• Re: jingleyschmidt's Roadlite/Sentier Adventures

Av:
    jingleyschmidt
    Ja det har varit riktigt hett nu ett par dagar, men rätt skönt på kvällen. Lär vara en magisk solnedgång där borta över sjön!

Av:
    jingleyschmidt
    Finns det något vackrare än kvällssolen? Svalt, lugnt, vackert! Men det är inte utan att man känner att hösten pockar på uppmärksamhet, vilket jag har lite blandade känslor inför. ;D September kan ju absolut vara en riktigt vacker och fin månad, men sen går det utför snabbt. Dagarna då löven är färgglada är ändå lätträknade. Man glömmer gärna bort att det är en så liten del av hösten.

Nåväl! Det var en härlig liten tur i alla fall. ;D En får passa på och njuta nu!

2019-08-26_1.JPG

2019-08-26_2.JPG

2019-08-26_3.JPG

Av:
    jingleyschmidt
    Det är ett jävla gnisslande på cykeln! Jag tror det är droppern/sadelstolpen. Vad tror experterna? Video med ljud: https://www.dropbox.com

Av:
    Salabaladala
    jingleyschmidt skrev:
    Det är ett jävla gnisslande på cykeln! Jag tror det är droppern/sadelstolpen. Vad tror experterna? Video med ljud: https://www.dropbox.com

Låter som plast eller gummi som gnuggar på nåt... ingen aning vad.

Av:
    torsten-var-namnet
    Skenorna/sadeln som flexar?

Av:
    jingleyschmidt
    Vad som skulle ha blivit en liten skogstur på några stigar blev en 46km grusvägsrunda ner till Hulta Sluss (efter Asplången). Halvvägs till Norsholm börjar jag känna att det var ett misstag. Jag hade ju ingen mat med mig, då jag inte planerat för att köra någon längre sträcka utan mest ut och känna lite påt i skogen och så hem.

Fram med Naturkartan på mobilen och hitta vägar hem igen. Gick bra till slut. Snirklade mig igenom Landsjö, vidare til Skvalbäcken och sen till Klinga och då var ju hemmet i sikte.

Nu är ju inte 46km någon jättelång sträcka, men på Sentiern var det faktiskt lite halvtungt när man inte har någon energi. :D

Och angående gnisslandet så vettefan! Jag får undersöka det närmare. Sjukt irriterande ljud iaf. :P

2019-09-04_1.JPG

Av:
    Rungner
    Bra jobbat Jingley!
    Skoj att läsa om dina äventyr, särskilt när jag ligger här hemma med brutet nyckelben + några revben. (Så, nu fick jag gnällt lite också. Skönt!)
    Fina bilder du tar också. Keep on. 👍

————————
    Jo såatte.. där e..

Av:
    jingleyschmidt
    Rungner skrev:
    Bra jobbat Jingley!
    Skoj att läsa om dina äventyr, särskilt när jag ligger här hemma med brutet nyckelben + några revben. (Så, nu fick jag gnällt lite också. Skönt!)

Jävlar, cykelkrasch? Krya på dig! Och tack. :)

Av:
    Rungner
    jingleyschmidt skrev:
    Rungner skrev:
    Bra jobbat Jingley!

Jävlar, cykelkrasch? Krya på dig! Och tack. :)

Jupp. Vurpade på Vallåsen förra söndagen, men det går snart över. :)

————————
    Jo såatte.. där e..

Av:
    jingleyschmidt
    Har haft en down-period sista tiden. Har svårt att masa mig ut. Jag har ju perioder av depressioner, stress och ångest i varierande grader, så jag vet ju om det såklart, men minsta lilla ansträngning tar emot. Bara att ta på sig kläderna, ryggsäcken och bära ner cykeln känns som ett projekt. Inser att det låter hur löjligt som helst, men det är säkert någon på forumet som känner igen sig eller har upplevt det själv. Nåväl.

Det är inte utan att jag mår lite dåligt också över att jag inte använder cyklarna när jag lagt så mycket pengar! Känns som att jag måste motivera köpen för mig själv till och med, hehe. Dumt att tänka så!

Men men, det ger säkert med sig snart. ;D Man får väl bita ihop på något sätt. Det brukar ju alltid kännas bra när man väl tagit sig ut.

