• Bikeshop.se

Av:
    Bakbromsen
    Någon som handlat från bikeshop.se? Har riktigt bra priser på vissa saker. Känner dock inte igen webbutiken alls så lite feedback vore bra.
  • Re: Bikeshop.se

Av:
    PSJ
    Fick hem ett paket idag från dom. funkade bra.

Av:
    såkket
    Är väl typ samma företag som addnature, inga problem att handla därifrån, sakerna skickas dock från tyskland så det tar någon dag extra även fast dom är snabba på att få iväg sakerna.

Av:
    Clark
    såkket skrev:
    Är väl typ samma företag som addnature, inga problem att handla därifrån, sakerna skickas dock från tyskland så det tar någon dag extra även fast dom är snabba på att få iväg sakerna.

Nu tänker du nog på Bikester. Bikeshop är norskt (bikeshop.no)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-03 09:23 av Clark.

Av:
    såkket
    Jag läste bikster ja så bortse från mitt svar

Av:
    johanandren
    Beställde ett Surly 8 Pack rack från dem i början på Mars, 14:e mars sade Bring att de sorterat färdigt i Oslo, sedan gick det två veckor utan att något hände, jag mailade då bikeshop och frågade och då visade det sig att paketet gått tillbaka till dem (men de hade inte skickat någon information till mig om det). "Vi hör av oss när vi löst det". Väntar sedan ett par dagar på att få någon som helst information om vad som händer med paketet.

Kanske mer otur med Bring egentligen men jag är på det hela taget ganska onöjd med bikeshop.

Av:
    Allroad
    Men om företaget är norskt så åker man väl på tull + postnord-avgift, eller?

Av:
    johanandren
    Eftersom åtminstone mitt paket går med Bring har jag svårt att se att postnord skulle få ta någon avgift ;)

Tull återstår att se, men det har inte stått något om tull varken under köpet eller på fakturan för beställningen jag gjorde.

Av:
    gue
    Jag beställde ett par skor som fanns i lager på Bikeshop.se i onsdags morse förra veckan. De skrev på sin sajt att ordrar oftast skickas inom en dag, så när orderstatusen fortfarande var "plocklista" i fredags eftermiddag kontaktade jag kundtjänst för att kolla när ordern skulle skickas. Jag fick till svar att den skulle skickas "under nästa vecka". Idag är det tisdag och orderstatusen är fortfarande "plocklista" och ordern har alltså inte skickats. Deras kundtjänst hade också en lite trist ton när de sa att "vi jobbar faktiskt inte helg".

Av:
    Jimel
    gue skrev:
    Jag beställde ett par skor som fanns i lager på Bikeshop.se i onsdags morse förra veckan. De skrev på sin sajt att ordrar oftast skickas inom en dag, så när orderstatusen fortfarande var "plocklista" i fredags eftermiddag kontaktade jag kundtjänst för att kolla när ordern skulle skickas. Jag fick till svar att den skulle skickas "under nästa vecka". Idag är det tisdag och orderstatusen är fortfarande "plocklista" och ordern har alltså inte skickats. Deras kundtjänst hade också en lite trist ton när de sa att "vi jobbar faktiskt inte helg".

Beställde nyligen från dom också, tog ungefär en vecka, lite väl lång tid kan jag tycka när det vara saker som fanns i lager.

Av:
    Schoobang
    gue skrev:

Samma här. Beställde i Torsdags och status är "plocklista" sedan dess. "Estimerat försändelsedatum" flyttar fram varje dag...

Av:
    NickPick
    Jimel skrev:
    gue skrev:

Beställde nyligen från dom också, tog ungefär en vecka, lite väl lång tid kan jag tycka när det vara saker som fanns i lager.

Är en vecka lång tid för att skicka ett paket från ett annat land till Sverige? Herre min skapare. Det ska vara billigast och helst igår! Givetvis använder man alla rabattkoder också. Men det får inte dröja mer än några dagar.

Mina erfarenheter är bra utbud samt priser. Samma leveranstid som tyskarna dvs en vecka.

