• Re: [Kalender] Randonnée 600KM Täby 06.00 8/6

Av:
    Bengt-re
    desmo skrev:

Aj.... vad hände?

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Fjärdebrunn
    Aj Tobbe!
    Nu kommer natten genom bergslagen. Har de tur får de elektronisk dödsmetal till livs i Uppsala. Sedan spurten i morgon bitti.

Av:
    kitzblitz
    10 styck i mål på 22:05. Kanongrupp och -runda, trots flera timmar med mycket regn på kvällen. Flera RR's kommer säkert :-)

Av:
    IngvarW
    Bengt-re skrev:
    desmo skrev:

Aj.... vad hände?
    En kollision mellan några ekipage när det blev lite förvirring i en korsning. Några fick lite skrapsår, någon eker pajade men alla kunde fortsätta..
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-09 10:45 av IngvarW.

Av:
    A.Nilsson
    kitzblitz skrev:
    10 styck i mål på 22:05. Kanongrupp och -runda, trots flera timmar med mycket regn på kvällen. Flera RR's kommer säkert :-)

Bra kört!

Av:
    Fjärdebrunn
    Hittat några på Strava. Hur många är kvar därute?

Av:
    bigmollo
    Mina ben är nog kvar därute. Hittar de inte i sängen nämligen.

...........................................................

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    mkallstrom
    En trevlig runda med en stor grupp med starka cyklister.

IMG_6878.jpg

Det rullade på bra, men med en fart som jag kände att jag fixade, inte som förra helgens 400k från Barkarby där jag redan efter 70 km kände att det gick för snabbt för mig. Det är verkligen jättefina vägar på den här rundan, speciellt avsnittet förbi Harpsund.

IMG_6892.jpg

Benen kändes pigga och jag såg nästan fram emot backarna upp mot Grängesberg, men strax innan vi kom fram till Läppe (vid 192 km) drog jag av växelvajern till bakväxeln. Jag hade ingen reservvajer utan skruvade in stoppskruven på bakväxeln så långt jag kunde och körde restan av rundan på två växlar. Det blev en del lågkadensträning och jobbigt för benen, bidrog inte särskilt mycket tillfarthållning. Hade en ide om att försöka hitta en vajer i Örebro, men det enda stället vi passerade såg inte ut att vara öppet och jag orkade inte krångla. Vajern hade gått av i handtaget och det hade antagligen varit väldigt krångligt att fixa i vilket fall som helst. Inför nästa rundor ska jag se till att underhålla cykeln lite bättre.

Runt Grängesberg började det tokregna, frös något fruktansvärt ända fram till Fagersta, glad över att vi slapp regnet därifrån. Lyckades iaf hänga med förstaklungan till mål, mycket tack vare att dom andra höll igen lite.

Under transporten hem dog mina ben helt.

Av:
    Bengt-re
    IngvarW skrev:
    Bengt-re skrev:
    desmo skrev:

Aj.... vad hände?
    En kollision mellan några ekipage när det blev lite förvirring i en korsning. Några fick lite skrapsår, någon eker pajade men alla kunde fortsätta..
    Skönt att det gick hyfsat ändå! Starkt kört! Imponerande som vanligt!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    Bengt-re
    mkallstrom skrev:

Det rullade på bra, men med en fart som jag kände att jag fixade, inte som förra helgens 400k från Barkarby där jag redan efter 70 km kände att det gick för snabbt för mig. Det är verkligen jättefina vägar på den här rundan, speciellt avsnittet förbi Harpsund.

Benen kändes pigga och jag såg nästan fram emot backarna upp mot Grängesberg, men strax innan vi kom fram till Läppe (vid 192 km) drog jag av växelvajern till bakväxeln. Jag hade ingen reservvajer utan skruvade in stoppskruven på bakväxeln så långt jag kunde och körde restan av rundan på två växlar. Det blev en del lågkadensträning och jobbigt för benen, bidrog inte särskilt mycket tillfarthållning. Hade en ide om att försöka hitta en vajer i Örebro, men det enda stället vi passerade såg inte ut att vara öppet och jag orkade inte krångla. Vajern hade gått av i handtaget och det hade antagligen varit väldigt krångligt att fixa i vilket fall som helst. Inför nästa rundor ska jag se till att underhålla cykeln lite bättre.

Runt Grängesberg började det tokregna, frös något fruktansvärt ända fram till Fagersta, glad över att vi slapp regnet därifrån. Lyckades iaf hänga med förstaklungan till mål, mycket tack vare att dom andra höll igen lite.