Av:
    White_XC_Ultimate_Carbon
    jingleyschmidt skrev:
    Har haft en down-period sista tiden. Har svårt att masa mig ut. Jag har ju perioder av depressioner, stress och ångest i varierande grader, så jag vet ju om det såklart, men minsta lilla ansträngning tar emot. Bara att ta på sig kläderna, ryggsäcken och bära ner cykeln känns som ett projekt. Inser att det låter hur löjligt som helst, men det är säkert någon på forumet som känner igen sig eller har upplevt det själv. Nåväl.

Det är inte utan att jag mår lite dåligt också över att jag inte använder cyklarna när jag lagt så mycket pengar! Känns som att jag måste motivera köpen för mig själv till och med, hehe. Dumt att tänka så!

Men men, det ger säkert med sig snart. ;D Man får väl bita ihop på något sätt. Det brukar ju alltid kännas bra när man väl tagit sig ut.

Jag känner igen detta alltför väl. Oftast när man äntligen kommit igång och kommit I form, så kan jag få en sådan svacka. Och det är ju så sjukt konstigt då jag vet att bara jag kommer över tröskeln och tar mig ut så mår jag jättebra , har sjukt kul I skogen och en bra känsla I kroppen efteråt. Men det är något hjärnspöke som håller emot ibland.
    Angående ditt gnissel later det nästan som något med sko/kloss/pedal. Låter det lika om du provar lite med vanliga skor på?

/Kalle

Av:
    Raggamuffin
    Tycker det alltid blir så när hösten kommer, helt plötsligt är det mer jobb med massa mer kläder och allt är smutsigt när man kommer hem och ska ta redas på mm. Det släpper en bit in.

// Muffin

Av:
    jingleyschmidt
    White_XC_Ultimate_Carbon skrev:
    jingleyschmidt skrev:

Jag känner igen detta alltför väl. Oftast när man äntligen kommit igång och kommit I form, så kan jag få en sådan svacka. Och det är ju så sjukt konstigt då jag vet att bara jag kommer över tröskeln och tar mig ut så mår jag jättebra , har sjukt kul I skogen och en bra känsla I kroppen efteråt. Men det är något hjärnspöke som håller emot ibland.
    Angående ditt gnissel later det nästan som något med sko/kloss/pedal. Låter det lika om du provar lite med vanliga skor på?

/Kalle

Så jäkla skumt att det är så. Samma för mig som för dig, alltid roligt, alltid skön känsla efteråt. Trots att man VET OM att det är så, så är det ändå kämpigt initialt. Borde ju vara tvärtom. ;D

Av:
    jingleyschmidt
    Jag har faktiskt varit orolig för hösten/vintern i år, något jag aldrig brukar vara. Jag antar att det är för att jag börjat cykla så mycket och känt att mitt största intresse (just nu) är hotat och jag är rädd att jag ska deppa ihop fullständigt när det mörkare, gråare och kallare.

Men men, nu ska inte det här bli en mörk tråd, men jag känner ibland ett behov av att skriva av mig lite och nu råkar det här vara forumet jag spenderar en del tid på så då får det bli här det kommer ut.

Av:
    storfiskarn
    jingleyschmidt skrev:

Samma för mig, bästa som finns är att ta en skön cykelrunda i naturen eller att dra ut med båten o fiska.
    O ändå så stannar jag hemma som en idiot.

Cyklat ungefär 300 mil i år och fiskat inte ens 10 gånger, normalt för mig är iallafall dubbla milen vid det här laget och minst 100 pass i båten.
    Sen att jag haft problem med en kropp som inte vill fungera är en sak, men största problemet sitter i skallen.

Måste skärpa mig nu resten av året o va ute o njuta av naturen, mår så jävla mycket bättre då.

Av:
    itisasitis
    Ibland mår man dåligt på ett sätt som inte går att tänka bort och som inte bara släpper med tid. Jag fastnar också inne/hemma med massa ursäkter och hjärnspöken trots att jag älskar att komma ut. Känner igen det där med att till och med bära upp och ner cykeln för trappan kan bli skäl till att inte sticka ut. Det bästa tips jag kan ge är att sänka ribban för att komma ut så lågt det bara går. Ha kläder framme, väskan packad, cykeln så nära porten det går, bilen tankad om man ska köra...

Av:
    NickPick
    Det är inte avsaknad av Sixten som yttrar sig då?
    Det går att cykla hela vintern, men tyvärr inte lika bra 😬. Hösten är deppig. Alltid blött och kyligt.

Av:
    jingleyschmidt
    NickPick skrev:
    Det är inte avsaknad av Sixten som yttrar sig då?
    Det går att cykla hela vintern, men tyvärr inte lika bra 😬. Hösten är deppig. Alltid blött och kyligt.

