• Re: Kommer cykeltrenden att dö ut?

Av:
    Valhalla_
    DH skrev:
    Det är bara en tidsfråga innan e-cykeln är normen.

Cyklar utan el kommer vara reserverat för kufar o entusiaster.

+1

Av:
    Oppps
    Valhalla_ skrev:
    DH skrev:

+1

Det kanske är samma kufar som nu använder grammofon för att lyssna på musik, fotar med en analog kamera, åker häst och vagn till kyrkan, skriver brev på en skrivmaskin och så vidare ?

Av:
    GoranS
    Spacekitty skrev:
    En halv årslön - nu snackar vi verklig premiumcykel.

Av:
    Fredrik S
    DH skrev:

Så blir det garanterat när det gäller rekreationscykling eller cykling för att transportera sig. Motion/tävling kommer nog att ske utan motor även i framtiden, men det kanske räknas in under kufar?

Av:
    me.I.am
    Snackar vi cykel generellt, eller MTB?
    Vad gäller LVG så började det väl också trenda lite smått i slutet av 90-talet? Men det kanske inte kommer till några yngre?

just a stranger on the bike trying to make my way home

Av:
    fedde
    bigmollo skrev:
    Så fort trenden viker neråt så säljer jag cyklarna.

Men när trenden viker neråt kan du säkert fynda några De Rosa.

/Fedde

"jag cyklar, alltså tänker jag"

Av:
    torch
    Kan bara tala för mig själv, men mitt (lvg-)cykelintresse har iaf börjat dala så smått såhär en dryg handfull år efter starten. Vilket iofs inte säger så mycket då jag har ytterst svårt generellt att hålla igång ett brinnande intresse för en hobby längre än 6-7 år. Känner ni aldrig att ni bara rakt upp o ner är "färdiga" med nånting? Är mäkta fascinerad och imponerad av mänskor som till synes gör samma grej i decennier.

Rent allmänt förutspår jag ett förskjutning i vad jag kommer ägna mig åt framledes, och det är att det kommer dra sig åt saker som hänger mindre på yttre omständigheter än vad cykling och fiske gör, t.ex. (min upplevelse av lvg-cykling hänger mycket på vägstatus och övriga trafikanter, min upplevelse av fiske hänger på om det finns nån fisk öht). Låter som det är upplagt för inomhus-hobbies, och är det kanske till viss del, men älskar samtidigt naturen och kommer fortsätta spendera tid i den så mycket det går utan att för den delen tillhöra någon "intressegrupp" (som man kan försvåra för).

Av:
    Mårten
    Torch: Jodå, håller med. Cykling är inte så kul längre efter 15 år.

Något åk i Åre eller Järvsö per säsong infinner sig flow och eufori som gör att jag ändå harvar på år efter år.

Pinsamt långsam och kass har jag dock blivit vartefter intresset svalnat. Så nu vetefan om flowet någonsin återkommer.

---
    Krumbumballe
    I am become surgubbe, destroyer of stoke.

Av:
    dman
    Oppps skrev:
    Det som kommer öka i Sverige är e-mtb, se bara hur det ser ut i Norge och alperna, där kryllar det av e-mtb. Helt plötsligt är det lika kul att cykla uppför som nedför och utvecklingen på batterier och elmotor går fort nu.

Buh? Den är redan lika kul att cykla uppför som nedför.

Av:
    Distanscykling
    dman skrev:
    Oppps skrev:
    Det som kommer öka i Sverige är e-mtb, se bara hur det ser ut i Norge och alperna, där kryllar det av e-mtb. Helt plötsligt är det lika kul att cykla uppför som nedför och utvecklingen på batterier och elmotor går fort nu.

Buh? Den är redan lika kul att cykla uppför som nedför.
    Det är roligare uppför, om inget annat så är det säkrare.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in