• [pre-byggtråd] Retro flirt i stål

Av:
    Crocko
    Under jakten på delar och sökandet efter information men framför allt dagarna av väntan på paket från alla världen hörn som aldrig kommer genom tull och postnords hantering fort nog så hinner få många tokiga idéer.

Tänk om man skulle buda hem en klassisk stålram, exakt en sån som man redan har för kommande eroica äventyr fast lite modernare och mer exotiska rör, delar som ser klassiska ut men som har moderna egenskaper, sen rullar tankarna igång. Så för de stackars slantarna som kanske blir kvar efter mitt weight weenie projekt så tänkte jag mig en liten stål spinn-off.

Jag har en hyfsat klar bild om vilka komponenter jag vill använda mig av med en del huvudbry och lämpligas ramfabrikat, nu får jag väl be om ursäkt att det inte är skogs geo diskussioner jag bjuder in till utan en stål fest på landsvägen men gissar att jag inte är den enda som lockats av muffade konstverk av rör från columbus eller Reynolds.
    Då jag är ute efter en klassisk look så skall det vara en stål gaffel men för att det skall bli en kul cykel och inte ett bojsänke så söker jag något som landar på max 2300-2400gr för ram och gaffel.

Vad skall jag ha? alla vettiga förslag beaktas, sådana med kromade muffar kanske lite extra kärleksfullt.

Det jag kan locka med är en övertygelse om att jag behöver en sån här cykel på väggen så det är riktigt låga odds på att detta blir en byggtråd snabbare än jag hinner posta en bild på lättviktaren färdigbyggd.
  • Re: [pre-byggtråd] Retro flirt i stål

Av:
    us930
    Detta blir intressant att följa! Jag har tänkt i ungefär samma banor som du men inte kommit till skott ännu, därför inga konkreta tips, men jag vill ändå ge min uppmuntran till projektet! Kör hårt och posta mycket här!

Mvh Ulf S.

Av:
    clnr
    Lite tyngre än vad du tänkt dig (2700g) men oh så snygg!
    http://cinelli.it

Hittar ingen vikt men Colnago Master måste ju med bara för att!
    https://www.colnago.com

Ett forum, flera fora
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-02-08 23:49 av clnr.

Av:
    Crocko
    clnr skrev:
    Lite tyngre än vad du tänkt dig (2700g) men oh så snygg!
    http://cinelli.it

Definitivt en fin ram, inte helt övertygad om deras färgval alla gånger, stor chans att styre och styrstam kan komma därifrån om inte annat.

Hittar ingen vikt men Colnago Master måste ju med bara för att!
    https://www.colnago.com

Senaste X-light versionen skall vaga in runt 1800gr i min storlek gaffeln ca 700. Absolut en värdig kandidat men känns nästan som lite fusk att välja en så "rätt" och eftertraktad modell, känns som det borde finnas minst lika kul val om man går lite mer nischat.
    Just nu skulle jag säga att Tommasini eller De Rosa känns som roligare val, men sista ordet är inte sagt för då vore ju tråden meningslös.

Av:
    Jonatan F
    Riktigt taggad på den här tråden! Inga tips dock.

Av:
    Bengt-re
    https://www.planetx.co.uk

Muffad stålram, stålgaffel. Tyvärr PX och ingen viktuppgify, men det rätt fin ut.

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

FRHOPRFIT_P2.jpg

Av:
    Crocko
    Bengt-re skrev:

Muffad stålram, stålgaffel. Tyvärr PX och ingen viktuppgify, men det rätt fin ut.

Är säkert ett ganska prisvärt alternativ och definitivt klassiskt, skall ju tydligen vara Holdsworth's tävlingsfärger men känns onekligen ganska mycket som inspirationen kommer från De Rosa Molteni version för Eddie Merckx utan att vara det.
    Har ingen aning vem som var först men något ligger inte helt rätt i munnen med den färgsättningen

Av:
    Bengt-re
    Crocko skrev:
    Bengt-re skrev:

Är säkert ett ganska prisvärt alternativ och definitivt klassiskt, skall ju tydligen vara Holdsworth's tävlingsfärger men känns onekligen ganska mycket som inspirationen kommer från De Rosa Molteni version för Eddie Merckx utan att vara det.
    Har ingen aning vem som var först men något ligger inte helt rätt i munnen med den färgsättningen

Nä. Sant. bob jackson gör fina ramar och beställer du nytt kan du få den färgen du önskar också.