Hmm, nu när du säger det så började min svacka någonstans där när Sixten blev bannad igen. ;)

itisasitis skrev:
    Ibland mår man dåligt på ett sätt som inte går att tänka bort och som inte bara släpper med tid. Jag fastnar också inne/hemma med massa ursäkter och hjärnspöken trots att jag älskar att komma ut. Känner igen det där med att till och med bära upp och ner cykeln för trappan kan bli skäl till att inte sticka ut. Det bästa tips jag kan ge är att sänka ribban för att komma ut så lågt det bara går. Ha kläder framme, väskan packad, cykeln så nära porten det går, bilen tankad om man ska köra...

Mm, jag försöker verkligen göra allt så lätt för mig som möjligt! Jag har dubbla uppsättningar grejer typ så jag inte ska behöva packa om ryggsäckarna och sådär t.ex, haha. Så jävla oekonomiskt, men vad gör man inte för att underlätta för sig själv. :P

Av:
    jingleyschmidt
    Masade mig ut och iväg (idag i alla fall :P) och som vanligt så ångrar man ju aldrig en tur. Nu är man nyduschad, maten står på spisen och man kan chilla med gott samvete! :D

Blev en skön sväng ut i Fredland (det är det jag kommer kalla skogarna och stigarna där freddag håller till!). Lite blött och lerigt på sina håll men det är väl nu på hösten som Magic Mary och Nobby Nic kommer till sin fulla rätt. Svettig som en gris blev jag dock då jag överklädde mig lite. Jag har alltid så svårt att veta hur jag ska klä mig så fort det blir 1a september, ungefär som att jag inte längre litar på väderprognosen.

Fick för övrigt rätt på knarrandet. Det var inte sadelstolpen, men sadeln eller något runt där, railsen eller skruvarna. Torkade bort lite skit, drog om skruvarna och flyttade fram sadeln lite och så var knarrandet borta! För den här gången i alla fall...

2019-09-09_1.JPG

2019-09-09_2.JPG

2019-09-09_3.JPG
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-09 19:42 av jingleyschmidt.

Av:
    storfiskarn
    Trevligt!
    Själv cyklade jag bara asfalt idag.
    Måste verkligen skaffa någon rolig ram o skruva ihop en stigcykel i höst.

Av:
    dogday
    Det är väldigt svårt att komma ihåg hur man ska vara klädd vid en viss temperatur. Så eftersom Sixten är borta passar jag på att ta över det här med Excel-arken.

Fast med kläder. Och i Numbers. Mycket nöje!

Skärmavbild 2019-09-09 kl. 20.32.16.png

(Denna jävel sitter klistrad på insidan av en garderobdörr i hallen. Inbegriper i sin helhet också lvg, löpning och vandring; stilla såväl som i rörelse. Nyttjas minst en gång i veckan. Döljes nogsamt för eventuella romantiska intressen.)

SS = short sleeve
    LS = inte short sleeve
    Hummvee (Endura) = Ganska stadiga MTB-shorts.
    Boost (Outdoor Research) = mycket tunn hybridjacka
    Wind shield (Patagonia) = lite tjockare hybridjacka
    Castelli = supertunn syntetmössa (rakat huvud, vilket säkert påverkar huvudkalkylerna en del)
    Rando = Rapha Randonneur pants. Tunna syntetbyxor (softshell fast jobbkompatibelt).
    Hestra WP = tunna vindtäta handskar
    Gamma LT (Arcteryx) = lite tjockare softshell
    T5 (Tørm) = Långärmad cykeltröja
    KSC75 (Koss) = Hörlursmodell lik Koss Porta Pro, fast utan band över huvet så man kan ha dem med hjälm. Tar in mycket omvärld, så behöver inte varnas för detta. Om ingen MÅSTE varna, då får det väl gå före.

Översättes lämpligen till någorlunda liknande plagg ur garderoben eller inspirerar till shopping. Disclaimer! Alla människor är olika varma, svettiga, snabba och unika. Ljuger man kan byxorna fatta eld.
    Redigerad 4 gång(er). Senaste ändring 2019-09-09 21:34 av dogday.

Av:
    jingleyschmidt
    Grymt! Tack dogday. :D

LS borde väl betyda long sleeve förresten? ;D

Av:
    jingleyschmidt
    Tog mig ut på en sväng idag med (42km), fast med Roadliten då. Först randomcyklade jag bara mot Himmelstalund, drog in på någon stig som enligt Trailforks visade sig vara "Himmelstalund MTB". Jag har aldrig varit där förut. Mycket skumt ställe!

