• BMC Roadmachine X

Av:
    EddieG
    Är det någon som har erfarenhet av BMC Roadmachine X? Jag tänker mig att använda den till weekendrundor och ibland veckoturer med övernattning på hotell. Är det ändå snålt tilltaget med max 34mm däck när man kör på dålig asfalt och grusvägar ibland?
  • Re: BMC Roadmachine X

Av:
    AndreasVH
    Ingen personlig erfarenhet, men jag cyklade några mil bredvid någon på en vanlig Roadmachine härom året. Han var nöjd och jag tycker det är väldigt fina hojar.

30-35 mm räcker fint på dålig asfalt samt 90% av Sveriges grusvägar. Kör inte med för högt tryck bara. Jag har max 3,5 bar när jag kör 35 mm (väger ca 73 kg). When in doubt, let out some air! :)

Köp den, du kommer bli nöjd!

Av:
    EddieG
    Tack! Det låter ju trevligt :) Funderar ändå lite på Votec VRX eftersom de är lättare men de verkar inte finnas i lager... Jag väger 69 kg så kan köra lågt tryck utan problem :D

Av:
    Sambal Oelek
    Jag kör också lite här och där med min CX med 35mm däck. Väger också däromkring. Kör med 3.6/2.4 bar tryck. Helt enligt Bertos princip :) väldigt nöjd med den kompromissen.

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    NickPick
    Cxdäck är ju rätt allsidigt ändå, men samtidigt tar en cykelcross fetare däck än 34mm... Tror dock roadmachinen är riktigt trevlig.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