DE ROSA NUOVO CLASSICO tillverkas nya fortfarande. Dyrt som knark, men vackra ramar.

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Mini_me
    Bengt-re skrev:
    Crocko skrev:
    Bengt-re skrev:

Nä. Sant. bob jackson gör fina ramar och beställer du nytt kan du få den färgen du önskar också.

DE ROSA NUOVO CLASSICO tillverkas nya fortfarande. Dyrt som knark, men vackra ramar.

Vid knark brukar ju första vara gratis. Sen när begäret är satt så vrids kostnaden upp avsevärt.

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Klavikel
    Här kommer några länkar.

Spånade på att bygga ihop en klassisk stålracer i somras men blev aldrig av.
    Men jäklar vad fina dom är.

Att köpa en nyproducerad stålram i finstål kan gå lös på drygt 10tkr.
    Men finns ju så klart billigare också.

Har du kollat på Genesis, Surly, Ritchey, Cotic, Ribble eller är du helt insnöad på dom gamla klassikerna?

http://www.classicbikeshop.eu

https://www.pedalpedlar.co.uk

Synd med den där Holdsworth ja, px är inte superkul att ha att göra med.

Vad menar du med "moderna egenskaper"? 🤔
    Att du kan sätta på nyare komponenter eller vad?

Ribble har snygga stålramar i flera segment.
    T.ex. adventure/bike packing, city/fitness, gravel/CX och även racer.
    Vill du ha fälgbroms tror jag det är racern som gäller, skivbromsar så är det nog deras CGR (cross/gravel/road)

Racern visas 18.05 i klippet

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-02-09 09:26 av Klavikel.

Av:
    frankfurt
    Hitta en Moser AX Leader på Ebay, se till att du får med sadelstolpen då den är av expandermodell. Perfekt grund till ett neoretrobygge.

Jag har budat på tre än så länge, har sett många i fel storlek gå för humana priser. Coolare än alla gamla Colnagos (kanske inte C40 Mapei).

Även Concorde brukar kunna vara hyfsade i pris.

Lycka till!

www.

Av:
    frankfurt
    Ofta ganska fantastiska lacker. Ej muffade utan fillet braze.

https://www.ebay.com-

www.

Av:
    Crocko
    Mini_me skrev:
    Bengt-re skrev:
    Crocko skrev:
    Bengt-re skrev:

Vid knark brukar ju första vara gratis. Sen när begäret är satt så vrids kostnaden upp avsevärt.

Jo den står högt upp på listan tillsammans med Primato modellen som inte heller sticker i ögonen.

Av:
    Crocko
    Mini_me skrev:
    Bengt-re skrev:
    Crocko skrev:
    Bengt-re skrev:

Stämmer nog i detta fallet oxå, första cykeln kom från föräldrarna, numera spenderas ungefär motsvarande BNP fór något mindre land hos langare av exotiska delar :)

Av:
    Crocko
    Klavikel skrev:
    Här kommer några länkar.

Har du kollat på Genesis, Surly, Ritchey, Cotic, Ribble eller är du helt insnöad på dom gamla klassikerna?

Vill du ha fälgbroms tror jag det är racern som gäller, skivbromsar så är det nog deras CGR (cross/gravel/road)

Tack för idéerna, det här är dock förbannelsen med idéer att det blir lätt specifika och inte alltid lätt att leva upp till, men sammanfattningen är ungefär så här:

Jag det skall vara muffat, gränsen går vid att muffarna kan vara målade istället för kromade om helheten är OK, jag vet att både funktion och vikt kunde bli bättre om jag kollade på brazing lödda eller svetsade ramar men här är det inget alternativ.

