• Re: Enduro Sweden Series - 2019

Av:
    Svedberg
    Raggamuffin skrev:
    Svedberg skrev:
    Nya Bergväggen på Östersunds endurot kommer ge er åkare en rolig upplevelse!

Vilken är det?

Det är brantare i Östersund än hemma i Ystad. #suprise
    Fina sträckor, hoppas det blir torrt imorgon.

SS6

Av:
    Raggamuffin
    Svedberg skrev:
    Raggamuffin skrev:
    Svedberg skrev:

Vilken är det?

SS6

Lite för salt för en sopa som mig ska vara helt bekväm, idag var det väl ok men regnar det imorgon så.... :)

// Muffin

Av:
    Svedberg
    Raggamuffin skrev:
    Svedberg skrev:
    Raggamuffin skrev:
    Svedberg skrev:

Vilken är det?

SS6

Lite för salt för en sopa som mig ska vara helt bekväm, idag var det väl ok men regnar det imorgon så.... :)

Jo, inledningsvis lite hårig men belönande avslutning med fribiljett till berg- och dalbanan :-)

Av:
    Dempa
    Nån på plats i Östersund som har 16mm insexnyckel / race face crank removal tool / allmän koll på race face cranks? Min ena vevarm har börjat svaja och knaka...

Av:
    Hälsingland
    Regnar det imorgon lär man ju stå på arslet på SS6 iaf!

Hade helt nya sulor inför idag men skar sönder bakdäcket på en dålig landning. Surt sa räven, åkte till velo rapid till strax efter tre men då var det stängt. Får bli slang imöra..

Av:
    Raggamuffin
    Hälsingland skrev:

Hade helt nya sulor inför idag men skar sönder bakdäcket på en dålig landning. Surt sa räven, åkte till velo rapid till strax efter tre men då var det stängt. Får bli slang imöra..

De hade däck på plats i sitt tält nere vid bukten.

// Muffin

Av:
    Hälsingland
    Raggamuffin skrev:
    Hälsingland skrev:

De hade däck på plats i sitt tält nere vid bukten.

Jaså, typiskt men då får jag åka dit om inte slang + extraslang räcker. Hålet var ändå rätt litet så det borde inte vara så illa så slangen går direkt.

Av:
    viggen
    Skippade helt tältplanerna och träningen idag, ska bli trevligt och lagom spännande att köra blint imorgon.

Av:
    Hälsingland
    Sjukt vad lerigt det var på SS7! Sen att man överlevde SS6 var ju mest bara skönt 😂

Kul debut iaf 👍

Av:
    Mini_me
    Hälsingland skrev:
    Sjukt vad lerigt det var på SS7! Sen att man överlevde SS6 var ju mest bara skönt 😂

Kul debut iaf 👍

Jag klara 6an utan några större problem (fot ut mm men ingen skrotning).

Så rullade in på SS7 med tanke ”skönt bara lite trampa kvar”.

Skrota 4ggr på SS7 (inkl ner i kompressionen).

😂😂

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Raggamuffin
    Körde nästan på en gubbe och vurpade på ss6, stod mitt i spåret.
    Slutet på ss7 låg det en kille i första lerbranten där på slutet, jag kom inte så fort så kunde greppa ett litet träd och hänga mig i, annars hade jag stansat DHF i ryggen på honom :).

// Muffin

Av:
    Hälsingland
    Mini_me skrev:
    Hälsingland skrev:

Kul debut iaf 👍

😂😂

Jag vurpade på ss6 slog röven i en sten så jag har ett fint märke alldeles i skåran.. Sen i kurvan innan hoppet på SS7 var vi tre st som låg i en hög mer eller mindre vid brädan.

En skidåkare jag följer på instagram startade efter mig på ss6 såg jag, funderade varför inte han kom och körde om mig då jag är kass. Såg sen på hans story att han verkar hamnat på sjukan på ss6, en kompis kollade på tävlingen och en av de sista herrarna tog ett träd innan hoppet på SS7 och verkade också gjort illa sig. Så det verkar ha kostat på för en del idag, men så är det väl alltid på sådant här.

Av:
    roskai
    Mini_me skrev:
    Hälsingland skrev:

Kul debut iaf 👍

😂😂
    Försöker du slå nåt rekord eller?! :D

Av:
    Hälsingland
    Fick nästan till formen av halva trampan iaf 😁
    56214E99-F901-4140-A0F8-14CC9D37D127.jpeg

Av:
    Mini_me
    roskai skrev:
    Mini_me skrev:
    Hälsingland skrev:

Kul debut iaf 👍

😂😂
    Försöker du slå nåt rekord eller?! :D

Man måste ju vara bra på nåt 😊👍

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Hälsingland
    Hur är Gesunda? Svårare eller snarlikt Östersund?

