• Re: The Mongrel - stålcommuter - Byggtråd!

Av:
    xzbatt
    Jag tycker du ska köra dom du har dubbelt, jag får en Honda Zoomer känsla eller Wall-E eller kanske ET, hursomhelst tycker jag det ser coolt ut:)

Av:
    Skogsgubben
    Dubbelt, och olika stora.

Och gärna med galler förstås.

Av:
    Brams
    Jasså, så ni tycker dubbla alltså?!. Ja, det var ju tanken från början som sagt.
    Zoomer är så coola, Det är från dem tanken med dubbla lampor kom från början.

Assymetri är ju alltid knasigt kul. Men då skulle jag nog ha en mindre lampa att komplettera en av dessa med så det blir större skillnad på dem i storlek. Nu är de lite för nära varandra storleksmässigt för att det ska funka.

En tanke...
    -Kanske kan vara cool att ha hel och halvljus?

Av:
    42Hz
    Tre är mer än två! ;)

letripp.JPG

//HaRR! - Fat tires save lives!

Av:
    Brams
    Jag budade hem ytterligare en Bosch rotodyn på tradera idag. Så nu har jag två lika...
    Antar att vi kör på det då...

Eller tre.... 😂😁

Av:
    Brams
    Jag var på Hornbach förra veckan och scoutade efter lite fästen, skruvar å material till bygget.

Hittade ganska tunna armeringsjärn som jag köpte. Tänker att de får bli stag till skärmarna och ev. En pakethållare eller korg...
    Hittade även några fästen som skulle funka till gaffelbenen, att fästa skärmarna i. Blir kanske lite tungt, men tror det funkar ändå.

Köpte även ett par svetsglasögon för 99kr av bästa kvalisort!
    20191201_122116.jpg

I helgen var jag i huset på Tjörn igen, och jag var tvungen å testa svetsa lite igen...
    Vet inte om jag ska använda den men jag byggde en ny pakethållare. Den blev faktiskt ganska schysst.
    Då jag inte hade med hjulen så kunde jag inte mäta höjden på den, så lämna den som på bilden för att kunna böja i den. När det är gjort ska det dit ett stag till på varje sida som stabiliserar upp den.
    20191201_124309.jpg
    20191201_165733.jpg
    Får som sagt se om jag använder den.
    Har en tanke om att jag skulle göra en platta av trä. Jag har tom tänkt att jag skulle ta en gammal retroskateboard och ha som pakethållare...
    Men... Inte riktigt överens med mig själv här än.

Av:
    Rut-66
    Läcker pakethållare! 👍

Av:
    uandt
    Rut-66 skrev:
    Läcker pakethållare! 👍

+1 på den. Det där är sänt jag blir glad av att se, riktigt kul! Svetsa vidare säger jag

Av:
    Brams
    Tack!, jag är själv lite förvånad att den blev så pass stilig. 😁

Sjukt kul att svetsa! Även om jag inte begränsas av tekniken än så är jag lite sugen att skaffa en MIG...
    Får se, men inte omöjligt att det blir en sån i framtiden.
    Många dörrar som öppnat sig sen jag kom på att jag skulle testa på detta.

Av:
    Brams
    Jag har bestämt mig för att köra på "T-Rust" som namn.
    Jag tycker att det är bra och jag behöver ett namn för att kunna gå vidare med ramen....
    Tack för det Frenisse!

Ikväll måste jag knåpa ihop en logga så att jag kan beställa dekaler att maska med när jag ska rosta skiten ur ramen...
    Jag är lite kluven vad det gäller den grafiska stilen på loggan bara.

Vill gärna ha den ganska bastant, men ändå långsmal...

Jag är säker på att jag vill ha den extremt geometrisk, gärna med lite grafittikänsla...

Jag tänker både i banor om racingkänsla/kursiverat, 4x4 och typisk T-rex-känsla ala Jurassic Park...

Samtidigt är det ju trevligt med nått som känns hårdrock! Kanske stava med tyskt Ü? Då blir det nästan Rrösstt! Som man säger på västgötska!

Kanske nått japaninspirerat? Ninja.... ???

ja, ni fattar ju hur spretigt det här kan bli....

Jag börjar skissa nu iaf så får vi se vart det slutar! =)

Av:
    Brams
    Ok, jag är medveten om att man kanske inte ser vad det står. Och, jag vet inte om jag tycker att det blev så passande stil till denna cykeln egentligen.
    Och det är väl ungefär så produkten blir att se ut om man blandar Grafitti, extrem geometri och Off road. Slänger på lite ninjakänsla och ändå får det att kännas lite hårdrock...

Ni vet när man var liten och blandade allt som man tyckte var gott...

Men, jag är ändå nöjd med den. Den är snygg och jag tror att den kommer att göra sig bra på en ram!
    Skärmklipp.JPG

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in