• Ungefärlig värde??

Av:
    Alex8
    Jag vill inte sälja något just än men jag undrar hur mycket skulle någon betala för en sån här världsmästarcykel som har varit helt renoverad, alltså om alla mekaniska delar har rengjorts och reparerats, all rost har tagits bort, målades om, polerade all krom och bytte ut alla dekaler med fräscha? Hur skulle värdet se ut om jag skippade dekalerna? Förlåt om jag gjorde något fel detta är mitt första inlägg i denna sida.
    Tack!
    CC26D8AC-C3EA-4927-9B2F-B0CC984C29B8.jpeg
  • Re: Ungefärlig värde??

Av:
    us930
    Det där var utmärkta brukscyklar på sin tid, och åtskilliga sliter på än idag i ur och skur. Tyvärr så betingar den väl inget större ekonomiskt värde, det brukar handla om 500- 1000kr max, att renovera den för att sälja och tjäna pengar på den är sannolikt en dålig affär, däremot om du vill ha en pålitlig och inte särsklilt stöldbegärlig brukscykel eller pendlare så kan det väl vara tänkbart, men då är ju frågan om det inte är bättre att fixa mekaniken och låta utseendet vara som det är.....

Mvh Ulf S.

Av:
    us930
    ....eller så strippar du den på allt onödigt, fräschar upp mekaniken, lackar om ram och gaffel med sprayburk, skaffar bra däck och stoppar hela härligheten en kartong. Skicka den sedan till Mallorca och kör ditt första (?) cykellopp. Det gjorde jag med min snarlika hoj och fick ett underbart minne för livet!

Mvh Ulf S.

Av:
    Crocko
    Alex8 skrev:
    Jag vill inte sälja något just än men jag undrar hur mycket skulle någon betala för en sån här världsmästarcykel som har varit helt renoverad, alltså om alla mekaniska delar har rengjorts och reparerats, all rost har tagits bort, målades om, polerade all krom och bytte ut alla dekaler med fräscha? Hur skulle värdet se ut om jag skippade dekalerna? Förlåt om jag gjorde något fel detta är mitt första inlägg i denna sida.
    Tack!

350 Sek

Av:
    konscious
    Värdet är bensinpengarna till skroten.

Av:
    nelp
    Tyvärr, det kanske går att få några hundra till om den ser ut att vara i nyskick. Men ingen samlar direkt på såpass nya brukscyklar.
    Är det ren racer kan det finnas lite mera pengar att hämta för ovanliga ex, men mkt troligare att du sänker värdet i det fallet.

Jobbade ett par år på verkstad det var supervanlig missförstånd främst bland äldre att referera till just "världsmästarcykeln" som att det vore en speciell typ av cykel. Det användes som en slogan av crescent på i princip allt under ett par decenier och ger inget som helst värde till cykeln.

Men finfin kvalitet att cykla till affärn/krogen på så lägg så mycket tid det är värt det att renovera den för din egen skull. Enda vinsten är pengarna du slipper lägga på något nyare skräp på biltema/jula/de stora mataffärernas dito.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