40 mil med tvåväxlad cykel i det tempot! Inte underligt att benen är lite trötta.... 👍👍👍👍👍

Av:
    patten
    Bengt-re skrev:
    mkallstrom skrev:

40 mil med tvåväxlad cykel i det tempot! Inte underligt att benen är lite trötta.... 👍👍👍👍👍
    +1 verkligen imponerande.

Av:
    GoranS
    Bra kört och skönt att det inte blev några värre skador.

Av:
    jonas-ni
    Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen. Mellan Vänge och Järlåsa mötte jag först 3 randonnörer och sedan 3 till och så 2 ytterligare. Sedan dröjde det till Vittinge innan jag mötte nästa grupp om 4. Det verkade rulla på bra i samtliga grupper. Det såg ut som att det varit en del regn.

Jag svängde av i Heby så det är ju inte säkert att jag såg de sista.

Av:
    GoranS
    Bra rapportering.

Av:
    kitzblitz
    jonas-ni skrev:
    Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen.

Cyklar du den vägen frivilligt?! Mitt på natten efter 50 mil är den oftast den tuffaste sträckan på denna runda.

Av:
    jonas-ni
    kitzblitz skrev:
    jonas-ni skrev:
    Något oplanerat fann jag mig cyklandes 272:an mot Sala från Uppsala idag kring mitt på dagen.

Cyklar du den vägen frivilligt?! Mitt på natten efter 50 mil är den oftast den tuffaste sträckan på denna runda.

Frivilligt och frivilligt. Jag hade cyklat till Uppsala med bitvis perfekt medvind långa sträckor över slätten på morgonen, när det blev dags att cykla hemåt hade vinden friskat i mer och vindriktningen oförändrad. Tog inte lång stund att välja att surfa sida med och kantvind istället för perfekt motvind över slätten. Efter Heby när jag svängde in i motvinden är det dessutom en del skog och småbackar som bryter upp vinden.

Starkt kört i snabbgruppen igen.

Av:
    ooms
    jonas-ni skrev:
    kitzblitz skrev:
    jonas-ni skrev:

Frivilligt och frivilligt. Jag hade cyklat till Uppsala med bitvis perfekt medvind långa sträckor över slätten på morgonen, när det blev dags att cykla hemåt hade vinden friskat i mer och vindriktningen oförändrad. Tog inte lång stund att välja att surfa sida med och kantvind istället för perfekt motvind över slätten. Efter Heby när jag svängde in i motvinden är det dessutom en del skog och småbackar som bryter upp vinden.

F.ö. är det inte 272:an, utan 72:an.
    272:an går från Uppsala via Östervåla upp till Gysinge och vidare till Sandviken. Och därifrån via Ockelbo till Kilafors där den slutar.

Av:
    jonas-ni
    ooms skrev:
    jonas-ni skrev:
    kitzblitz skrev:
    jonas-ni skrev:

F.ö. är det inte 272:an, utan 72:an.
    272:an går från Uppsala via Östervåla upp till Gysinge och vidare till Sandviken. Och därifrån via Ockelbo till Kilafors där den slutar.

Se där. det är så jobbigt att cykla i motvind så man ser dubbelt.

Av:
    Oooh
    Första gången på länge jag var lite “nervös” inför en start. Eftersom jag inte hinner cykla en ny 600km, och jag skall cykla Paris Brest Paris, får jag inte bryta! Målet var att bara komma i mål!

Visste att
    1. Erik och Svante skulle cykla, vilket va bra, jag hade nån att cykla med.
    2. De kommer bli problem med mat under kvällen/natten och få ställen som har öppet. Bunkra under resan!
    3. Sova ett par timmar i bivak med liggunderlag fick bli planen. (Valde i sista stund att ta med en tunn sovsäck oxå ifall tempen skulle falla, bästa beslutet).

Vädret kanon, bara sol i Sthlm och jag valde bort mina regnkläder. (De regnade en hel del och jag måste kolla bättre nästa gång)

De rullade på bra och vi var före “mitt" tidsschema. Även Jonas (innan Stlje) och Lars Johan (i Järla) deltog i gruppen fram till ca 400km.

