• 25.4 stolpe 0 offset för DI2

Av:
    glitch
    Skulle vilja ha en inline stolpe med 0 offset i 25.4 diameter till Synapsen och den ska rymma DI2 batteriet.
    Nuvarande Save stolpe har setback.

Jag lägger ogärna mer än en tusing.
    Hylix har en rak 25.4 men hur funkar det med di2 batteri då? Går det att montera batteriet på nåt bra sätt?
    Kanske bara får försöka leta fram en rak cannondalestolpe men det verkar inte helt lätt heller.

-= Evoc cykelväska uthyres, PMa=-

• Re: 25.4 stolpe 0 offset för DI2

Av:
    glitch
    Bumpar denna - av Cannondaletråden att döma finns det ju en del DI2prydda Cannondales här.

Under tiden hann jag köpa en svindyr MCFK stolpe av en annan happyit men den blev för kort.

På bild har jag sett en rak Cannondale Save stolpe med DI2 integrering men hittar inte den att köpa nånstana. Bara set-back som jag redan har :(

Om man skulle köpa en Hylix eller liknande icke DI2 specifikt, hur gör man då med batteriet enklast? Vissa verkar förespråka typ bubbelwrap och bara lägga det i sadelröret?

Av:
    Lingon
    Går det inte att linda in batteriet i nån skumplast och trycka in det i en vanlig sadelstolpestolpe? Ev plugga med en vinkork borrad för kabeln? :)

Av:
    glitch
    Lingon skrev:
    Går det inte att linda in batteriet i nån skumplast och trycka in det i en vanlig sadelstolpestolpe? Ev plugga med en vinkork borrad för kabeln? :)

Mycket möjligt. Beror väl på stolpen hur tjockt godset är osv. Thomson t.ex. är ju ovala inuti så det tror jag är kört. Det är väldigt smidigt med nuvarande lösning med integrerad låsring för att hålla batteriet på plats.

Av:
    clnr
    Finns ju lösningar för detta t ex https://buplabs.com Visserligen slutsåld f n, men går ju alltid att fråga om produkten kommer tillbaka.

Ett forum, flera fora

Av:
    glitch
    Jo spanade på den förut men slutsåld sen jag kollade första gången för 2 månader sen.

Av:
    desmo
    clnr skrev:
    Finns ju lösningar för detta t ex https://buplabs.com Visserligen slutsåld f n, men går ju alltid att fråga om produkten kommer tillbaka.

Detdär ser ut som en produkt man med fördel skulle kunna skriva ut på en 3d-skrivare.
    Jag har precis startat upp min skrivare och håller på att laborera. Om du vill kan jag i mån av tid försöka fixa ett prov.

Edit: Bild på nytt lampfäste jag håller på med nu.
    85F2B6F3-CB68-4539-B9C6-0E0F9C51E111.jpeg
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-18 14:00 av desmo.

Av:
    glitch
    desmo skrev:
    clnr skrev:

Detdär ser ut som en produkt man med fördel skulle kunna skriva ut på en 3d-skrivare.
    Jag har precis startat upp min skrivare och håller på att laborera. Om du vill kan jag i mån av tid försöka fixa ett prov.

Edit: Bild på nytt lampfäste jag håller på med nu.

Du får gärna testa. Men krävs väl någon form av gummiaktigt material som går att komprimera lite?

Av:
    epic21epic
    Går oftast fint med ritcheys fäste, är flexibelt nog att tycka upp även om stolpen är oval eller d-formad. Har några stycken över, pm:a om du vill så kan jag skicka ett för test!

Med vänlig hälsning,

Marti

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