• Fler av dessa hjulfrågor

Av:
    Laederlappen
    Dags för ett nytt bygge nu & är ute efter ett par 27åenhalvor med 100*15 fram samt 142*12 bak till ett lagom billigt pris, helst under 2000 spänn. Hittade ett par fulcrum red power på crc, men de har centerlock, & det går bort, jag envisas med att tvunget vilja ha 6-bultsfäste.
    Tanken är att jag ska bli modernare & ha 23-25mm bredd på insidan med istället för mina dödssmala som jag kör på nu;)
    Just det ja, jag vill även ha en shimanokompatibel body då jag vill kunna köra med min befintliga 10-delade kassett.
    Det brukar ju finnas gott om kunniga personer här som kan peka i rätt riktning så jag skickar ut en trevare!
    Kanske nån som sitter på nåt bättre begagnat?
  • Re: Fler av dessa hjulfrågor

Av:
    Rattnalle
    Såna hjulpar brukar dyka upp på köp och sälj ganska ofta.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    Laederlappen
    Håller koll där, men antingen är de lika smala som mina 26or, eller så är de breda som fasen istället. Men jag håller ögonen öppna!

Av:
    Rattnalle
    Jag tycker mig ha sett ett flertal i bredderna 25-30. Det spannet fungerar bra för vanliga 2,3-2,4-däck.

23 är ju dödasmalt ;-)

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    Laederlappen
    Jämfört med mina 19 är de ju rena fatbikefälgarna;)

Av:
    Bonzo
    Jag har två hjulpar och skulle eventuellt kunna skiljas från det ena. För att inlägget inte ska bli raderat av Admin kan vi ta detaljerna via PM om det är intressant.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-01-11 15:52 av Bonzo.

Av:
    Laederlappen
    Bonzo, du har pm!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in