Dock så var det här ganska roligt! Ett cykelställ som smält samman med ett träd. Skönt när båda världarna kan mötas på det där sättet ändå!

2019-09-10_2.JPG

Lite längre in i eländet så är det några som byggt en liten skatepark verkar det som. Någon som har varit där innan och vet något om det? Hittade cementpåsar och grejer där under bron också. Vet inte hur aktivt stället är.

2019-09-10_3.JPG

Vidare och möta upp en vän vid Knivberga Gård, så fick lite sällskap av henne på resten av turen. Vi stötte på den här kon som måste vara den sötaste jag sett någonsin! Den såg inte helt ut som andra kor man brukar se. Är det någon annan "sort" eller vad man ska säga? :P Ville fan ta med den hem dock! Men det hade väl blivit knöligt misstänker jag.

2019-09-10_1.JPG

Båt, vatten, lite moln. Det var så uppenbart att jag skulle ta ett foto just där! Det bara bad om det ju. :D

2019-09-10_4.JPG

Av:
    jingleyschmidt
    Såg för övrigt en ung grabb innan Svärtinge på en full suspension Allebike. :D Sa till min tjejkompis som var med att den där gynnarn kostar säkert 30 papp bara ramen!

Någon här på Happy som känner sig träffad? ;)

EDIT: Ser nu att dom absolut kostar 30 papp, och lite till... MINST. ;) Haha
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-10 21:02 av jingleyschmidt.

Av:
    storfiskarn
    Mtbslingan inne vid rallybanan.
    Där inne i skogsdungarna har det i många år vart en massa bögar som samlas.
    När jag o kompisen va inne o körde bil på rallybanan så va det någon slags orgie som pågick inne bland träden.

Rätt jävla vidrigt ställe.

Enligt en polis som jag snackade med i somras så bestämmer dom träff på någon datingsite o sen samlas dom där vid himpa.

Av:
    jingleyschmidt
    storfiskarn skrev:
    När jag o kompisen va inne o körde bil på rallybanan så va det någon slags orgie som pågick inne bland träden.

Enligt en polis som jag snackade med i somras så bestämmer dom träff på någon datingsite o sen samlas dom där vid himpa.

Haha, roligt att du nämner det för jag såg fan en kondom liggandes på marken där inne. Och av någon outgrundlig anledning så såg jag tre karlar traska omkring på MTB-slingan. Vad dom gjorde där vet jag inte, men det är fan ingen mysig plats att promenera på. :D

Av:
    storfiskarn
    jingleyschmidt skrev:
    storfiskarn skrev:

Haha, roligt att du nämner det för jag såg fan en kondom liggandes på marken där inne. Och av någon outgrundlig anledning så såg jag tre karlar traska omkring på MTB-slingan. Vad dom gjorde där vet jag inte, men det är fan ingen mysig plats att promenera på. :D

Hahaha!

För många år sedan när jag o en kompis letade efter fiskeplatser utmed vassen så låg det kondomer överallt.
    Dom släpade dit grästrimmer o röjde upp öppna platser där inne plus att dom släpade dit en soffa o hängde upp några stora speglar på träden. Jag hade båt vid bryggorna på andra sidan strömmen under några år o då såg man allt som fanns där så fort hösten kom o löven föll från träden.

Av:
    jingleyschmidt
    storfiskarn skrev:
    jingleyschmidt skrev:
    storfiskarn skrev:

Hahaha!

För många år sedan när jag o en kompis letade efter fiskeplatser utmed vassen så låg det kondomer överallt.
    Dom släpade dit grästrimmer o röjde upp öppna platser där inne plus att dom släpade dit en soffa o hängde upp några stora speglar på träden. Jag hade båt vid bryggorna på andra sidan strömmen under några år o då såg man allt som fanns där så fort hösten kom o löven föll från träden.

Haha låter som en spännande plats det där! Vet du något om skateparken under bron? Hur länge den varit där? Dom verkar ha haft tillgång till cementblandare eller något sånt. Låg en cementpåse på marken + att dom verkade ha gjort en egen askkopp, haha.

Av:
    weldion
    jingleyschmidt skrev:
    Tog mig ut på en sväng idag med (42km), fast med Roadliten då. Först randomcyklade jag bara mot Himmelstalund, drog in på någon stig som enligt Trailforks visade sig vara "Himmelstalund MTB". Jag har aldrig varit där förut. Mycket skumt ställe!

