Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Kul! Välförtjänt!
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Skivor vann igen. Där fick ni föredettingar! ?
Snyggt! Ska bli kul att se velons siffror.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Blev Sep diskad?
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Vilket race! Tror ni han lyckas med Sanremo också innan han ger sig?
-
Re: Paris-Roubaix 2019
joohan skrev:
Vilket race! Tror ni han lyckas med Sanremo också innan han ger sig?
Men kan bara hoppas!
-
Re: Paris-Roubaix 2019
joohan skrev:
Vilket race! Tror ni han lyckas med Sanremo också innan han ger sig?
Ja! Klart att han gör! Det vore ju sjukt kul iaf och motivationen minskade nog inte efter dagens race.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Lite om Team Sky's full-gung Pinarello:
https://cyclingtips.com
https://www.bikeradar.com
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
emmer skrev:
Lite om Team Sky's full-gung Pinarello:
https://cyclingtips.com
https://www.bikeradar.com
Shit... vilket bry för en tävling.... Coolt att de gör sig besväret, men det är väl lite av charmen med detta lopp att det alltid är lite småroligt labbande med att anpassa cyklarna till det något... knöliga... underlaget.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Batteri till motorn?
-
Re: Paris-Roubaix 2019
På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
emmer skrev:
På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
Det är det väl oftast i slutändan. Tur, tallang och taktik behövs för att lyckas här. Det var ett kul lopp idag tycker jag - hände lagom mycket och en värdig segrare i slutändan. Sagans envisa kämpande var också en behållning - inget fel på det pannbenet....
-
Re: Paris-Roubaix 2019
emmer skrev:
På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
Rädd för förändring? Ingen av dom vann ju ;)
-
Re: Paris-Roubaix 2019
NickPick skrev:
emmer skrev:
På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
Rädd för förändring? Ingen av dom vann ju ;)
Det här loppet har alltid varit en "lekstuga" för nya idéer. De flesta har väl varit i behov av förbättringar, men det är en del av charmen.
#åsikt
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Snarare det jag skrev (om nu inte texten försvann för dig).NickPick skrev:
Rädd för förändring? Ingen av dom vann ju ;)emmer skrev:
På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Jo, det har ju provats med fjädring till och från i trettio år.Bengt-re skrev:
Det här loppet har alltid varit en "lekstuga" för nya idéer. De flesta har väl varit i behov av förbättringar, men det är en del av charmen.
#åsikt
Det enda som bestått är väl treks ledade ram.
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Med anledning av de summeringar och analyser av loppet jag sett och läst. Är 'mekaniska problem' kod för 'elväxlar är inte de mest tillförlitliga komponenter som cykelindustrin producerar'.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Skivbroms och högprofil är framtiden.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Om någon undrar över denna kommentaren så var det så att Sep cyklade in som fyra (efter fel på sin DuraAce -bakväxel på så dumt ställe man kan få det - inte cykeln på bilden) men var inte med i resultatlistan efter målgång utan Sagan stod som fyra.emmer skrev:
Blev Sep diskad?
Men det är numera tillrättat så att han fick fjärdeplatsen och sagan blev blott femma.
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
jonas-ni skrev:
Med anledning av de summeringar och analyser av loppet jag sett och läst. Är 'mekaniska problem' kod för 'elväxlar är inte de mest tillförlitliga komponenter som cykelindustrin producerar'.
Så kan det vara. Men låt utvecklingen fortgå något årtionende till så är de snart ungefär lika pålitliga som mekaniska. Inget att hänga läpp över.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
-
Re: Paris-Roubaix 2019
GoranS skrev:
Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
Elväxlar kan ha mekaniska, elektriska, batterifel och mjukvarufel! Det är lite ballare!
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Väntar på första viruset som gör att någon helt plötsligt befinner sig på stora klingan och minsta bak på väg uppför Zoncolan.Bengt-re skrev:
GoranS skrev:
Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
Elväxlar kan ha mekaniska, elektriska, batterifel och mjukvarufel! Det är lite ballare!
-
Re: Paris-Roubaix 2019
emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
Skruvdragare går snabbare än QR numera om man vill spara någon watt på att inte ha avtagbar Lever med 8mm insex på hjulet.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
På tal om tekniska inovationer.
Vill bara påminna om GAN-stallets cykel från Paris-Roubaix 1994.
Framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
Laget körde även med Mavics "ZapOmatic" Elektriska bakväxlar under säsongen men för P-R satsade man istället på Campa med Ergo-power....
_____________________________________________________________
Till slut blir allt bra, är det inte bra så är det inte slut.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
heklamama skrev:
På tal om tekniska inovationer.
Vill bara påminna om GAN-stallets cykel från Paris-Roubaix 1994.
Framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
Laget körde även med Mavics "ZapOmatic" Elektriska bakväxlar under säsongen men för P-R satsade man istället på Campa med Ergo-power....
Lite fulsnygg.... Hur bra fungerade den i loppet?
-
Re: Paris-Roubaix 2019
25-30mm däck på breda fälgar.
https://youtu.be
Snart har vi FS på LVG.Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-04-15 22:55 av konscious.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Bengt-re skrev:
heklamama skrev:
...framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
---
Lite fulsnygg.... Hur bra fungerade den i loppet?
Han kom 7a tror jag.
Andrei Tchmil (Lotto) vann det året även han med en Rock-Shox P-R SL gaffel.
Lasall vann P-R 92 & 93 med dämpare.
_____________________________________________________________
Till slut blir allt bra, är det inte bra så är det inte slut.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
heklamama skrev:
Bengt-re skrev:
heklamama skrev:
...framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
---
Lite fulsnygg.... Hur bra fungerade den i loppet?
