• Cykelmässan 2019

Av:
    Wst
    Jag funderar på att besöka Cykelmässan 2019.

http://cykelmassan.se

Kommer det vara värt tid och inträdesavgift?

Ibland har jag blivit lite besviken på sådana arrangemang pga för lite nyheter, dålig uppslutning av importörer/tillverkare osv...

Någon som har koll på hur det verkar denna gång?

Jag har lågt ställda krav och förväntningar men är beredd att bli glatt överraskad! Det kanske blir skitbra!
  • Re: Cykelmässan 2019

Av:
    Jimel
    Om man gillar elcyklar så blir man nöjd, så var det förra året iaf.

Av:
    lindengbg
    Jag har planerat att gå.

Kollade listan igår över utställare och var inga tyvärr som man verkligen vill se... hade varit kul med lite mindre aktörer som Steel is Real, Göteborgs Stigcyklister men även större cykelklädesmärken som kan visa nyheter och ha bra mässpriser..
    Samt representanter från de många lopp för lvg å mtb som finns i Västsverige.

Eller har jag missat någon utställare med stor Wow-faktor?

Edit, länk till utställarna: https://www.delegia.com

//Lindén
    Redigerad 3 gång(er). Senaste ändring 2019-03-05 07:04 av lindengbg.

Av:
    Wst
    Ja, elcyklar lär inte saknas...

Jag tror att små aktörer, liksom en del stora, har svårt att motivera kostnaden för medverkan. Det kan lätt bli en ond cirkel, "ingen kommer för att ingen kommer"

Av:
    geologen
    Jag går på båtmässan. Har inga pengar eller tanke på köp, men tycker det är kul att kolla. Kan man inte gå på cykelmässan på samma premisser?

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Min nya blogg: http://wattperkilo.blogspot.se

Av:
    Wst
    geologen skrev:
    Jag går på båtmässan. Har inga pengar eller tanke på köp, men tycker det är kul att kolla. Kan man inte gå på cykelmässan på samma premisser?

Absolut! Det gäller bara att andra då köper i sådan utsträckning att intressanta utställare tycker det lönar sig att komma! Inte säkert att det är så på cykelmässan.

Av:
    Jimel
    Wst skrev:
    geologen skrev:

Absolut! Det gäller bara att andra då köper i sådan utsträckning att intressanta utställare tycker det lönar sig att komma! Inte säkert att det är så på cykelmässan.

Ja precis men nu kommer ju ingen som har något man vill se, riktigt tråkigt för annars gillar jag sånt här.

Av:
    Lars Vilks
    Båtmässan kan man lätt spendera en hel dag på. Förra cykelmässan i Kista avverkades på en halvtimma. 150 spänn + parkering. Helt värdelöst.

Av:
    emmer
    Förra Göteborgsmässan var helt okay att skrota runt på några timmar och kika och fråga lite.

—————
    Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...

Av:
    Wst
    emmer skrev:
    Förra Göteborgsmässan var helt okay att skrota runt på några timmar och kika och fråga lite.

Hoppas på detta nu med! Högre förväntningar har jag inte. Och om ingen kommer kommer ingen... :-)

Av:
    Sixten Fors
    Om det inte vore för att mässan är i Götet så hade jag absolut inte besökt den i alla fall.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Åk till Eurobike i Friedrichshafen istället.

Av:
    cubefritzz
    Sist cykelmässan var i Göteborg var det toppen. Sjukt många utställare och inte bara Scott och de stora märkena. Stor utförsäljning av cykelkläder och cykelskor. Så minns i alla fall jag cykelmässan i Göteborg för ett par år sedan. Tycker dock biljettpriset var högt. Handlar man mycket skall det vara gratis inträde. Handlar man inget förstår jag biljettpriset.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-03-05 12:38 av cubefritzz.

Av:
    emmer
    Det är ju en mässa och inte en marknad/loppis.
    (Det har dom vid andra tillfällen på mässan)

—————

Av:
    Örjan Lax
    emmer skrev:
    Det är ju en mässa
    +1

Psalmböcker delas ut vid entrén.

Av:
    johan44
    I Holland passerade just elcyklarna trampcyklarna i försäljning, räkna med att pengarna nu och i framtiden i branschen finns på den elektrifierade sidan.

Av:
    Luthman Photography
    cubefritzz skrev:
    Sist cykelmässan var i Göteborg var det toppen. Sjukt många utställare och inte bara Scott och de stora märkena. Stor utförsäljning av cykelkläder och cykelskor. Så minns i alla fall jag cykelmässan i Göteborg för ett par år sedan. Tycker dock biljettpriset var högt. Handlar man mycket skall det vara gratis inträde. Handlar man inget förstår jag biljettpriset.

