.

Av:
    GoranS
    Tycker ofta målgångarna i dessa amerikanska långlopp sker på för oss arbetande svenskar obekväma tider. Zeinabs målgång får jag ta sovandes (om han inte väntar till imorgon bitti med den).

Av:
    bigmollo
    Det är bara de hårdaste av de hårda internetcyklisterna som är vakna på de obekvämaste målgångarna.

Heja heja M&K!!

...........................................................

Bigmollo
    Bicycling.se

Av:
    WSMC
    GoranS skrev:
    Tycker ofta målgångarna i dessa amerikanska långlopp sker på för oss arbetande svenskar obekväma tider. Zeinabs målgång får jag ta sovandes (om han inte väntar till imorgon bitti med den).
    Ja, men givetvis kommer M&K se till att korsa mållinjen, på en för oss arbetande svenskar lämplig tid....:) Jag föreslår ca kl 16 lokal svensk tid. Dag överlämnar jag till våra huvudrollsinnehavare att välja själva.

Uppför. Gärna brant uppför...

Av:
    Hasse#7
    Är det Strasserkaliber på denne mäktige AZ?

Av:
    JLarsson
    Frågan är om det är AZ-kaliber på Strasser

_______
    aliekatapult

Av:
    JLarsson
    30 km...

_______
    aliekatapult

Av:
    gabbeon
    Hasse#7 skrev:

Det är äpplen mot päron, trots att det handlar om så smala saker som ultracykling. 60 mil om dan i 8 dygn med allt serverat mot 40 i två veckor med självhushåll. Det är fullt möjligt att ingen av de skulle klara att byta med den andra, men skulle jag tippa tror jag att Strasser lättare skulle kunna anpassa sig än tvärtom.

Av:
    Petert
    gabbeon skrev:
    Hasse#7 skrev:

... men skulle jag tippa tror jag att Strasser lättare skulle kunna anpassa sig än tvärtom.

Troligen men inte nödvändigtvis trivas. Det borde generellt vara betydligt en högre yttre stress med följebilar, människor som lägger ner massor av arbete och ledig tid just för dig samt inte minst pengar. Men olika individer drivs av olika saker och finner mening i olika sammanhang. Men troligen är det lättare för en i RAAM-eliten att anpassa sig till TABR än tvärtom. En gång i alla fall.

Av:
    DT
    JLarsson skrev:
    30 km...

Snart dags för målgång nu då? :-)

(har precis läst ikapp tråden, bra timing...)

Av:
    JLarsson
    Några miles. Nån som har livestream?

_______
    aliekatapult

Av:
    DT
    Hoppas de satt ut kravallstaket sista kilometern så inte publiken springer med och ställer till med något, som i Girot. :-)

Av:
    Kimkong
    Händer nu, 1 mile kvar!

Av:
    clnr
    framme!
    https://www.facebook.com
    live-video

Ett forum, flera fora
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-18 23:56 av clnr.

Av:
    Petert
    Grattis Abdullah!

Hundra svenska mil före en snabb tvåa.

Av:
    kri
    Och för oss tuffar det på. Martin tar en power nap, så jag passar på att näta lite. Igår Siv vi i en park. Blev ganska tidig kväll pga åskoväder. Förhoppningsvis kommer vi längre idag. Det är ganska kuperat här, så farten är inte imponerande. Men allt känns bra, så vi kör på...

Av:
    gabbeon
    kri skrev:
    Och för oss tuffar det på. Martin tar en power nap, så jag passar på att näta lite. Igår Siv vi i en park. Blev ganska tidig kväll pga åskoväder. Förhoppningsvis kommer vi längre idag. Det är ganska kuperat här, så farten är inte imponerande. Men allt känns bra, så vi kör på...

Tack för att ni tänker på oss, ni är hur grymma som helst! Fortsatt trevlig tur!

Av:
    Svedberg
    Mäkta impad av AZ samt M&K.

Av:
    Fjärdebrunn
    clnr skrev:
    framme!
    https://www.facebook.com
    live-video

5 min efter målgång och inte en bärs. Skitlopp, vill jag inte köra.

Av:
    Gunnar O.
    Nytt rekord i soloklassen. 16. 09. 56.
    Stort grattis Abdullah Zeinab.
    Vilken fantastisk prestation. Putsar rekordet med nästan 11 timmar.

Av:
    GoranS
    Di Felice i vila. Jackson närmar sig. Avståndet nere i 51 miles.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-19 05:24 av GoranS.

Av:
    GoranS
    Elson och Jacskon 10 miles framför M&K. Italienarna 34 miles bakom. Sen ytterligare 17 miles till Meszarosova och Wiecki.

Spökfinnen materialiserades temporärt för ett par timmar sen och då på en plats 68 miles bakom där M&K nu befinner sig, så om det inte är något lurt med registreringen (tar inget för givet vad gäller Simula) så är han klart bakom svenskarna.

Av:
    GoranS
    Längst bak har Camero hunnit 721 miles, d.v.s. han har avverkat i snitt 45 miles/dag eller, i mer bekanta enheter, drygt 7 mil/dag. Han kommer nog att hålla på hela juli och större delen av augusti innan han är i mål. F.n. är han 840 miles efter näst sista deltagare (Short).