Han kom 7a tror jag.
Andrei Tchmil (Lotto) vann det året även han med en Rock-Shox P-R SL gaffel.
Lasall vann P-R 92 & 93 med dämpare.
Coolt att det fungerade så pass väl ändå!
-
Re: Paris-Roubaix 2019
MM 1995:
Johan Museeuw (Mapei) Startade med denna Bianchi:
Greg LeMond och Lasalle på en sån här (Clark-Kent i TITAN)
Tror ingen av de tre cyklarna höll enda in i mål,,,
_____________________________________________________________
Till slut blir allt bra, är det inte bra så är det inte slut.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
GoranS skrev:
Väntar på första viruset som gör att någon helt plötsligt befinner sig på stora klingan och minsta bak på väg uppför Zoncolan.Bengt-re skrev:
GoranS skrev:
Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
Elväxlar kan ha mekaniska, elektriska, batterifel och mjukvarufel! Det är lite ballare!
Eller 44-28 på väg in i Arenberg för att hålla sig on-topic i tråden.
Och på tal om fel, du vet väl att "'When I use a word,' Humpty Dumpty said, in rather a scornful tone, 'it means just what I choose it to mean — neither more nor less.'"
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Nu har jag ju inte riktigt hängt med i alla modesvängar runt skruvdragare, men:konscious skrev:
Skruvdragare går snabbare än QR numera om man vill spara någon watt på att inte ha avtagbar Lever med 8mm insex på hjulet.emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
Borde inte den vara än tyngre och otympligare att släpa runt på?
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick skrev:
Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
emmer skrev:
Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick skrev:
Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
Det är ju rimligt att demontera hjulet innan servciebilen är framme med det nya och skruvdragaren?
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Välskrivet med bra bilder - At Paris-Roubaix, a once and future Wout Van Aert plus lite mer fint foto @ https://cyclingtips.com
-
Re: Paris-Roubaix 2019
marr skrev:
emmer skrev:
Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick skrev:
Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
Det är ju rimligt att demontera hjulet innan servciebilen är framme med det nya och skruvdragaren?
Om man får ett hjul av neutral service kanske det är bäst att vara beredd på att de inte (förutom urton uppsättningar hjul) också skumpar runt med rätt bits till allas nav.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
På ett lopp som detta kan det ju vara bra att själv kunna byta också, t.ex. få ett hjul fr en lagkamrat om man punkar på en trång pavésträcka. Surt att behöva stå och vänta 2-3 min på servicebilen bara för att man har en thruaxle med obskyr bitsdimension...NLC skrev:
marr skrev:
emmer skrev:
Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick skrev:
Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer skrev:
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious skrev:
Skivbroms och högprofil är framtiden.
Det är ju rimligt att demontera hjulet innan servciebilen är framme med det nya och skruvdragaren?
Om man får ett hjul av neutral service kanske det är bäst att vara beredd på att de inte (förutom urton uppsättningar hjul) också skumpar runt med rätt bits till allas nav.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Hörde att Specialized kommer med SWAT box med plats för skruvdragare nästa år. ;)
-
Re: Paris-Roubaix 2019
NLC skrev:
Välskrivet med bra bilder - At Paris-Roubaix, a once and future Wout Van Aert plus lite mer fint foto @ https://cyclingtips.com
Plus ett! Fantastiskt.
Sen kan svenska motionärsgubbar sitta och gnälla här bäst dom vill.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Kristoff körde tubeless och fick 3 punkteringar innan han gav upp och bytte till tubhjul istället.
Lite förvånande tycker jag, iofs körde han av ngn anledning 25mm däck, känns smalt till honom, men de borde ju ändå stå emot genomslag bättre än ett tubdäck. Undrar om det kan vara fälgprofilen på ett tubhjul som är så mycket snällare mot däcket (ingen vass fälgsida) som gör skillnaden.
Lite synd, han verkade vara i riktigt bra form annars.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Gukka tätar väldigt sällan vid genomslagspunkor. Dom måste lagas med en mask. Sen tror jag som du skriver, att kanten på en kanttrådsfälg är vassare än på en tubfälg.skier skrev:
Kristoff körde tubeless och fick 3 punkteringar innan han gav upp och bytte till tubhjul istället.
Lite förvånande tycker jag, iofs körde han av ngn anledning 25mm däck, känns smalt till honom, men de borde ju ändå stå emot genomslag bättre än ett tubdäck. Undrar om det kan vara fälgprofilen på ett tubhjul som är så mycket snällare mot däcket (ingen vass fälgsida) som gör skillnaden.
Lite synd, han verkade vara i riktigt bra form annars.
-
Re: Paris-Roubaix 2019
En tub har ju nästan ingen kant...
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
Ja, exakt. Och om gukkan tätar så har man väl typ 0,7 bar luft kvar så det blir en ny punka på nästa sten. :)emmer skrev:
En tub har ju nästan ingen kant...
-
Re: Paris-Roubaix 2019
NLC skrev:
Välskrivet med bra bilder - At Paris-Roubaix, a once and future Wout Van Aert plus lite mer fint foto @ https://cyclingtips.com
Kanonlänkar :-)
Jo, WvA körde väl lite för mycket intervaller för att orka i mål topp tre...
—————
Äh, nu har jag lackat ur på alla idioter...
KÖP & SÄLJ
-
2 st Gp4000 SII 25 mm
Säljes i Skåne -
Ny drivkrets + monitor e-bike
Säljes i Skåne -
Nya e-bike-komponenter
Säljes i Skåne -
Campagnolo Veloce 2003 9 delad.
Säljes i Göteborg -
Fizik skor, storlek 46,5
Säljes i Göteborg