193km Läppe . Nåt par blev kränkt och tyckte vi cyklister var “äckliga” och vi ska flytta på oss. Tydligen trängde vi oss i kö oxå…
    269km Fellingsbro . Kom mycket tidigare än planerat och hann t o m köpa grejer på ICA. Började regna.
    425km Fagersta . Allt är stängt och vi väljer att sova centralt i byn på en gräsmatta vid nån övergiven fastighet.
    Sen var de bara cykla och njuta ner till Täby

Banan, tråkig, raka långa sträckor med bilar, bilar och lite mer bilar. Denna sträcka kanske fungerar bättre om man vill cykla fort. De positiva, lätt navigerat

Men i mål kom vi!
    ...och jag kommer nu få cykla PBP!!!

Av:
    GoranS
    Grattis!

Av:
    desmo
    Jag fick också cykla i lördags-söndags.

Nu låter jag som en skiva som hakat upp sig, men jag har inte lika bra ben i år som förra året. Jag åkte av snabbgruppen både på 300 (Täby Saltluft) och 400 (Barkarby nattstart) så jag var från början inställd på att få cykla ensam.

Men det var en mycket trevlig start på rundan. En stor klunga där alla var måna om att de som ville skulle få följa med. Så inte tokhetsiga stämpelstopp, om än korta som sig bör. Alla stannade även när jag (+1 tror jag) gick i backen. Bilden postade jag ju tidigare. Jag kan bara gissa vad som hände, men jag tror att de som låg främst inte var med på navigeringen där vi skulle köra skarp vänster (rakt fram blev grusväg) och började bromsa kraftigt. Kaos blev det. Mitt framhjul fastnade i framförvarandes trampa eller bakväxel skulle jag gissa på. Hjulet blev så snett så det inte gick fritt i gaffeln. Som tur var hade Reimert en ekernyckel på sitt multiverktyg så jag kunde fältrikta det bra nog. Annars hade jag fått bryta min runda där. Tack! Detta var innan Läppe.

Jag hängde sedan med till Fellingsbro men kände sista biten att jag började bli väl trött i benen. Jag visste också att det skulle komma lååånga slakmotor på resan mot Grängesberg. Så inte speciellt långt efter stämpling, kring 290km, så sa jag hej då till gruppen (eller till Neil som låg längst bak just då) och vemodigt såg klungan rulla iväg. Och nu börjar den mentala biten. 300km solo, hur lång tid tar det? Kommer benen kännas piggare om jag nu sänker tempot eller är jag tokslut?
    På väg mot Grängesberg är det långa motlut. Och kraftigt regn kom. Mitt tempo var lågt. 15km/h-17km/h-14km/h... deprimerande att titta på hastigheten. Men hjulen måste snurra, annars kommer jag aldrig fram. I Grängesberg klev jag in på macken och beställde korv och mos. Och helt plötsligt kommer Gunnar! Han släppte en bit innan Fellingsbro. Så jag får kanske sällskap trots allt!? Lycka! Och inget dåligt sällskap heller. Lite starstruck är jag helt klart! Gunnar hjälper till att hålla stoppet kort och tar sedan långa förningar och låter mig ligga bakom. Efter Ludvika kommer helt plötsligt Neil ifatt oss! Han hade fått släppa klungan inte långt efter mig och vi hade antagligen passerat honom när han låg och vilade. Nu var vi tre!

Nytt mackbesök i Fagersta. Tillsammans med massvis av studenter som var ute och roade sig! I med lite mat, handla något för de kommande 12 milen då allt skulle vara stängt i Sala.
    Här börjar mina svåra timmar. Sömnbristen gör sig påmind. Det kommer i perioder. Trött med koncentrationsbrist, sömnig, mosig i huvudet. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Men jag känner igen det. Istället för att köra energieffektivt försöker jag lägga mig brevid Gunnar och prata om hans cykeläventyr. Det hjälper. Sådana här perioder kommer och går. Varar en stund, känner mig piggare, kommer ny trötthetsperiod osv. Detta pågår denna gången tills dess att det ljusnar efter att vi passerat Sala.

Till slut rullar vi in till Uppsala och vi ska få äta lite. Fylla flaskor. Men macken som borde ligga utefter spåret är ersatt med en byggarbetsplats. Vi fumlar med telefonerna, letar alternativ, men hittar inget vettigt. Vi får rulla vidare. 12 mil utan påfyllning blir alltså 20. Det blåser och är småkuperat mellan Uppsala och Märsta. Benen är trötta, huvudet är trött, allt är långsamt. I Märsta gör vi ett bonusstopp för att fylla flaskor, äta en glass, en kaffe. Välbehövligt. Sista två-tre milen är jag nära bonken. Det finns andra starka ben som drar fram gruppen. En för mig ny väg till Täby var uppfriskande. Och till slut är vi framme i Täby, vid åter en mack.

