• Re: Race Across America 2019

Av:
    GoranS
    Vid TS45 är Baloh 26 timmar efter Strasser och Olsen 30 timmar efter. Med samma fart som österrikaren in till mål skulle de därmed landa på 9.11 resp. 9.15.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    Tycker det är lite förvånande att trackleaders rapporterar 8.08.40 medan resultattavlan säger 8.06.51 på Strasser, Jag väljer dock att gå på resultattavlan då det bättre matchar min ursprungliga gissning - https://happyride.se

Grym koll på tiderna GoranS.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    GoranS skrev:
    GoranS skrev:
    I kampen mot det österrikiska fyramannalaget tappade Bäckstedts gäng ordentligt till TS36 och är nu 44 min efter.
    Krympt till 25 min vid TS37.
    Vid TS38 var det 34 min och vid TS39 30 min.
    Har krympt ytterligare: 24 min vid TS40 och 19 min TS41.

Av:
    Petert
    Enligt tiderna som borde bygga på de obligatoriska av teamen inringda passagetiderna är det 17 minuters diff.

Jag måste fråga dig Göran, varför väljer du att titta på trackerns uppgifter? Den tekniken har inte visat sig tillförlitlig i andra lopp, inte minst de senaste veckorna, och dessutom används inte de tidsuppgifterna av arrangören.

Av:
    GoranS
    Petert skrev:
    Enligt tiderna som borde bygga på de obligatoriska av teamen inringda passagetiderna är det 17 minuters diff.

Jag måste fråga dig Göran, varför väljer du att titta på trackerns uppgifter? Den tekniken har inte visat sig tillförlitlig i andra lopp, inte minst de senaste veckorna, och dessutom används inte de tidsuppgifterna av arrangören.
    Jag ledsnade på resultatsidans totalt orealistiska siffror. Kändes som att trackingsiffrorna var mindre galna i alla fall. Framför allt Goldsteins siffror var som jag skrev i https://happyride.se larvigt inkorrekta.

Av:
    GoranS
    Du skriver att det ffa de senaste veckorna varit problem med tracking-siffrorna. Menar du då att det inte kommer uppdateringar alls (typ spökfinnen i TABR) eller är det något annat du syftar på? #nyfiken

Av:
    GoranS
    Håller på att bli fajt om andraplatsen bland herrarna. Baloh hade en tretimmar lång paus vid TS46 och är nu bara 9 miles framför danske Olsen!

Av:
    GoranS
    Baloh har runt 300 miles kvar och har täten i lagtävlingen 180 miles bakom. Lutar väl åt att det bara är Strasser av soloåkarna som kommer i mål före första laget, eller ...?

Av:
    GoranS
    I H60-69 har hittills 4 av 8 DNF:at, men Rouvinen kommer inte att komma i mål i tid så i praktiken är det 5 av 8 vilket gör det till den klass med flest brytande hittills.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    Håller på att bli fajt om andraplatsen bland herrarna. Baloh hade en tretimmar lång paus vid TS46 och är nu bara 9 miles framför danske Olsen!
    Nu har det växt till 30 miles ...

Av:
    GoranS
    Danska Starup kommer att missa reptiden vid TS35. Hon passerade TS33 på 8.08.10. Till TS35 är det dock 118 miles vilket är orimligt att hon skulle kunna greja.

Av:
    GoranS
    Bäckstedts gäng 25 eller 27 min efter vid TS44 beroende på vilken informationskälla man vill tro på.

Av:
    GoranS
    Damklassen ser fortsatt Genovesi som ledare vid TS43. Avståndet på drygt 1.40 ger dock inga marginaler för henne att slappna av. Tror det kommer att bli lika mkt en mental som fysisk kamp dem emellan om segern under loppets återstående sträcka på knappt 500 miles.

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Du skriver att det ffa de senaste veckorna varit problem med tracking-siffrorna. Menar du då att det inte kommer uppdateringar alls (typ spökfinnen i TABR) eller är det något annat du syftar på? #nyfiken

Typ det samt egendomligheter hos mhenrys uppgifter i inledningen (eller kom ni fram till att det hade någon annan orsak?). Även andra situationer har väl funnits men de minns jag inte i detalj.