Av:
    Vikdork
    Kommer Simon plocka alla race i år?

Av:
    Jimel
    Hälsingland skrev:

Jag har inte kört Östersund men som feg nybörjare var jag i Gesunda förra året, riktigt bra tävling med fantastiska sträckor, kör, du kommer inte ångra dig.

Av:
    Hälsingland
    Jimel skrev:
    Hälsingland skrev:

Jag har inte kört Östersund men som feg nybörjare var jag i Gesunda förra året, riktigt bra tävling med fantastiska sträckor, kör, du kommer inte ångra dig.

Skulle vara kul, får se om man får ihop tiden. Blir nog Falun iaf, Gesunda är sista helgen på min semester.

Av:
    Roq
    Nån som har bilder/film från Östersund? Hade varit kul att se sin vurpa i början på SS2 direkt efter första stenbranten. Tydligen var vi två som gjorde exakt samma vurpa där :)

Av:
    Raggamuffin
    Bilder på utvalda från startfältet finns uppe på Facebook. Inte hittat på fler ställen.

// Muffin

Av:
    p3tre
    Var det inte rätt många ur tävlingsklass som stack ut redan med motion för att hinna köra så många sträckor som möjligt innan regnet? D.v.s. inte helt sportsligt mot dom tävlande som väntade till 11 och fick köra alla sträckor mer eller mindre blöta 🤔

Av:
    enduroracer
    Enligt kompis är det iallafall en som placerade sig top 15 som troligtvis körde alla utom sista ss på torra spår.
    Ska inte gnälla för mycket men om man är i tävlingsklass tycker jag inte det är för mkt begärt att man följer dem tider som ges.

Men det är ju både arrangören och utövaren som brister.

Av:
    Fredrik Z
    Enl de nere i starten och kommisarie på plats så skulle de som startat för tidigt bli stoppade uppe vid starten.

Men borde vara ganska enkelt att få fram via stickorna. Har man kört sträckor innan man ens ska ha startat så är det ju rätt enkelt att se vilka som fuskat.

Om man vill alltså.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-02 16:24 av Fredrik Z.

Av:
    enduroracer
    Hörde det med. Men fattade som den jag syftade på startade redan med ungdomarna.
    Men som du säger, det borde synas på stickorna. Hoppas det ger konsekvenser i så fall!

Av:
    enduroracer
    Och för att inte verka allt för bitter tyckte jag det var ett grymt arrangerat ESS i övrigt där sträckorna inte lämnade något mer att önska för min del.
    5/5 toasters! 🤘

Av:
    Raggamuffin
    Det stoppades uppe på sträckorna, vi tyckte oss se några som hann sticka ut innan de började stoppa men som sagt, enkelt att se på tidtagningen.
    Å andra sidan har man fått starta med motion innan så har de inte bättre koll nere i starten så är det inte så lätt för åkaren att få infon att man inte får köra. Innan de började stoppa då.

// Muffin

Av:
    p3tre
    Inte alls nån skuld på arrangörerna. Som sagt superbra race som kanske lämnade lite mer att önska av nummerlapparna.
    Men det där med att följa starttider eller inte kanske är något som serien borde kolla över vad som gäller för framtida race.
    Jag hade nog en handfull tävlingsåkare som startade samtidigt som mig på ss7 ~kl 12.

Av:
    Jolinwood
    Vad ger störst fördel, rejsa på torra spår när alla andra kör blött, eller anabola steroider? Jag skulle tippa på torra spår. Mycket osportsligt beteende, hoppas folk skäms och tar sig i kragen till nästa gång. Bra att frågan lyfts

Av:
    AX3L
    Jag tycker starttider framgick såpass tydligt av race PM att man skulle kunna diska folk som startade för tidigt. Att inte ha läst eller förstått PM har ju aldrig varit någon ursäkt tidigare och står väl till och med ganska ordagrant.

Av:
    Jimel
    AX3L skrev:
    Jag tycker starttider framgick såpass tydligt av race PM att man skulle kunna diska folk som startade för tidigt. Att inte ha läst eller förstått PM har ju aldrig varit någon ursäkt tidigare och står väl till och med ganska ordagrant.

I Göteborg sa dom ju klart och tydligt till att man inte fick starta med andra klasser än den man skulle köra, gjorde dom så här? Riktigt dåligt att inte starta när man ska.