Om jag inte räknar fel blev sluttiden 25:10.

Så om jag nu bara klarar den franska byråkratin så får jag också cykla PBP.
    Frågan är bara vad mina ben har där att göra.

Av:
    bigmollo
    Härlig läsning Desmo! Skönt att du fick så bra sällskap till slut. Grattis till att du kvalat till PBP!

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    1888
    Ha Ha, härlig RR

Av:
    Sebban73
    Bra kämpat och skrivet Tobias!

Av:
    IngvarW
    Desmo, det kommer inte vara något problem! Jag skall ju dit också och jag ligger ju bara på rulle hela tiden!

Trevlig RR för övrigt, min kommer någon gång. Blir långt som vanligt...

Av:
    NotReallyGunde
    Grymt bra jobbat! Desmo det kommer gå finfint.
    Man kanske skulle gå på akutriktningskurs :)

Av:
    IngvarW
    Hoppsan, förmodligen mest för egen terapi men här kommer den:

http://www.sumocycling.se

Har jag missat någon viktig fakta så kan man alltid skriva i tråden typ...

Av:
    bigmollo
    Kul läsning Ingwar. Så du var trött alltså, jag trodde du bara var slö. :D

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    Fjärdebrunn
    Bra Ingvar. Du upphäver tyngdlagen.

Av:
    GoranS
    Bra skrivet, både desmo och IngwarW. Alltid kul att läsa lite RRer.

Av:
    patten
    Rando-RRer är fantastiskt trevliga att läsa. Ungefär samma upplevelser fast med personliga uttryck.
    Tackar för fina och roliga RR!

Av:
    IngvarW
    bigmollo skrev:

Tack bigmollo, du har uppenbart höga tankar om min fysiska förmåga. Får se om jag hinner träna något till den där lilla rundan i Augusti. Vi ses vid starten 16.30 i grodätarnas land typ :-)

Av:
    NotReallyGunde
    IngvarW skrev:
    Hoppsan, förmodligen mest för egen terapi men här kommer den:

http://www.sumocycling.se

Har jag missat någon viktig fakta så kan man alltid skriva i tråden typ...

Ha ha ha ha sjukt skön RR :) livade upp i kvällsdeppen. Hoppas ni får det trevligt på den lite längre turen bland Brie och Baguetter

Av:
    Jocke77
    IngvarW skrev:
    bigmollo skrev:

Tack bigmollo, du har uppenbart höga tankar om min fysiska förmåga. Får se om jag hinner träna något till den där lilla rundan i Augusti. Vi ses vid starten 16.30 i grodätarnas land typ :-)

Jag och Chripers startar 16:00 så du kan cykla med oss när du kommer ikapp :-D

Av:
    IngvarW
    Jocke77 skrev:
    IngvarW skrev:
    bigmollo skrev:

Jag och Chripers startar 16:00 så du kan cykla med oss när du kommer ikapp :-D

Ok, då spurtar jag några mil och lägger mig sen på rulle som vanligt.

Av:
    Schlocum
    Tack för fina RR:s!

Här kommer mina reflektioner.
    Som fortfarande novis inom området var det en mycket lärorik runda. Fysiskt har jag känt mig ganska lugn. Gjorde min randopremiär på Barkarby 400 och sedan Täby 600 förra året och det gick fint. Trött såklart, men helt hanterbart. Träningen har varit ungefär densamma i år och efter att kört två 200 och två 400 i år så tog jag nog mig ann denna runda lite nonchalant. Mycket jobb och arrangerande av cykellopp dagarna innan gjorde att jag började att fundera på loppet först på fredag morgon. Klurade på packning och kolla väder mm på kvällen. Tyckte att det såg helt OK ut, kanske några stänk så jag tog inte med regnjacka eller benvärmare. I min enfald fick jag för mig att jag skulle köra så lätt som möjligt med bara baguetten under toppröret och fick då inte plats med detta, men massa annat skit som inte användes släpade jag runt!