Av:
    Jimel
    NickPick skrev:
    Jimel skrev:
    gue skrev:

Är en vecka lång tid för att skicka ett paket från ett annat land till Sverige? Herre min skapare. Det ska vara billigast och helst igår! Givetvis använder man alla rabattkoder också. Men det får inte dröja mer än några dagar.

Mina erfarenheter är bra utbud samt priser. Samma leveranstid som tyskarna dvs en vecka.

Tack för att jag blev rabattkodstiggare också. Här drar vi alla över en kam, framgår inte att sidan ligger utomlands om man bara går in och köper något så ber så hemskt mycket om ursäkt till dig o allvetande orakel.

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-14 10:48 av Jimel.

Av:
    fasanen
    Allroad skrev:
    Men om företaget är norskt så åker man väl på tull + postnord-avgift, eller?

Jag var också naiv och granskade inte sätet och blev något förvånad när det ringde en norbagge och yrade om något. Tog en stund innan vi hamnade på samma våglängd och jag fattade att däcken jag beställt hade råkat ut för fel i lagersaldot.

Hursomhelst så löste det sig och under fliken för övriga frågor står det att moms och tullklarering ingår i priset.

Av:
    gue
    NickPick skrev:
    Är en vecka lång tid för att skicka ett paket från ett annat land till Sverige?

Har inga problem med att det tar tid att skicka ett paket och att få ett paket efter en vecka är helt okej. Det jag har problem med är att de efter en dryg vecka inte ens har börjat hantera min order. Det blir lite irriterande när de skriver att ordrar skickas inom en dag.

Av:
    xzbatt
    Jag handlade där nyligen, stod "plocklista" samma dag som jag fick notifikation om att paketet fanns för uthämtning. Det tog däremot ca en vecka från beställning till uthämtat paket på lagervara men det tycker jag är okej, lite dåligt att statusen inte stämde i mitt fall tycker jag.

Av:
    Gone89
    Mycket negativt här. Själv beställde jag ett par skor och lite smågrejer därifrån för inte så längesen som plockades dagen efter beställning och fanns på mitt utlämningsställe inom en vecka.

Av:
    grenhall
    Ehhh... Jag skulle precis beställa ett par Favero Assioma Duo därifrån och inkl. 10% rabatt så skulle det då bli 6299:-. Problemet är att när man ska checka ut så står det 6299 NOK. Det är 6900:- SEK alltså ingen jäkla rabatt. Sådant ogillar jag.

Screenshot 2019-05-26 at 22.52.44.png
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-26 22:57 av grenhall.

Av:
    cerro
    Beställde en cykeldator där tisdag morgon förra veckan. fick mejl på torsdag lunch att den var skickad men när jag mejlade i måndags och frågade varför spårningen inte funkade så sa de att de skickat den då. gick först att spåra i onsdags och kunde hämta ut i fredags. Datorn saknade tillbehör som skulle ingå och var använd... Aldrig mer därifrån och inget jag rekommenderar någon annan heller. (inte fått svar än om hur de löser detta)

.......................................................
    Den viktiga bloggen http://cerrol.wordpress.com

Av:
    GBGmackan
    Jag har bott i Norge de senaste 3 åren och handlat från Bikeshop.no ett antal gånger. Bra priser och snabba leveranser varje gång (typ max 3 dgr). Aldrig några problem! Kanske jag som har haft tur eller så har de blivit mycket sämre den sista tiden. Order från Sverige kanske inte är prio..... :)

Av:
    Jajjas
    grenhall skrev:
    Ehhh... Jag skulle precis beställa ett par Favero Assioma Duo därifrån och inkl. 10% rabatt så skulle det då bli 6299:-. Problemet är att när man ska checka ut så står det 6299 NOK. Det är 6900:- SEK alltså ingen jäkla rabatt. Sådant ogillar jag.

Den där 10% på första köpet rabatten fixar dom snyggt med att höja ord pris med 10%.

Av:
    Husabuse
    Jag väntar på en Wahoo Bolt som fanns i lager vid ordertillfället - Bring har bara förhandsreggat fraktsedelsnumret.

Orderdatum 17/5...