Öööh, mässan tjänar ju inga pengar på att det säljs mycket...själva mässan tjänar pengar på utställare (som visserligen kommer för att sälja en massa gammalt bös, men ändå) och inträdesbiljetter.

Av:
    Spaulding
    2 för 1 kod till mässan: BiCy

Köp via följande länk:
    https://tickets.svenskamassan.se

Av:
    VasaConny
    Kl 10:00 på lördag så kommer vi, Merida, Vasaloppet och Guided Heroes att ordna MTB cykling. Vi cyklar roliga stigar och bjuder på energi från Maurten och även kaffe efteråt. Tillbaka utanför mässan ca 11:30. Eventet är gratis om ni vill vara med. Anmäl er gärna så vi vet hur mycket energi vi skall ta med.
    https://www.facebook.com

Av:
    Ziltoid
    Jag åker 10 mil för att gå, ser fram emot en cykelmässa oavsett hur den är utformad :)

Av:
    Pfaff
    Varför åka till Stockholm eller Göteborg när man kan https://www.facebook.com ?

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    olle/frost
    Är där och jobbar, men kommer ner fredag kväll. Hänger tidvis i Cykelfrämjandets monter, i övrigt glider jag runt på golvet under helgen. Hoppas på att träffa folk, se nått kul i alla fall och kanske göra nått mässfynd.

Vice ordförande och sekreterare Stockholms stigcyklister
    http://www.stockholmsstigcyklister.se

Administratör och stigcyklist på Cykelfrämjandet
    https://cykelframjandet.se

Admin för Sverige på Trailforks
    http://www.trailforks.com

Av:
    Klavikel
    Lite sugen på att gå nästan helg när det är i Gbg.
    Kanske inga jätteroliga utställare vad jag kunde se men ändå. Alltid kul med cykelrelaterade grejer.
    Kanske kan man fynda någon Gravel bike till mässpris =P
    Såg inte CK bland utställarna men jag kanske kollade slarvigt.

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    slashtmp
    lindengbg skrev:
    ...hade varit kul med lite mindre aktörer som Steel is Real, Göteborgs Stigcyklister...

GSC har ingen monter men vi kommer att vara med i en debatt om "Det moderna friluftslivet" 16:45 på lördagen. Kom gärna dit och titta!

Av:
    TheCube
    geologen skrev:

Precis som jag då :-)

Av:
    geologen
    För 12 eller 13 år sen hade happy en monter. När blir det dags för det igen? ;)

Betydligt snällare och trevligare i verkligheten än här på forumet - tro det eller ej!

Av:
    Gmx
    Var där för två år sen, inte superimponerad direkt. Blir dock en sväng imorgon. Lite klantigt att boka samma helg som Copenhagen BikeShow.

Av:
    Pillo-kun
    Rena sömnpillret! 180spänn för det där? En vanlig cykelaffär har fler cyklar än den här så kallade Cykelmässan.
    Inte nog med det, personalen står å snackar med sina vänner eller affärskontakter och står i vägen för oss som vill kika på det lilla som är utställt. Fyfan alltså, rena rama skämtet!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-03-15 17:50 av Pillo-kun.

Av:
    lindengbg
    Pillo-kun skrev:
    Rena sömnpillret! 180spänn för det där? En vanlig cykelaffär har fler cyklar än den här så kallade Cykelmässan.
    Inte nog med det, personalen står å snackar med sina vänner eller affärskontakter och står i vägen för oss som vill kika på det lilla som är utställt. Fyfan alltså, rena rama skämtet!

Lite den känslan jag fick när jag kollade inlägg ifrån mässan nu ikväll på Insta.

Tror jag hoppar mässan å köper finöl för pengarna istället... 🍺

//Lindén

Av:
    Jacoba
    Vad lustigt, jag tyckte precis tvärtom. Vi gick två för en med koden ovan. Tyckte det var bra bredd på utställarna. Käkade godis, drömde om ny landsvägshoj, pratade elcyklar, provade wattmätarmonark hos activitus och lyssnade på föredrag. Fick en ringklocka till lillan och massa gratisnummer av Bicycling. Klockrent!

Av:
    såkket
    Inget jag åker till landets baksida för men hade dom kört Älvsjö eller Kista typ så hade jag nog pallrat mig dit för lite tidsfördriv om inte annat.

Av:
    jobni
    Var roligt att se o klämma på sram AXS
    grupp jämte Lapierre montern.