Jag rullade på i den snabbare gruppen och själva resan gick utmärkt fram till den brutala avkylningen i Grängesberg, förutom de två incidenterna. Tur att det inte blev något värre och att alla kunde fortsätta. Vädret var strålande och gruppen funkade fint. Jag har börjat köra med pinnar i år och det är faktiskt riktigt skönt. Bra att kunna byta lite position och man lurar säkert huvudet att det går mycket lättare när man blir superaero :-)

Som det skrivits tidigare så börja det småregna lite innan Grängesberg. Det var helt OK, men väl framme i butiken så börjar man att bli rejält avkyld. Tittade med avund på bröderna Mölleborn som bytte till torr undertröja, drog på benvärmare, armvärmare och regnjacka. Själv stod jag i min väst och tunna armvärmare, som jag mest tänkte som solskydd om det skulle blir för soligt. Idiot!

När vi väl kom ut och skulle börja köra så hade regnet så klart tilltagit. Jag lade mig först och drog tills jag hade fått upp någon form av kroppstemperatur. Det kändes som att jag huttrade och hackade tänder i evigheter. Jag funderade på vad jag skulle göra om det skulle hålla på så hela natten. Det skulle jag aldrig fixat. Jag förbannade mig om och om igen att jag inte tog med rätt grejer. Där och då lovade jag mig själv att aldrig åka iväg utan regnjackan. Är man rookie så är man! :-)

Dålig koll på exakt när regnet slutade, men oj vad tacksam jag var. Humöret kom så sakteliga tillbaka. Johan började prata om att vi kanske skulle kunna komma under 22 h. Kul! Mellan Sala och Uppsala kom tröttheten smygande, men med lite snack i klungan så gick det bra att hålla den i schack. Kort efter stämplingen i Uppsala så kände jag att vänster knä började att knorra. Har aldrig hänt förr så det gjorde mig lite fundersam. Tillslut släppte jag förningarna helt och lade mig där bak. Försökte att belasta så lite som möjligt, men det är inte lätt att köra enbent. Det var riktigt slitigt från Märstabacken och hem. Man hinner tänka mycket på vad det kan vara. Är det början på kroniskt knä problem, har jag kört för mycket, är det den nya sadeln som orsaker det hela mm mm. Uppfriskande för egot att behöva kämpa på ordentligt.

Nu hölls det en jämn fin fart in utan den sedvanliga hemlängtan som annars kan slå in så det gick helt OK att hänga på gruppen. Johan erbjud skjuts hem, vilket jag var galet glad för. Det hade varit riktigt segt att behöva hoja de 2 milen hem.

Summa summarum, en mycket lärorik runda. Jag bygger på min erfarenhet av att cykla långt så sakteliga. Det viskades redan lite om Sverigetempot i lördags, men först skall PBP avnjutas. Det blir en höjdare :-)

Stort tack till hela gruppen för ett bra dygn. Mycket roligare än så ha kan man ju knappt ha. Och en rejäl Iprenkur verkar ha fixat knät, så helgens tur runt Vättern skall nog inte vara i farozonen.
    /Jocke

Av:
    GoranS
    Bra skrivet!

Beklagar att du inte slipper VR. ;-)

Av:
    bigmollo
    Nu har jag också lyckats klämma ur mig lite text. Stort tack för ett riktigt lyckad runda. Om vi inte ses innan så ses vi i Paris.
    https://www.bicycling.se

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    IngvarW
    Ahh, snygga bilder!!

Av:
    GoranS
    Såg ju nästan lite lockande ut. Tur att det kom text om regn så att suget att köra 60-milare försvann.

Av:
    se92923
    I motsats till Joakim så hade jag lagt fram utrustningen (inkl regnjacka) i en fin hög redan på onsdagen. På torsdagen köpte jag några flaskor färdkost på apotektet (Fresubin, flytande lunch), på fredagen oljade jag kedjan. Tur att det var långhelg så alla förberedelser hanns med!

Det är ju ganska jobbigt att cykla en lång brevet, det tar ju hela dagen (och natten) så dagen innan så använde jag några av mina bästa mind-tricks för säkerställa att komma till start. Ett trick är att jag intalar mig att jag kan vända direkt vid starten om jag vill, men det känns ganska fånigt när man väl står där, så då blir loppet av. Ett annat är klassisk visualisering av sig själv i soffan samma kväll, eller efter den tid som loppet tar... oftast känns det ju härligare att dricka den där ölen efter cykling.

Själva cyklandet:

Bigmollo tog täten genom Stockholms norra förorter, city och södra förorter med bra tempo utan att forcera. Den sedvanliga fart-trissningen av starka ryttare tidigt i loppet uteblev i stort, ansvarsfull körning -- inte mig emot!