Och Bikeshop skyller bara på speditören...finns inte på kartan jag lägger en ordet till åt det hållet.

Sporthojsinstruktör med fabläss för svettiga pass.

Av:
    trailbiker
    Beställde dropper-reglage. Ingen leverans på nio dagar, fanns i lager och utlovad tid 1-3. Avbeställde...

Av:
    grenhall
    Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mail så jag skippar nog beställningen därifrån jag med.

Av:
    Rut-66
    Min beställning vände tillbaka till Jönköping pga nåt strul, sen åt rätt håll igen så det tog lång tid.
    Vet dock inte var skulden ligger...

Av:
    mr.morango
    Aldrig beställt men tänker att vi prövar. Precis lagt beställning på två verktyg bägge i lager och de angav att det var över fem av varje i lager så borde gå fort att få iväg. Inga problem med rabatten på 10% och inget problem med valuta utan allt i SEK. Priset bara minskar man ser inte rabatten separat. Valde att betala med faktura via klarna. Frakten kostade 59kr via Bring. Fick direkt autogenererad orderbekräftelse.20190527_144408.jpg
    Så här långt allt topp tänker att jag uppdaterar löpande hur det flyter på.

Av:
    el_moppo
    Beställde Thule 927 i onsdags kväll.
    SMS kom idag kl 11.30 att det fanns att hämta på utlämningsstället.
    10% fungerade vid köp i svenska kronor.

Inget att anmärka på med andra ord. (Med reservation för att jag inte hämtat paketet än...)

Av:
    ScottJohan
    Ni som betalat i NOK gick ni in på Bikeshops norska site .no?

Finns ju en svensk version med .se då borde väl valuta bli rätt?

Av:
    mr.morango
    mr.morango skrev:
    Aldrig beställt men tänker att vi prövar. Precis lagt beställning på två verktyg bägge i lager och de angav att det var över fem av varje i lager så borde gå fort att få iväg. Inga problem med rabatten på 10% och inget problem med valuta utan allt i SEK. Priset bara minskar man ser inte rabatten separat. Valde att betala med faktura via klarna. Frakten kostade 59kr via Bring. Fick direkt autogenererad orderbekräftelse.
    Nu precis blev min order manuellt godkänd och det kom en till orderbekräftelse som beskrev de två stegen 1 automatisk orderbekräftelse 2 någon har granskat ordern manuellt och godkännt den. Gick på mindre än en timme. Fortsättning följer.

Av:
    Schoobang
    Jag fick hem ett paket från bikeshop förra veckan. Två veckor efter beställningsdatum. Jag var rätt sur på dom pga att orderstatusen på hemsidan inte uppdaterades så jag trodde problemet låg där. Dock visade det sig att problemet låg hos Bring som tog 10 dagar på sig att leverera. Statusen uppdaterades inte på bring den första veckan, men när paketet väl var framme kunde jag se alla tidigare statusar som bl.a. visade att paketet hade varit i sthlm (där jag bor) och vänt för att sedan skickas tillbaka till Jönköping.

TLDR: Bikeshop verkar ok, Bring suger.

Av:
    grenhall
    ScottJohan skrev:
    Ni som betalat i NOK gick ni in på Bikeshops norska site .no?

Finns ju en svensk version med .se då borde väl valuta bli rätt?

Nej men jag registrerade mig med företaget och inte som privatperson. Det kanske är skillnaden?

EDIT: Det var skillnaden.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-27 19:29 av grenhall.

Av:
    mr.morango
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    Aldrig beställt men tänker att vi prövar. Precis lagt beställning på två verktyg bägge i lager och de angav att det var över fem av varje i lager så borde gå fort att få iväg. Inga problem med rabatten på 10% och inget problem med valuta utan allt i SEK. Priset bara minskar man ser inte rabatten separat. Valde att betala med faktura via klarna. Frakten kostade 59kr via Bring. Fick direkt autogenererad orderbekräftelse.
    Nu precis blev min order manuellt godkänd och det kom en till orderbekräftelse som beskrev de två stegen 1 automatisk orderbekräftelse 2 någon har granskat ordern manuellt och godkännt den. Gick på mindre än en timme. Fortsättning följer.
    Kl 12.09 idag kom en leveransbekräftelse om att mitt paket nu var påväg. Således mindre än ett dygn efter att jag la min order. Beräknad leverans 1 till 3 dagar men upp till 5. Ska spåra på bring imorgon och se hur det går med mitt paket. Allt verkar flyta på och vi får nu se hur frakten fungerar.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-05-28 16:48 av mr.morango.