Dock så var det här ganska roligt! Ett cykelställ som smält samman med ett träd. Skönt när båda världarna kan mötas på det där sättet ändå!

Lite längre in i eländet så är det några som byggt en liten skatepark verkar det som. Någon som har varit där innan och vet något om det? Hittade cementpåsar och grejer där under bron också. Vet inte hur aktivt stället är.

Vidare och möta upp en vän vid Knivberga Gård, så fick lite sällskap av henne på resten av turen. Vi stötte på den här kon som måste vara den sötaste jag sett någonsin! Den såg inte helt ut som andra kor man brukar se. Är det någon annan "sort" eller vad man ska säga? :P Ville fan ta med den hem dock! Men det hade väl blivit knöligt misstänker jag.

Båt, vatten, lite moln. Det var så uppenbart att jag skulle ta ett foto just där! Det bara bad om det ju. :D
    Kon ser ut att vara av rasen Jersey.

Av:
    jingleyschmidt
    weldion skrev:

Spännande! En kviga? Eller stut? Man kanske inte blandar kor med tjurar, eller ens stutar? Vet inte varför men jag blev så väldigt tagen av den där kon, haha. Det var blandat med såna där jerseykor och vanliga kor dock.

Av:
    storfiskarn
    jingleyschmidt skrev:
    storfiskarn skrev:
    jingleyschmidt skrev:
    storfiskarn skrev:

Hahaha!

Haha låter som en spännande plats det där! Vet du något om skateparken under bron? Hur länge den varit där? Dom verkar ha haft tillgång till cementblandare eller något sånt. Låg en cementpåse på marken + att dom verkade ha gjort en egen askkopp, haha.
    Nä, jag hade inte en aning om att det finns en liten skatepark där.
    Men det är länge sedan jag va där vid bron.

Av:
    weldion
    jingleyschmidt skrev:
    weldion skrev:

Spännande! En kviga? Eller stut? Man kanske inte blandar kor med tjurar, eller ens stutar? Vet inte varför men jag blev så väldigt tagen av den där kon, haha. Det var blandat med såna där jerseykor och vanliga kor dock.
    Du får kolla under och se om det är en eller fyra spenar.
    En del sköter kalvalstringen medelst en plastpåseklädd arm. Annars så kör man ofta djurgrupper med ko, kalv och en tjur.
    Så slipper man det här med plastpåse i baken på kon. Lite olika hur man väljer att lösa det.

Av:
    jingleyschmidt
    Vet inte om du ser något här, jag tänkte inte på det då. Är ju inte tydligt som det är på en del andra, men jag vet inte hur det fungerar när det är en kviga t.ex, om det inte utvecklats på samma sätt än när dom inte fått kalvar. :P

2019-09-10_5.JPG

2019-09-10_6.JPG

Av:
    weldion
    jingleyschmidt skrev:
    Vet inte om du ser något här, jag tänkte inte på det då. Är ju inte tydligt som det är på en del andra, men jag vet inte hur det fungerar när det är en kviga t.ex, om det inte utvecklats på samma sätt än när dom inte fått kalvar. :P
    Kviga. På tjurkalven så ser du på mitten av undersidan av ”magen” (hur formulerar man sig här när den har fyra? =)) en pälsansamling och en utbuktning.
    Den går tillsammans med SRB i vart fall.

Av:
    jingleyschmidt
    weldion skrev:
    jingleyschmidt skrev:
    Kviga. På tjurkalven så ser du på mitten av undersidan av ”magen” (hur formulerar man sig här när den har fyra? =)) en pälsansamling och en utbuktning.

Fan vilken koexpert du är då! :D Tack för info!

Fyra vadå? Spenar? :P

Av:
    weldion
    jingleyschmidt skrev:
    weldion skrev:
    jingleyschmidt skrev:

Tänkte mer på kons fyra magar. Vi kan kalla det buken, för det har den bara en.

Av:
    jingleyschmidt
    weldion skrev:
    jingleyschmidt skrev:
    weldion skrev:
    jingleyschmidt skrev:

Tänkte mer på kons fyra magar. Vi kan kalla det buken, för det har den bara en.

"Kon och alla djur som är idisslare har fyra magar. De heter våmmen, nätmagen, bladmagen och löpmagen."

