Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: [Byggtråd] Solskenspendlare
ceel skrev:
Vackert så man gråter!
Tack! Skall testa att rulla lite längre i morgon på den, men den blev oväntat lätt. Lätt och styv - känns roligt!
-
Stiligt!
-
Bra balans i färger materialval och ett snyggt slutresultat med personlig touch!
-
konscious skrev:
Bra balans i färger materialval och ett snyggt slutresultat med personlig touch!
Tack! Gick bra att cykla på också!
-
Nää, det kan det inte ha gjort, geometrin verkar ju så där brant och omodern ;-)Bengt-re skrev:
konscious skrev:
-
ooms skrev:
Nää, det kan det inte ha gjort, geometrin verkar ju så där brant och omodern ;-)Bengt-re skrev:
konscious skrev:
Me like!?
-
@Bengt-re: Tänk sen när dom lila lupinerna blommar framåt juni och du kommer farande på den lila skönheten sugandes på en violpastill i munnen, epic moment! :-)
-
Örjan Lax skrev:
@Bengt-re: Tänk sen när dom lila lupinerna blommar framåt juni och du kommer farande på den lila skönheten sugandes på en violpastill i munnen, epic moment! :-)
Låter lockande!
-
Snygg. Jag gillar lacken.
=^.^=
-
Spacekitty skrev:
Snygg. Jag gillar lacken.
Den glittrade fint i solen!
-
Bengt-re skrev:
Tja. Klart nu iaf!
Vackert! Och med de där Hunthjulen...
Worst case: safe AND sorry!
-
Vippen skrev:
Bengt-re skrev:
Tja. Klart nu iaf!
Vackert! Och med de där Hunthjulen...
Mmm... fast DT hjulen får gå ett tag - de är i gott skick och har iaf blanka nav.
-
Sådär, nu har jag justerat in cykeln som jag vill ha den. Möjligen skall sadel upp en cm, men nu är den färdig nog för första jobbpendlingen!
Ja jag har lite spacers, men nu är styret där jag vill ha det. De är ju blanka iaf!
-
Matchande ringklocka, är det en Spurcycle?
-
Vågad färg, snyggt bygge :)
-
Murdock skrev:
Matchande ringklocka, är det en Spurcycle?
Nä, inte på denna - det var någon CRANE E-NE Chrome. Fungerar den också.
-
marr skrev:
Vågad färg, snyggt bygge :)
Modig ?!
Tack!
-
Den där blev ju riktigt fin, och snabbt gick det också! Den påminner mig om när jag besökte en liten cykelbutik i Milano för ett par år sedan där de hade ett antal Cinelliramar att klämma på. Ganska saftigt pris men underbar finish på dessa! Jag spenderade nog en timme där inne innan frun drog ut mig på stan för att shoppa ännu dyrare modekläder.....
Mvh Ulf S.
-
Upptäckte idag att 105 reglagen har reachskruv! Vad härligt att nå bromsarna med sina små händer även nere i bocken utan ansträngning! Höjde sadeln 8 mm och sänkte styret 10mm också. Betydde såga kolfiberstyrör igen.... Nu börjar den bli som jag vill. Tyvärr vill jag ha +20 mm på styrstammen och flytta fram sadel 15 mm. Så får väl bli att beställa ny stam då.... aldrig blir man heeeeelt klar.
Men i övrigt:
Cykel fungerar precis som jag ville och hade tänkt mig. Projektet som helhet är lyckat. Men jag behöver en ny styrstam...
-
Sträckan mellan VH och Krigslida?
-
Den e fin som snus den där. =)
-
brickmule skrev:
Yepp
-
Bengt-re skrev:
brickmule skrev:
Yepp
Kul, jag brukar aldrig känna igen ställena på alla fina bilder här på happy!
Kanske får börja vidga vyerna och inte bara cykla runt, runt på parkeringsplatsen hemma ;)
-
Vilken skönhet!
------------------------------------------------------------------
MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers
-
Bengt-re skrev:
Upptäckte idag att 105 reglagen har reachskruv! Vad härligt att nå bromsarna med sina små händer även nere i bocken utan ansträngning! Höjde sadeln 8 mm och sänkte styret 10mm också. Betydde såga kolfiberstyrör igen.... Nu börjar den bli som jag vill. Tyvärr vill jag ha +20 mm på styrstammen och flytta fram sadel 15 mm. Så får väl bli att beställa ny stam då.... aldrig blir man heeeeelt klar.
Men i övrigt:
Cykel fungerar precis som jag ville och hade tänkt mig. Projektet som helhet är lyckat. Men jag behöver en ny styrstam...
Den där blir ju perfekt till att köra en 30-milare i Bollnäs på!
-
Snyggt! det ända jag skulle ha ändrat är bromsvajern till frambromsen , hade velat att den skulle gått ut i samma vinkel som vajrarna till det det bakre partiet, så den hade hamnat under garmin fästet :)
-
men visst hade den blivit ännu schnyggare med ett par silverfärgade Campagnolo Shamal? ;)
-
ostrand skrev:
men visst hade den blivit ännu schnyggare med ett par silverfärgade Campagnolo Shamal? ;)
Var ute efter ett par snygga huntshjul, men befintliga är för bra skick.
https://www.huntbikewheels.com
KÖP & SÄLJ
-
Söker väska för cykel
Köpes i Skåne -
Schwalbe winter 30-622
Säljes i Stockholm -
K: Thule dubbel cykelvagn
Köpes i Skåne -
Fox twin lock remote (reglage) nytt
Säljes i Skaraborg -
Shimano deore xt br m8000