Eftersom jag vill vara designen trogen så är inte at byta ut stålgaffel mot kolfiber ett alternativ om det inte plötsligt dyker upp en smyg och smäcker gaffel som passar på en stålram.

Genom dessa 2 val har jag plötsligt 0,5-1kg "övervikt" att hantera jämfört med att köpa en modern konstruktion. Dessutom vill jag va en praktisk och lättanvänd cykel så jag sitter och funderar över hur jag bygger en 11*2 drivlina som fungerar som den producerades igår men ser ut som den hör hemma i 80-90 talet samtidigt som den lyckas kapa bort lite av den extra vikt som valet av ram medför.

Som vanligt en massa omöjliga och förmodligen idiotiska idéer, men om det vore lätt skulle ju vem som helst kunna göra det och om jag redan hade alla svar så behövdes ju inte denna tråd.

Av:
    Crocko
    Skickar med några bilder för att beskriva riktning, valde liknande färger så det går att jämföra, komponentvalen är inte den väg jag siktar dock.
    Tommasini Techno red.jpg
    Colnago Master x light pr82.jpg
    Derosa_Neo_Primato_Faema.jpg

Av:
    Bengt-re
    Crocko skrev:
    Klavikel skrev:
    Här kommer några länkar.

Tack för idéerna, det här är dock förbannelsen med idéer att det blir lätt specifika och inte alltid lätt att leva upp till, men sammanfattningen är ungefär så här:

Jag det skall vara muffat, gränsen går vid att muffarna kan vara målade istället för kromade om helheten är OK, jag vet att både funktion och vikt kunde bli bättre om jag kollade på brazing lödda eller svetsade ramar men här är det inget alternativ.

Eftersom jag vill vara designen trogen så är inte at byta ut stålgaffel mot kolfiber ett alternativ om det inte plötsligt dyker upp en smyg och smäcker gaffel som passar på en stålram.

Genom dessa 2 val har jag plötsligt 0,5-1kg "övervikt" att hantera jämfört med att köpa en modern konstruktion. Dessutom vill jag va en praktisk och lättanvänd cykel så jag sitter och funderar över hur jag bygger en 11*2 drivlina som fungerar som den producerades igår men ser ut som den hör hemma i 80-90 talet samtidigt som den lyckas kapa bort lite av den extra vikt som valet av ram medför.

Som vanligt en massa omöjliga och förmodligen idiotiska idéer, men om det vore lätt skulle ju vem som helst kunna göra det och om jag redan hade alla svar så behövdes ju inte denna tråd.

Det är ju att man har "knäppa" idéer som gör det hela roligt. Annars kan man ju köpa en cykel på XXL!

Finns det btw indexerade 11- delade downtube shifters? Barends reglage finns ju 11-delade, men sist jag letade tror jag bara att DA reglage fanns som 10-delade. Antar att du tänkte köra downtube reglage?

Av:
    Crocko
    Bengt-re skrev:
    Crocko skrev:
    Klavikel skrev:
    Här kommer några länkar.

Det är ju att man har "knäppa" idéer som gör det hela roligt. Annars kan man ju köpa en cykel på XXL!

Finns det btw indexerade 11- delade downtube shifters? Barends reglage finns ju 11-delade, men sist jag letade tror jag bara att DA reglage fanns som 10-delade. Antar att du tänkte köra downtube reglage?

Estetiskt hade det ju varit enda rätta, men här lutar det åt brifters som "enda" moderna inslag i gruppen, lyckats hitta en blandning av olika Campa komponenter som skall lira ihop där jag kan uppnå en polerad all look, så leker med tanken att testa kolfiber handtag.

Det finns dock en plan B, tidigare Athena handtag kan tydligen strippas ner till are alu om man vill gå den vägen.

Index är nog dock det enda jag inte saknar med downtube, är så gammal att jag verkligen uppskattar att kunna köra trim med fingertoppskänsla före fasta lägen alla dagar i veckan.

Kan ju säga att jag inte behöver gå all in på vintage, då tar jag hellre fram min Nishiki Olympic 1979 som har alla riktiga orginaldelar som hör till den eran.