Av:
    marr
    Hade inte varit några konstigheter att lägga in en tidigaste starttid för varje klass om arrangör hade bett om det.
    Då hade alla som startat tidigare än det automatiskt diskat sig själv genom att inte få tider räknade innan det :p

Av:
    Hälsingland
    Jag kör xc-cup där man har delat upp numren på hundratal. 1..= elitklass, 2..= sport, 3..= motion. Hade ju underlättat även här för att veta vilken klass folk kör.

Då hade det ju blivit lättare för funktionärer att se vilka som tjuvat också. Det sas inget om hur starten gick till alls vad jag minns och jag stod långt fram och missade inget bara när banorna stängde, men någon som tävlar vet väl det ändå och att smita iväg långt innan resten är ju osportsligt och fusk.

Av:
    xdr
    I Falun förra vet jag att min polare startade med mig i motion. Troligtvis tjänade han på det. Jag vet att vi frågade om det var ok innan, men kommer inte ihåg var. Han är iofs ingen top åkare, till och med jag slog honom.

----------------------------------------------------------------
    Mina intressen: Kittens and Bikes!

Av:
    Raggamuffin
    Hälsingland skrev:
    Jag kör xc-cup där man har delat upp numren på hundratal. 1..= elitklass, 2..= sport, 3..= motion. Hade ju underlättat även här för att veta vilken klass folk kör.

Då hade det ju blivit lättare för funktionärer att se vilka som tjuvat också. Det sas inget om hur starten gick till alls vad jag minns och jag stod långt fram och missade inget bara när banorna stängde, men någon som tävlar vet väl det ändå och att smita iväg långt innan resten är ju osportsligt och fusk.

Så är det redan.

xdr skrev:
    I Falun förra vet jag att min polare startade med mig i motion. Troligtvis tjänade han på det. Jag vet att vi frågade om det var ok innan, men kommer inte ihåg var. Han är iofs ingen top åkare, till och med jag slog honom.

Ja så har man fått göra "alltid", nu var det ett jurybeslut som togs att man inte fick.

// Muffin

Av:
    Hälsingland
    Raggamuffin skrev:
    Hälsingland skrev:

Så är det redan.

xdr skrev:

Ja så har man fått göra "alltid", nu var det ett jurybeslut som togs att man inte fick.

Aha okej jag frågade någon i kön ang det och fick svaret att det inte var så. Vilka nummer tillhörde tävling? 2.. antar jag är motion då jag hade det.

Edit: kollar jag resultaten så verkar det ju inte vara särskilt konsekvent med det då flera med nr 2.. Finns bland tävlande och det är en salig blandning även hos motion så det verkar man ju inte ha tillämpat under samma logik som den jag avser iaf.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-07-03 08:10 av Hälsingland.

Av:
    Roq
    Jo tack, de har jag sett. Bra film också från ESS

Av:
    oskaren
    Vilken klass är det som gäller i Gesunda om jag vill köra tävling, tycker det skulle vara kul med ett SM resultat men anser mig inte tillhöra eliten? Finns tävlingsklass herrar för 600:- och SM Elit för 700:- att välja på.

Av:
    Victorx
    Någon som vet om man får campa lördag och söndag på grusparkeringen nedanför Gesundaberget?
    Eller måste man hyra en av deras elplatser för att få stå där?

Av:
    Jolinwood
    Victorx skrev:
    Någon som vet om man får campa lördag och söndag på grusparkeringen nedanför Gesundaberget?
    Eller måste man hyra en av deras elplatser för att få stå där?

(Har ingen aning faktiskt men som boende i stad så brukar jag tänka att om det är någon gång man inte ska snåla, så är det när man åker till mindre orter där folk försöker leva på att tillgodose folk möjligheten att till exempel cykla nedför ett berg:) )

Av:
    Raggamuffin
    Flackt och tillrättalagt idag.

// Muffin

Av:
    Hälsingland
    Raggamuffin skrev:

Lugnare än östersund?

Av:
    xdr
    Raggamuffin skrev:

Klassiska gesundabanor alltså.

----------------------------------------------------------------
    Mina intressen: Kittens and Bikes!

Av:
    Rattnalle
    xdr skrev:
    Raggamuffin skrev:

Klassiska gesundabanor alltså.
    Låter väldigt typiskt Gesunda. Iaf om man kör fem varv i Magic Carpet.

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    Jimel
    Raggamuffin skrev:

Som väntat då!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in