Perfekt! ;P

Av:
    jingleyschmidt
    I våras så köpte jag en Trekmates-jacka på Stadium Outlet som är vindtät och vattenavvisande. Kostade 299:-. Hade den på mig under en 1 mil lång tur hem från Knivberga när det regnade. Nu var det ju inget ösregn, men ändå, den höll tätt och kändes hyfsat varm också. Tänkte bara rekommendera ifall någon letar efter något billigt! Kan vara värt att kika på i alla fall. :)

So Dry 1: https://www.stadiumoutlet.se

So Dry 2: https://www.stadiumoutlet.se

Jag tror det är So Dry 1 jag har, men båda verkar ha samma funktioner. Har inte förstått skillnaden rikigt mer än till utseendet. :D

Av:
    jingleyschmidt
    Ber om ursäkt till er som inte gillar tår! Men i förrgår när jag cyklade i den där vidriga skogen så ramlade jag och slog i tån. Det gjorde ju ont men tänkte inte mer på det. Hade lite ont resten av dagen och igår, haltat lite, men kan ju vicka på tån och sådär. Idag som först upptäckte jag att den såg konstig ut! Har jag stukat den? Brutit den? Jag har ingen direkt tidigare erfarenhet av sånt här. :P Läste nu att om det är stortån man brutit så bör man uppsöka läkarvård. Typiskt.

Men som sagt, jag kan ju vicka på den, det värker inte och jag kan ju gå. Den är lite stel precis i leden dock, kan inte riktigt böja den neråt lika naturligt som på vänster stortå. Nåväl. :D

2019-09-12_1.JPG

Av:
    itisasitis
    Schysst jacka. Hur är den i storlek? Jag är 179/74 kg och hamnar nästan alltid på small i jackor.

Ge tån några dagar. Lägger det sig inte så åk och kolla.

Av:
    jingleyschmidt
    itisasitis skrev:
    Schysst jacka. Hur är den i storlek? Jag är 179/74 kg och hamnar nästan alltid på small i jackor.

Ge tån några dagar. Lägger det sig inte så åk och kolla.

Jag är 181cm och .. uhm ... vikt behöver vi inte gå in på nu då det skitit sig, men modell större än 74kg iaf. ;) Jag har en Large, men med den ökade omkretsen kring midjan på senare så sitter den åt liiiite mer än jag skulle vilja! :D

Av:
    jingleyschmidt
    Oj vad lite jag cyklat! Får ju skämmas när tråden är på sidan 7. :(

Bytte bromsbelägg på bakhjulet på Roadliten igår. Sletna. Verkar bromsa mer bak än fram. Hur som så när jag skulle ta bort bromsskivan och göra rent den också så gick det inte med insex. Fick för mig att dom satt med sex skruvar. Men icke! Svor lite och tänkte "Vafan, måste jag köpa något jävla specialverktyg bara för att få bort skivor också?!", men efter att jag faktiskt tittade lite så insåg jag att det gick med vevlagerverktyget jag köpte till Sentiern, så det var ju bra. :P Nu tar bakbromsen igen.

139:- var lite dyrt dock, men jag orkade inte beställa online och vänta så det blev som det blev. :D

Ja, det är väl ungefär det cykelrelaterade jag har att förtälja. ;P

Av:
    itisasitis
    Hur mår tån?

Jackan i small var stor som ett tält på mig :(

Av:
    jingleyschmidt
    itisasitis skrev:
    Hur mår tån?

Jackan i small var stor som ett tält på mig :(

Tån mår bättre, men inte helt återställd än. :D

Jaså? Hur tunn är du?! ;) Eller hur tjock är jag... Fan också! :P

Av:
    jingleyschmidt
    Blev en jäkla skön 46km-tur med Roadliten idag på grusvägar, skogsstigar och lite allt möjligt. Det var inte direkt planerat. Jag hamnade vid Ågelsjön, ett känt ställe här i Norrköping där folk vandrar, klättrar, övernattar och har det gött! Rätt svårcyklat, allra helst på en Roadlite, så det blev mycket vandring för min del på bergssidan av Ågelsjön. Dock cyklade det förbi en lirare på en Canyon modell MTB, svart och vit. Hann inte se så mycket mer än loggan. Någon som känner sig träffad? ;D

Väldigt lugnt och väldigt vackert var det i alla fall. Knäpptyst! Inte ens det dova ljudet från motorvägarna hördes. Det är rätt ovanligt. :)

2019-09-20_1.JPG

2019-09-20_2.JPG

2019-09-20_3.JPG

2019-09-20_4.JPG

2019-09-20_5.JPG

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in