• Tips/Guide i krokarna runt Varberg

Av:
    intoxicatedOtter
    Tjenare Happies,

Jag är helt ny inom mtb och har ingen aning om hur jag egentligen ska komma igång.
    Köpte en scale 80 från 2011 med lite uppgraderade komponenter och tänkte något i stil med "har jag cykeln så hittar jag trailsen", men... njaaa, inte direkt.

Så min fråga är helt enkelt; Finns det någon nära Varberg som skulle ha lust att dela med sig om lite trail-tips och/eller kanske kunna tänka sig att ta med en rookie på en liten tur?

Om man skulle kunna tänka sig att släpa med mig så kom tänk på följande:
    Jag har inte speciellt bra kondis och har absolut inte bra teknik så det kommer antagligen ta lite tid :D

Allt gött!
  • Re: Tips/Guide i krokarna runt Varberg

Av:
    kievY
    Tjena!

Spana in https://www.trailforks.com

Men annars ska det finnas någon eller några rundor bakom/vid Sjukhuset har jag för mig? Aldrig kört där men hört andra prata om det.
    Annars finns det ju Åkulla bokskogar att cykla, går säkert att hitta någon runda där.

Kolla olika Mtb grupper på facebook med. Folk som cyklar eller cyklat där har ju massa tips.

Av:
    intoxicatedOtter
    Tack för tipsen Kievy! Ska dra hem trailforks till mobilen direkt :)

Av:
    kievY
    Annars är det bästa just att cykla och utforska, hittar man en stig så svänger man av och följer och ser vad som finns. Tillslut hittar man kanske någon runda någonstans. Oftast kan man cykla där man vet att det är skog/grönområden i närheten då brukar det alltid finnas stigar.

Av:
    Luzen
    Bakom sjukhuset har du säkert koll på. Och i Åkulla är det bra att följa markerade lederna.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