Av:
    grenhall
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    Kl 12.09 idag kom en leveransbekräftelse om att mitt paket nu var påväg. Således mindre än ett dygn efter att jag la min order. Beräknad leverans 1 till 3 dagar men upp till 5. Ska spåra på bring imorgon och se hur det går med mitt paket. Allt verkar flyta på och vi får nu se hur frakten fungerar.

Samma här. Paketstatusen är dock inte uppdaterad så enligt Bring har paketet inte inkommit till terminal än. Men hittills är det bara positivt.

Av:
    Clark
    Jag beställde en Quarq tidigare i år. Bra pris och smidig leverans. Nu har den dock börjat strula. Får se om deras support och ev. returer fungerar lika bra...

Av:
    mr.morango
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    När jag spårar på bring så får jag idag info om att paketet är lastat för utkörning. Verkar än så länge gå prima. Nu återstår att se hur lång tid utkörningen tar.

Av:
    grenhall
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    mr.morango skrev:
    När jag spårar på bring så får jag idag info om att paketet är lastat för utkörning. Verkar än så länge gå prima. Nu återstår att se hur lång tid utkörningen tar.

Mitt paket är inte mottaget av Bring än.

Av:
    Frenchy
    Sketch.png
    Var tänkt att vara i lager! Inget e-postmeddelande eller uppdatering på 2 månader !!!

Av:
    grenhall
    Frenchy skrev:

Var tänkt att vara i lager! Inget e-postmeddelande eller uppdatering på 2 månader !!!

Ehhh.... Hört av dig och frågat vad som händer?

Av:
    perzzon
    Alltså. Frenchy jobbar för en annan elhandlare :)
    Men det har hen tydl tagit bort från sin profil.

Med det sagt verkar ju bikeshop vara lite hit and miss om man dömmer utifrån den här tråden.

Av:
    NickPick
    perzzon skrev:

Med det sagt verkar ju bikeshop vara lite hit and miss om man dömmer utifrån den här tråden.

Man kan inte få allt. Ska man handla billigast då brukar man få tumma på något annat.

Köpte en dropper. Kom efter 4-5 dagar. Gick ej att spåra av någon anledning.

Av:
    grenhall
    NickPick skrev:
    perzzon skrev:

Man kan inte få allt. Ska man handla billigast då brukar man få tumma på något annat.

Köpte en dropper. Kom efter 4-5 dagar. Gick ej att spåra av någon anledning.

Det verkar som om de skickar pallar med varor så det är kanske därför man inte kan spåra individuellt alltid. Mysko men ja som du skriver man måste tumma på något.

Av:
    Lucifer
    Har beställt två gånger därifrån nyligen. Inga problem alls och bra priser. Rabattkod fungerade som det skulle också. Jag kommer att handla från dem fler gånger.

Bring däremot, är något jag undviker om jag kan. Fungerar väldigt dåligt i Sverige.

Av:
    el_moppo
    Jodå ett av två paket dök upp. Det andra låg som "okänd adress" trots att jag kunde hämta ut första paketet...
    Ringer BRING som säger att paket nr 2 är för tungt för att skicka till ombud och måste gå direkt hem.
    Kommer med DHL till slut efter ytterligare en vecka.

Slutsats från detta köp, Bikeshop fungerar bra. BRING lämnar mycket att önska.

Av:
    marr
    Jag lyckas inte betala med kort.

Av:
    ScottJohan
    marr skrev:
    Jag lyckas inte betala med kort.

Jag lyckades inte med detta heller här om dagen, då jag försökte beställa med mobilen (iPhone, Safari).

Gjorde istället beställningen via dator (PC) och då gick det utmärkt att betala med kort.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