Av:
    Jonatan F
    Vilket kul projekt! Kan inte låta bli att säga hur jag hade gjort:

Beggad stålram, botechia? Vackra IMO. Mer för pengarna.

11-delad grupp, självfallet i silver.

Om du vill köra dt shifters ska det gå att montera indexerade 11-delade bar end på down tuben under vissa omständigheter. Men å andra sidan är ju bar end shifters inte fel? Eller oindexerat?

Fyrkantsaxel med retro-utseende på veven. Finns ju en del nyproducerat. Alternativt en gammal vev.

Ola school liknande hjul. Tror mavic har någon. Men ingen koll på hjul.

IMO så har bak- och framväxlar förändrats så lite i utseende att de inte stör på en modern cykel. Vevar, hjul och reglage däremot stör om de ser för nya ut.

Av:
    Crocko
    Jonatan F skrev:
    Vilket kul projekt! Kan inte låta bli att säga hur jag hade gjort:

Beggad stålram, botechia? Vackra IMO. Mer för pengarna.

11-delad grupp, självfallet i silver.

Om du vill köra dt shifters ska det gå att montera indexerade 11-delade bar end på down tuben under vissa omständigheter. Men å andra sidan är ju bar end shifters inte fel? Eller oindexerat?

Fyrkantsaxel med retro-utseende på veven. Finns ju en del nyproducerat. Alternativt en gammal vev.

Ola school liknande hjul. Tror mavic har någon. Men ingen koll på hjul.

IMO så har bak- och framväxlar förändrats så lite i utseende att de inte stör på en modern cykel. Vevar, hjul och reglage däremot stör om de ser för nya ut.

Nu skall jag inte sabba en kommande byggtråd med att avslöja alla detaljer i förväg, men dina tankar är inte långt ifrån mitt tänkta recept du har lyckats pricka in en del detaljer som nog andra inte skulle tänka sig.

Vi får se vad som händer rammässigt har ett lämpligt objekt som jag förhandlar om nu så goda råd är om inte dyra så korta om tid då det är en bra deal inom räckhåll.

Av:
    Singular
    Kul projekt och mitt favoritämne; finkänslig stilfascism med cykeltema! Jag byggde nåt liknande förra året på en fin ram från rambyggaren Amelio Bianchi i Marnate från bedömt sent åttiotal (126mm), som uppfyllde alla krav jag hade på en riktig kalascykel för solskenscykling; rätt ursprungsland (Italien), rätt rörprofil (vad som helst utom runt - i det här fallet femuddig stjärnprofil!) och rätt färger (ALLA!). Som Campagnolotaliban med en stark preferens för Ergopower v2 fick det bli en gammal Centaurgrupp (dock med äldre Recordbromsar), tidiga Mavic Cosmic som strippats/borstats och som alltid en Flite. Ska se om jag kan rota fram nån bild...

Kruxet med många liknande byggen är att det gärna smyger in fel/fula/för moderna prylar som pajar helheten. Min tumregel är som brukligt att allt ska vara silver (stål/krom/alu), allt ska vara svart (lackat, eloxerat eller rutigt) eller att allt ska vara rått (och då gärna med rå ram). I fallet med snygga stålisar brukar det mer ofta än sällan finnas en del silver/krom i fram- och bakgafflar, muffar och svårersatta prylar (som gängade styrlager och tillhörande -stammar), så då brukar silver vara det enda vettiga valet. Crockos tre förslag ovan visar bra exempel på dåliga val - många nyare komponenter är som Jonathan F är inne på dessutom så jävla fula att det bara inte går (moderna Shimanovevar, Ergopower v3 för att inte tala om v4...).

http://www.singularstraps.se

"Feel the burn. Feel the pain. Feel the pride. Why have 3, 12, 18 or 27 speeds when one works so well? No chain slap and derailleur crunch means your ears are free to listen to your natural surroundings: the wind in the trees, the creaking of your knees, your friends whining as you crush them on the climbs. And when you reach the top, with your legs screaming and your heart pounding, you can honestly say that, yes, life is good."