Av:
    GoranS
    20 eller 24 min back för Bäckstedt vid TS45.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:

Välj den tid du vill följa och strunta i det andra. Det är bara konstigt om du måste ange två tider hela tiden. Blir det fel är det upp till var och en att göra det bättre.......

Av:
    Petert
    Petert skrev:
    Seana Hogan TS30, hastighet 10.03 mph.

TS32, 10.11.[/quote]
    TS37, 10,11

Av:
    GoranS
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

Välj den tid du vill följa och strunta i det andra. Det är bara konstigt om du måste ange två tider hela tiden. Blir det fel är det upp till var och en att göra det bättre.......
    Den försiktige generalen helgarderar gärna.

Av:
    GoranS
    Enligt trackingen 4 min vid TS46. Ser på kartan ut som det borde vara mer. Österrikarnas tid är inte uppe på resultattavlan ännu medan tiden för Bäckstedts lag är det. Tror inte det finns ngt riktigt brasystem utan man väljer mellan två system, vart och ett med sina brister.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-21 02:39 av GoranS.

Av:
    Petert
    GoranS skrev:
    Enligt trackingen 4 min vid TS46. Ser på kartan utvann det borde vara met. Österrikarnas tid är inte uppe på resultattavlan ännu medan tiden för Bäckstedts lag är det. Tror inte det finns ngt riktigt brasystem utan man väljer mellan två system, vart och ett med sina brister.

Håller med om att trackingen ger större flyt i jämförelserna, närmare en ström av jämförelser. Det är överlägset tavlan när man har förtroende för tekniken. Det kan man tydligen inte ha för alla sms:ade tider (nytt för i år istället för samtal, kom jag på nu) med hänvisning till uppgifterna i Goldsteins fall, som du nämnde.

Av:
    GoranS
    Strax under två timmar mellan tätdamerna vid TS44. Fortsatt brasilianskan först.

Av:
    GoranS
    Genovesi körde 2009 och var få snabbaste dam. Dock var det tydligen inte helt okontroversiellt då hon påstods ha fuskat rätt friskt, https://books.google.se

Av:
    GoranS
    Genovesi passerade TS45 för 3.45 sedan medan Goldstein var där för 1.45 sedan.

Enligt trackingen så var Genovesis tid när hon passerade 9.04.46 medan Goldstein hade 9.07.00, dvs en skillnad på 2.14.

Enligt resultatsidan var tiderna 9.04.53 och 9.08.00, dvs en skillnad på 3.07.

Man frågar sig om det gjorts något fel med precis en timme i rapporteringen av Goldsteins tid.

Av:
    GoranS
    Trackingen ger 32 min försprång för österrikarna vid TS49. Känns som tiden börjar rinna ut för Bäckstedts gäng om de ska lyckad vända på steken.

Av:
    janolle
    GoranS skrev:
    Trackingen ger 32 min försprång för österrikarna vid TS49. Känns som tiden börjar rinna ut för Bäckstedts gäng om de ska lyckad vända på steken.
    Och vid TS50 35 min efter för Bäckstedts.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    Baloh har runt 300 miles kvar och har täten i lagtävlingen 180 miles bakom. Lutar väl åt att det bara är Strasser av soloåkarna som kommer i mål före första laget, eller ...?
    Ja, nu är Baloh passerad av österrikarna.

Av:
    Petert
    Attans. Går hans fart ner nu? Kanske någon millimile.

Av:
    GoranS
    Genovesi har tagit en paus efter att ha nått TS46. Ca 50 mil kvar, men passagen av Appalacherna är väsentligen kvar så även om hon f.n. ligger drygt 4 mil före Goldstein så är det nog inte avgjort.

Av:
    GoranS
    Om man ska tro trackingen är det spurt på gång nu från Bäckstedts gäng. 14 min vid TS51 och 10 min TS52. Misstänker dock att det är för lite kvar för att det ska gå att komma ikapp.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-21 11:58 av GoranS.

Av:
    GoranS
    Å andra sidan säger resultatsidan att Bäckstedts gäng skulle ha 5.13.27 vid TS52 (passage 4.56 lokal tid) medan österrikarna skulle ha 5.14.00 (passage 5.21 lokal tid). Om inte live-trackingen är paj så låter det orealistiskt med tanke på att österrikarna just nu ligger ca 10miles före BG på vägen.

Av:
    Petert
    Så därjs, heja Bäckstedst lag!