Hyfsat kort stopp i Järna, tror jag köpte en bulle och coca cola. Innan någon hann säga sadelstolpe så var vi Flen, där blev det lite lökigare stopp men ändå rätt ok. Vidare mot Läppe, nu började det bli riktigt varmt och jag brukar ofta ha lite av en svacka mellan 15-25 mil men den uteblev skönt nog -- har insett att det är bra att börja fylla på med energi o dricka även under första 3 timmarna, dvs INNAN man blir halvbonkad och uttorkad ... supersmart!

I Läppe blev blev det lite kaos, ganska dålig logistik och utbud på kontrollen med toalett i ett hus en bit bort och vi for runt som yra höns... det tog över 20 minuter att komma på rull igen trots att inte mycket mer än att fylla flaskor och köpa dricka o bulle åstadkommits. Här borde alla ha medhavd matsäck som kan ätas i stämpelkön till nästa gång :-).

Nåväl, vidare mot Fellingsbro via Örebro. Hemköp i Fellingsbro bjöd på bananer och godis och en medhavd macka. Jag missade räkbakelserna, nästa gång ska jag skugga Ingvar genom butiken! Jag lyckades avstå från att köpa en liter mjölk och halsa den på 30 sekunder -- har provat det några gånger och det är väldigt gott, nackdelen är att kräks-risken är stor.

Rundans piece-de-resistance är etappen till Grängesberg, ganska lång (93km) och där ligger rundans alla höjdmetrar. Regnet kom under etappen, lite jobbigt såklart men ändå nåt som bryter av monotonin.

I Grängesberg blev det korv, BCAA och benvärmare. Kändes inte lockande att åka vidare, särskilt som det var massor av utförsbackar = fart = kallt. Vi gjorde det ändå.

Lite förvirring med stämpelställe i Fagersta (Sibylla var stängt men såg öppet ut osv)... men när vi väl hittade CircleK så var det riktigt bra - hetsåt mosbricka med räksallad, köpte en kaffe som jag glömde i maskinen. Konsumerade istället några koffeintabletter för att hålla mig alert under kvällen/natten.

Sträckan till Sala var bara circa 1 mil, enligt mitt sätt att räkna. Jag låtsas inte om dom två första milen efter kontrollen... dom är ju liksom bara en startsträcka. Dom två sista är ju mest bara som en liten infart till nästa kontroll. Det gick således i ett nafs. På sikt hoppas bli korkad nog att uppgradera detta trick till 3 mils-segment.

Efter Sala så blev jag ganska sömnig en stund men som tur var släppte det efter lite snickesnackande. Benen var pigga efter omständigheterna iallafall och milen rullade på.

I Uppsala tog jag chansen och köpte en liter mjölk, men eftersom jag är väldigt vuxen så vaskade jag halva och höll mig under spy-gränsen.

Biten från Uppsala till Märsta kändes lång och approachen till Täby är inte superinspirerande, men det gick.

När jag vaknade vid 10-tiden i Söndags så kändes mina ben ungefär som vanligt och jag kände mig ganska stursk... i måndags morse kändes dom dock rätt trasiga i linje med bigmollos beskrivningar... var tvungen att kolla så inte benpiporna stack ut.

Tack alla för en härlig dag!

Av:
    GoranS
    Intressant. Det är onekligen samma runda ni kört och åtminstone delvis tillsammans, men berättelserna skiljer sig ändå åt en del. Kul!

Av:
    bigmollo
    Riktigt kul att läsa alla olika berättelser och upplevelser om rundan. Det är svårt att få med allt som händer på ett dygn. Det dyker ofta upp små minnen några dagar eller veckor efteråt.

Bigmollo.com
    Bicycling.se
    Randonneur Stockholm

Av:
    IngvarW
    Intressant mental träning/visualisering Jens, skall prova det. Jag delade upp de sista 18 milen i 6-mila portioner som var för sig skulle ta knappt två timmar. Försökte även att undvika att glo på GPSen hela tiden för gör man det är risken att det går segt, kilometrarna bara kryper fram.

Av:
    GoranS
    Min mentala process är inte lika utstuderat självbedrägeri (tror jag). Brukar mest vara att jag vet ungefär hur långt det är till nästa stämpling och sen har jag checkpunkter vid 1/3, 1/2 och 2/3. Vid 1/3 brukar jag tänka att jag åtminstone borde kunna hänga med till 1/2. Vid 1/2 tänker jag att om jag grejat en hälft borde jag kunna greja en hälft till. Och vid 2/3 börjar man på något sätt känna "depådoften". Sen är det bara att hoppas att depådoften är starkare än smaken av styrlinda.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in