Av:
    Crocko
    Singular skrev:
    Kul projekt och mitt favoritämne; finkänslig stilfascism med cykeltema! Jag byggde nåt liknande förra året på en fin ram från rambyggaren Amelio Bianchi i Marnate från bedömt sent åttiotal (126mm), som uppfyllde alla krav jag hade på en riktig kalascykel för solskenscykling; rätt ursprungsland (Italien), rätt rörprofil (vad som helst utom runt - i det här fallet femuddig stjärnprofil!) och rätt färger (ALLA!). Som Campagnolotaliban med en stark preferens för Ergopower v2 fick det bli en gammal Centaurgrupp (dock med äldre Recordbromsar), tidiga Mavic Cosmic som strippats/borstats och som alltid en Flite. Ska se om jag kan rota fram nån bild...

Kruxet med många liknande byggen är att det gärna smyger in fel/fula/för moderna prylar som pajar helheten. Min tumregel är som brukligt att allt ska vara silver (stål/krom/alu), allt ska vara svart (lackat, eloxerat eller rutigt) eller att allt ska vara rått (och då gärna med rå ram). I fallet med snygga stålisar brukar det mer ofta än sällan finnas en del silver/krom i fram- och bakgafflar, muffar och svårersatta prylar (som gängade styrlager och tillhörande -stammar), så då brukar silver vara det enda vettiga valet. Crockos tre förslag ovan visar bra exempel på dåliga val - många nyare komponenter är som Jonathan F är inne på dessutom så jävla fula att det bara inte går (moderna Shimanovevar, Ergopower v3 för att inte tala om v4...).

Tacksam för konstruktiv feedback, men du får gärna vara lite o-happyitisk och upplysa om bättre förslag istället för att såga några idéer som jag faktiskt inte ens vet om de existerar.

Mitt enda helgerån som jag vet att jag överväger är om jag skall köra ramreglage eller brifters, det senare är en helt användarbaserad fråg som dessutom är lätt att ändra på om det inte blir bra, jag gillar de böjda bågarna av höljen på styret och är uppvuxen med ram växel så det finns inga måsten, men som de flesta andra cyklister sitter jag mest uppe på hoods'n vilket gör att det kanske ändå är rätt väg att gå.

Vevar kommer bli klassiska polerade alu med någon form av drillium jobb på, grupp och bromsar från tidigare campa familjer som är befriade från allt utom alu så där ser jag inte problemet. Bifogar ett exempel på en 11-växlad brifter som jag inte tycker gör ont att titta på så kanske du hänger med.

Men självklart tar jag emot bra ideer som kan göra bygget mer lyckat.
    Screenshot 2019-02-09 at 16.02.51.png

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Det finns bara en som gäller http://banani.dk

Av:
    PÄLLÄ
    Funderar själv på en Light Blue, King
    Inte kromade muffar, å’ något hg extra. Men elegant.

https://www.thelightblue.co.uk
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-02-09 17:49 av PÄLLÄ.

Av:
    Ridley
    Den här plockade jag i hop. Helt ny oanvänd jubileumsram från 1983. Redgrupp, Ksyrium SL hjul. Ritchey stolpe, Selle Italia sadel och Zipp styre och stam. Inget jagande efter vikt eller extrema delar. Bara sånt jag hade på hyllan. 6,95 kg. Har bara rullat en runda men med mersmak :-) hittade ingen bild i luren..

---------------------------------------------------------------
    Do not act like you are not impressed.

Screenshot_20190209-182501.png

Av:
    tmalm
    Battaglin kanske?
    http://officinabattaglin.com

/T

Av:
    aribr
    En Japan kanske också kan funka, men med dina viktambitioner blir det kanske svårt iom att tange inte hadde de lättaste rören. Men hyfsat billigt kan det bli!

Min semi-retro Bridgestone (ram från 82) ser så ut:

IMG_20171104_122344_590.jpg

Edit: Tycker förövrigt att DA7700 och 7800 var kanske den snyggaste gruppen, ganska prisvärd och funkar väldigt bra (om 10 delat räcker). Men jag är så klart biased.
    Redigerad 3 gång(er). Senaste ändring 2019-02-09 20:26 av aribr.