Av:
    NickPick
    Pillo-kun skrev:

Det var väl en mässa, inte en cykelbutik? :D

Av:
    Pillo-kun
    NickPick skrev:
    Pillo-kun skrev:

Det var väl en mässa, inte en cykelbutik? :D

En cykelbutik får lov att vara ett sömnpiller, men en mässa med massa utställare av dylika produkter/tjänster/organisationer osv ska kan kännas som en butik. Inte nog med det så står utställare och skiter fullständigt i besökarna. Som om utställarna i båsen är besökarna... wtf..
    Jag jobbar just nu som en affärstutvecklare och besöker olika slags mässor då och då i olika delar av världen men hade personalen där bettet sig som personalen på cykelmässan så hade de fått gå direkt...

Av:
    jarp
    Har man varit på eurobike, Är allt annat tyvärr helt värdelöst.
    Du får mer till livs att skrota runt här på forumet Ngn halvtimme....

Av:
    xyz-saft
    Jag ska dit en sväng imorgon. Har inte så höga förväntningar men tänker att 75 kr borde det ju vara värt i alla fall. Alltid finns det något att spana på.

n+1

Av:
    emmer
    xyz-saft skrev:
    Jag ska dit en sväng imorgon. Har inte så höga förväntningar men tänker att 75 kr borde det ju vara värt i alla fall. Alltid finns det något att spana på.
    Om inte så finns det intressanta föredrag och utställare med cykelresetema / lokala tävlingar.
    Hojar är hojar är hojar och de kan man ju se när man vill - och leta rea i plastbackar gör man ju bäst på andra ställen, det är ju en mässa och inte ett swap meet - men lite uppslag inför sommaren är alltid intressant.
    Bättre och större än för två år sedan...

—————

Av:
    geologen
    xyz-saft skrev:

180 kr är priset jag hittar...

Av:
    emmer
    hemsidan skrev:
    Vuxen: 150 kr/dag vid förköp online (180 kr/dag, vid köp av biljett på plats i kassa)
    Biljetten gäller för en valfri dag.
    Det går bra att lämna mässan och sedan gå in igen samma dag. Se då till att få en stämpel vid utgången.
    Hundar är ej tillåtna att medföra på mässan, ledarhundar undantagna.
    Ungdom 7-17 år: 80 kr/dag vid förköp online (90kr/dag, vid köp av biljett på plats i kassa)
    Barn 0-6 år: Gratis i målsmans sällskap.

—————

Av:
    Suzuki Hasse
    Hej är det någon vänlig själ där ute som kan fotta cykelvasans 20% kod så skulle jag bli jätte glad Med vänlig hälsning, Hasse

Av:
    Spacekitty
    Suzuki Hasse skrev:
    Hej är det någon vänlig själ där ute som kan fotta cykelvasans 20% kod så skulle jag bli jätte glad Med vänlig hälsning, Hasse

Denna?

Skärmavbild 2019-03-16 kl. 13.21.46.png

=^.^=

Av:
    xyz-saft
    geologen skrev:
    xyz-saft skrev:

180 kr är priset jag hittar...

Det är om man betalar i dörren. 150 kr om man förbeställer. Dessutom fanns det en rabattkod tidigare i tråden där man kunde gå två för en, och eftersom en kollega också skulle dit beställde vi tillsammans och delade på inträdet -> 75 kr per person.

n+1

Av:
    1888
    Spacekitty skrev:
    Suzuki Hasse skrev:

Denna?

Generös rabatt 😂 Gick ut förra fredan ju! 🍻

Av:
    cubefritzz
    Var på mässan idag. Är supernöjd med Cube-, Bianchi- utställningen, samt ett annat cykelmärke som jag inte minns namnet på, minns dock att det var ett italienskt märke jag aldrig sett tidigare. Utförsäljning av både cykelskor och cykelkläder drog mest folk som sist. Orkade dock inte stå i kö när jag såg att priserna skiljer ca 20-80 kr i jämförelse med exakt samma prylar på exempelvis bikediscount.de eller chainreaction osv. Vem orkar stå i kö och nästan bråka om storlek och plagg? De får gärna se till att just det området blir större till nästa gång. Biljettpriset på 180 per person är det inte värt. Porsche museum i Tyskland tar 9 euro i inträde per person inkl underjordisk garage bara för att jämföra. Audi museum i Tyskland tar 7 euro i Tyskland inkl parkering. Bmw tar 7 euro och Mercedes ungefär detsamma. Ja inträdet är förbaskat dyrt i Sverige.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Meningen är att du ska cykla till mässan.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