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    Längst bak har Camero hunnit 721 miles, d.v.s. han har avverkat i snitt 45 miles/dag eller, i mer bekanta enheter, drygt 7 mil/dag. Han kommer nog att hålla på hela juli och större delen av augusti innan han är i mål. F.n. är han 840 miles efter näst sista deltagare (Short).

Det är prestationer det också. Bara tanken på att ha gnetat ganska länge och ändå ha nästan allt kvar kan nog vara svår att hantera.

Grattis AZ. Otroligt bra enmansprestation.

Till våra egna hjältar. Ni är så sjukt bra! Snart framme.

Av:
    GoranS
    Känns som han mer ser det som en trevlig cykelsemester än ett lopp. Och inget fel med det. Den där typen av evenemang är väl väldigt mycket något där resan är minst lika viktigt som målet.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    Känns som han mer ser det som en trevlig cykelsemester än ett lopp. Och inget fel med det. Den där typen av evenemang är väl väldigt mycket något där resan är minst lika viktigt som målet.

+1

Av:
    Booten
    Spurten kvar nu, heja M&K. Grymt jobbat. Tack för att ni tar er tid att skrivs ett par rader här ibland.

Av:
    clnr
    Cameo har kört TABR förr och tar nog hetsen med ro. Är ett äventyr för honom och inte en tävling.

Ett forum, flera fora

Av:
    aki
    Jag gillar den här Abdullah Zeinab. Oortodox...

Av:
    NickPick
    aki skrev:

Han är ju praktiserande muslim så att... ?

Av:
    aki
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Där ser man! :)

Av:
    GoranS
    Lugnet hägrar fn i TABR.

Tvåan, Morical, har 567 miles kvar till målet. Grejar han det på två dagsetapper?

Trean, Di Felice, har 160 miles ytterligare. Behöver snitta 39 mil/dag. Misstänker att han kanske kan pressa ut en extralång sista dag om det behövs för att slippa en nattvila ytterligare.

Ytterligare 50 miles bak har vi M&K, Jackson och Elson. Ska de ta sig i mål på tre dagsetapper krävs det närmare 42 mil/dag. Börjar kanske bli gränsfall!?

Av:
    GoranS
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Har han kört bönestunder under loppet eller är han lite flexibel?

Av:
    izar
    GoranS skrev:
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Muslim som är vegan borde kunna få ett antal rednecks att se rött, skönt att han är framme välbehållen!

Av:
    fasanen
    GoranS skrev:
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Han har väl mer eller mindre legat i böneställning i rätt riktning större delen av loppet?

Av:
    Gustav S
    GoranS skrev:
    Lugnet hägrar fn i TABR.

Ytterligare 50 miles bak har vi M&K, Jackson och Elson. Ska de ta sig i mål på tre dagsetapper krävs det närmare 42 mil/dag. Börjar kanske bli gränsfall!?
    Spännande att se hur de hanterar italienarna, Wiecki och Meszarosova. I varje fall Oliva och Botti har just nu gott om plustimmar på sovkontot jämfört med M+K, men nattar också 45 km bakom. Olika strategier verkade råda igår där svenskarna tog det sävligare men hade en längre dagsetapp.

Appalacherna bjuder på rätt utmanande cykling i stil med Missouri. Min gissning är att den sävliga stilen är mest effektiv, så länge som man kan klämma in erforderlig sömn.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-19 11:05 av Gustav S.

Av:
    ohellstrom
    Det hade ju varit lite snitsigt att gå i mål på Sveriges Nationaldag. Dags att sätta in spurten pågar!

Av:
    Gustav S
    ohellstrom skrev:
    Det hade ju varit lite snitsigt att gå i mål på Sveriges Nationaldag. Dags att sätta in spurten pågar!
    Finns fluxkondensatorer att köpa på Wallmart? ;)
    https://sv.wikipedia.org

Av:
    ohellstrom
    Gustav S skrev:
    ohellstrom skrev:
    Finns fluxkondensatorer att köpa på Wallmart? ;)
    https://sv.wikipedia.org

Jag vet vad du menar och du vet vad jag menar. Fredag.

Edit: förtydligande: 6 juni är en tramsig smygnorgeficering som egentligen bara Knugen tycker om. Alla vet att Midsomamrafton är svenska folkets moraliska nationaldag.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-19 11:28 av ohellstrom.

Av:
    lindengbg
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Tur i oturen att loppet inte låg under Ramadan. Det hade nog blivit tufft.. (läs tuffare).

//Lindén

Av:
    DT
    lindengbg skrev:
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Tur i oturen att loppet inte låg under Ramadan. Det hade nog blivit tufft.. (läs tuffare).

Skämt åsido, var det inte någon som försökte sig på att cykla genom Sverige från norr till söder bara på vatten för några år sedan? Har för mig att det inte lyckades, men att det bl.a. var TV-inslag om det.

Av:
    JLarsson
    DT skrev:
    lindengbg skrev:
    NickPick skrev:
    aki skrev:

Skämt åsido, var det inte någon som försökte sig på att cykla genom Sverige från norr till söder bara på vatten för några år sedan? Har för mig att det inte lyckades, men att det bl.a. var TV-inslag om det.

Sverigetrampet

_______
    aliekatapult

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