Av:
    Crocko
    Klavikel skrev:
    Här kommer några länkar.

Det finns många duktiga stålbyggare och om man är ute efter en modern cykel är det nog ännu värre att välja, jag kommer hålla mig till de med klassisk design då det tilltalar mig och syftet med detta projekt är finväderscykel.

Moderna egenskaper i detta fallet betyder eventuellt att flytta upp växelregalgen på styret och att kanske välja 11*2 grupp men inget på bekostnad av utseende.

Av:
    Crocko
    Miss Lycka 2.0 skrev:

Kikade och försöka ge det en chans, men inte min kopp te tyvärr

Av:
    Crocko
    PÄLLÄ skrev:
    Funderar själv på en Light Blue, King
    Inte kromade muffar, å’ något hg extra. Men elegant.

https://www.thelightblue.co.uk

Gillade verkligen design och färger, men lite mycket vikt på grejerna, synd.

Av:
    Crocko
    Ridley skrev:
    Den här plockade jag i hop. Helt ny oanvänd jubileumsram från 1983. Redgrupp, Ksyrium SL hjul. Ritchey stolpe, Selle Italia sadel och Zipp styre och stam. Inget jagande efter vikt eller extrema delar. Bara sånt jag hade på hyllan. 6,95 kg. Har bara rullat en runda men med mersmak :-) hittade ingen bild i luren..

Så det är dig man skall konsultera som komponent rådgivare, det var verkligen duktigt plockat i hyllorna för ram+gaffel och Red grupp borde bli ca 5kg så att klämma in resten av prylarna inkl hjul på under 2kg det var inte illa grattis.

Lägger ribban lite lägre själv denna gång och siktar på runt 8kg klart.

Av:
    Crocko
    aribr skrev:
    En Japan kanske också kan funka, men med dina viktambitioner blir det kanske svårt iom att tange inte hadde de lättaste rören. Men hyfsat billigt kan det bli!

Min semi-retro Bridgestone (ram från 82) ser så ut:

Edit: Tycker förövrigt att DA7700 och 7800 var kanske den snyggaste gruppen, ganska prisvärd och funkar väldigt bra (om 10 delat räcker). Men jag är så klart biased.

Gillar absolut även japanskt stål och har en 80-tals crescent med billiga tange rör men också en trevlig Nishiki Olympic -79 med fina tange rör. Skulle gärna bygga en snygg japan med Tange, Sugino och Sun-tour men det får nog bli ett senare projekt, Miyata hade ju en del riktigt fina cyklar på 80-talet.

Av:
    Crocko
    tmalm skrev:
    Battaglin kanske?
    http://officinabattaglin.com

/T

Fina oxå, nu slipade triggerfingret och ett bud är lagt på en De Rosa så får se hur det går.

Av:
    clnr
    Buda på De rosa? Vad kan gå fel?

https://happyride.se

Ett forum, flera fora

Av:
    båtbensbudet
    Det är en sån här du vill ha .)

Skärmavbild 2019-02-10 kl. 00.37.23.png

www.Joyridestockholm.se

Av:
    aribr
    Jag vet inte med OP men jag vill iaf ha en sån... Satan vad snygg.

Av:
    Crocko
    båtbensbudet skrev:
    Det är en sån här du vill ha .)

Absolut Björn, kikade på ett par fina Tecno men skulle ju kännas som man vart lite 2:a på den pucken dessutom kostade RS gruppen lite mer än vad jag tänkt till detta projekt så jag går lite mer retro istället.

Av:
    båtbensbudet
    Äsch jag var säkert 3a spelar väl ingen roll, iaf inte för min del. Sånna där alu campa grupper som blivit retrofierade e ju väldigt fina men de är rätt dyra de med när allt är gjort skulle jag tro.

www.Joyridestockholm.se

Av:
    Crocko
    båtbensbudet skrev:
    Äsch jag var säkert 3a spelar väl ingen roll, iaf inte för min del. Sånna där alu campa grupper som blivit retrofierade e ju väldigt fina men de är rätt dyra de med när allt är gjort skulle jag tro.

