• Scott Foil intern dragning i styrkombo

Av:
    kl65
    Hej !
    Nån som vet om det går att dra DI2-kabeln genom styrkombon ?
    Istället för som det är idag, ut genom ramen och sen in på undersidan av kombon.

Tacksam för tips
    Leif
    2018_Scott-Foil-Disc_lightweight-aero-carbon-disc-brake-road-bike_Foil-Premium-Disc_frameset (2)_LI.jpg
  • Re: Scott Foil intern dragning i styrkombo

Av:
    Crocko
    kl65 skrev:
    Hej !
    Istället för som det är idag, ut genom ramen och sen in på undersidan av kombon.

Tacksam för tips
    Leif

vet inte hur du tänkt dig att den skulle in i ramen på något annat ställe? nej blir mitt svar

Av:
    kl65
    Kanske taskigt förklarat, men kabeln går ju idag i ramen och sen ut för att sen gå in i styret på undersidan kombon.
    Jag skulle vilja att den inte gick ur ramen utan följde den röda linjen. ( laddkontakten sitter i styrändspluppen )
    20190612_234427.jpg

Av:
    Crocko
    kl65 skrev:
    Kanske taskigt förklarat, men kabeln går ju idag i ramen och sen ut för att sen gå in i styret på undersidan kombon.
    Jag skulle vilja att den inte gick ur ramen utan följde den röda linjen. ( laddkontakten sitter i styrändspluppen )

Så du klipper kabeln varje gång du svänger? ursäkta om jag inte fattar hur du tänker men ramen är statisk i sin position och styret rör sig, någonstans måste denna rörelse ges utrymme, Sram eTap är lösningen så slipper du sladdar.

Av:
    Jensen
    Crocko skrev:
    kl65 skrev:

Så du klipper kabeln varje gång du svänger? ursäkta om jag inte fattar hur du tänker men ramen är statisk i sin position och styret rör sig, någonstans måste denna rörelse ges utrymme, Sram eTap är lösningen så slipper du sladdar.

Han måste fortfarande bromsa. Så det löser ju bara ett av två problem 😁

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    Plush
    kl65 skrev:
    Hej !

Tacksam för tips
    Leif

Nej! Det går tyvärr inte.
    Pga uppbyggnaden runt styrhuvudet/styrstam/aeroshims så går det helt enkelt inte.
    Rådet jag har är att flytta kabeln till andra sidan och sätta fast den med krympslang mot Bromsslangen. Det är enda sättet att få en acceptabel lösning på det.
    Så har jag gjort på de Foil Di2 jag har monterat.

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-06-13 06:41 av Plush.

Av:
    JockeS
    Kolla _bagarn_ på Instagram som byggt ihop en Foil med fullt integrerade kablar.

IMG_2893.jpg
    IMG_2894.jpg
    IMG_2896.jpg
    12.JPG

Av:
    kroem
    det där är så snyggt...

Av:
    kl65
    Tackar så mycket, exakt så skall det ju vara, grymt snyggt.

Leif

Av:
    Crocko
    JockeS skrev:
    Kolla _bagarn_ på Instagram som byggt ihop en Foil med fullt integrerade kablar.

ursäkta men det är ju inte ens bilder på samma cykel, men visst vill man cykla på en hoj där bromsvajrar korsar gaffeln och man borrat i styrröret, grattis till änkan som snart kan växla ut livförsäkringen.

Av:
    lundatok
    Jag har en Venge som ser ut så, med invändigt dragna kablar. Cleant!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in