Av:
    GoranS
    En sak jag tycker är mystisk är tiden på slutet. Om man tittar på Strasser så har han på de sista TS följande tider enligt resultattavlan:
    Skärmklipp.JPG

Varför är sluttiden lägre än passertiderna vid TS53och TS54?

Om man kikar på trackingen har man:
    Skärmklipp.JPG

Jag får inte ihop det hela. Tiderna vid TS51-53 verkar rätt konsistenta. Tiden vid TS54 är ju knappast konsistent med TS53-tiden med tanke på att han då helt plötsligt skulle ha snittat 40 km/h trots att det är tre kvarts cyklande kvar. Sen är det något fel med avstånden från start till resp. TS i resultattavlan. Är 5-6 miles från TS54 till TS55, inte 34 miles.

Av:
    GoranS
    Resultattavlan ger 5.14.46 på österrikarna vid TS53. Enligt trackingen var B:s gäng för 2 min sen 7 miles därifrån.

Av:
    GoranS
    Trackingsidan säger lika vid TS53. Å andra sidan ska österrikarna kört från TS53 till TS54 på 10 min.

Av:
    GoranS
    Resultatsidan säger 5.15.33 på österrikarna i mål (TS55).

Av:
    GoranS
    Och 5.15.05 på B vid TS53.

Av:
    GoranS
    GoranS skrev:
    Apropå lite äldre personer som inte viker ner sig för en utmaning så finns det brittiska fyra damer starka laget Serpentine Golden Girls med fyra damer som uppnått åldrarna 66, 69, 72 och 76 år. Enligt https://www.serpentinegoldengirls.co.uk så körde de RAAM för 11 år sen och fullföljde då.
    Dessa damer har nu nått TS33 och det på en tid av 5.10.14. De har ett rep vid TS35 på 6 dygn, d.v.s. de behöver cykla dit på knappt 14 timmar. Borde funka då det är 215 km.

Maxtiden totalt är 9 dygn. Om man jämför med Strasser så är de ungefär 13 timmar långsammare till TS33 och Strasser landade på 8.06 (resultattavletid). Det innebär att de får inte tappa mer än 5 timmar på österrikaren mellan TS33 och TS55. Å andra sidan tappar ju typiskt solocyklisterna mer vartefter medan lagen håller ett jämnare tempo. Vore verkligen kul om de skulle greja det.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-06-23 18:21 av GoranS.

Av:
    GoranS
    5.15.28 på resultattavlan vid TS54 för B:s gäng.

Av:
    GoranS
    Österrikarna hade 5.15.12 i resultattavletid vid TS54.

Av:
    GoranS
    Och 5.15.49 för B:s gäng i mål. Stryk med 16 min av österrikarna alltså.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-21 13:10 av GoranS.

Av:
    GoranS
    Ungefär 7,5 mil kvar för Baloh. Han har Olsen jagandes, men dansken är trots allt runt 4 mil bakom så det ska rimligen inte vara något problem. Båda bör greja sub10, men Harper som är den som närmast följer hade 9.08.30 vid TS46 och därifrån hade Strasser drygt ett dygn in till mål, så det kan nog snarare bli en tid upp emot 10,5 dygn på Harper.

Noterar f.ö. att Genovesi vid TS46 är mindre än halvtimmen efter Harper. Avståndet från brasilianskan ner till Goldstein är drygt 4 mil.

Av:
    GoranS
    9.98 på Hogan vid TS39.

Av:
    GoranS
    Om man tittar på lagtävlingarnas totalt 9 klasser så har USA representation i 8 av dessa. I 2 finns bara amerikanska lag meni övriga sex är det inte i någon amerikansk ledning just nu. Lite oväntat kan jag tycka.

Av:
    GoranS
    Baloh in som tvåa på 9.17.54, d.v.s. 35.03 efter Strasser. Olsen in som trea på 9.19.35.

Av:
    GoranS
    Goldstein ger sig inte. Vid TS48 har hon fått ner luckan till bara strax över timmen från att ha varit uppe på runt fyra timmar (eller mer) två TS tidigare. Och det verkar som det minskar ännu mer då trackingpositionerna just nu bara skiljer sig 8 miles åt och Goldsteins dessutom är registrerad 5 min innan Genovesis.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