Kommer absolut inte gå banans, var mest en replik på att moderna prylar sabbar looken på klassiska hojar.
    Det skall bli en finväders stålis som förhoppningsvis blir kul att cykla på, jag skall försöka plocka ihop något som ser retro ut men som är funktionellt, högre ambitioner är det inte med detta projekt.

De Rosa tronen är ju redan tagen av Mollo så där blir man inte först heller, dock har jag förhandlat frakten innan jag lade budet, 48 pund. :)

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Crocko skrev:
    Miss Lycka 2.0 skrev:

Fast du kan få den byggd just för din typ av cykling, spurtare, critrerium, Paris-Roubaix med mera.

Av:
    Crocko
    Miss Lycka 2.0 skrev:
    Crocko skrev:
    Miss Lycka 2.0 skrev:

Fast du kan få den byggd just för din typ av cykling, spurtare, critrerium, Paris-Roubaix med mera.

Solskenscykling är inte så krävande för annat än ögat, så som så mycket annat i världen får yta gå före innehåll denna gång.

Om denna leverantör skall lyckas locka mig i framtiden får de nog jobba lite på sin hemsida, klickade på vad jag trodde var 4 olika cyklar för att få en uppfattning om vad de har att erbjuda, lockande med nytt klassiskt stål, men det enda de verkat vilja visa är samma oranga cyclocross med canti bromsar och nabbdäck så tyvärr väcktes inga vill ha känslor.

Av:
    Crocko
    Tydligen är det inte bara Big Mollo som lyckas med nattlig shopping av De Rosa's
    Inom en rimlig tid skall det tydligen ramla in en sån här hos mig, så lika bra att fylla på med polerade alu bitar som kan passa.
    Screenshot 2019-02-10 at 13.47.31.png

Av:
    Bengt-re
    Crocko skrev:
    Tydligen är det inte bara Big Mollo som lyckas med nattlig shopping av De Rosa's
    Inom en rimlig tid skall det tydligen ramla in en sån här hos mig, så lika bra att fylla på med polerade alu bitar som kan passa.

💜🧡💛💚💙

Kan bli hur som helst det där!

Av:
    Singular
    Supersnygg Neo Primato i bästa färgställningen! Med en hellackad ram/gaffel kan man ju köra det svarta spåret i bestyckningen, men nog hade den där som du är inne på varit allra snyggast med klassisk Campagnolo i alu (och såklart v2-generationen! :D ) och matchande hjul och komponenter. Vit linda för söndagsåkning, va?

http://www.singularstraps.se

"Feel the burn. Feel the pain. Feel the pride. Why have 3, 12, 18 or 27 speeds when one works so well? No chain slap and derailleur crunch means your ears are free to listen to your natural surroundings: the wind in the trees, the creaking of your knees, your friends whining as you crush them on the climbs. And when you reach the top, with your legs screaming and your heart pounding, you can honestly say that, yes, life is good."

Av:
    Crocko
    Singular skrev:
    Supersnygg Neo Primato i bästa färgställningen! Med en hellackad ram/gaffel kan man ju köra det svarta spåret i bestyckningen, men nog hade den där som du är inne på varit allra snyggast med klassisk Campagnolo i alu (och såklart v2-generationen! :D ) och matchande hjul och komponenter. Vit linda för söndagsåkning, va?

Hela fokuset blir söndagsåkning så vit linda är nog ingen högoddsare, som tankarna är för stunden kommer 2 olika grupper av 2 olika generationer få dela på jobbet, helt baserat på högsta andel aluminium och min personliga smak.
    Det som grämer mig mest egentligen är campas annorlunda val av klingstorlekar så det får nog bli ett look alike vevparti för att jag skall få de 110 bcd som jag helst vill ha.

Men nu måste vi spara lite till kartongöppningarna, men om någon har förslag på några måste finnas komponenter så g[r det bra att komma med förslag i takt med att beställningarna börjar skrivas ihop.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