• Nya Orbea OCCAM

Av:
    Tarkaz
    På nya occam sitter det nå komponenter som heter:

HANDLEBAR OC1 35mm 12mm Rise 780mm
    STEM OC1 3D Forged 35mm interface 7º
    SEATPOST OC2 Dropper 31.6mm

Någon som har koll på vad OC1 och OC2 är? Är droppern nå att ha?

Hur tar jag reda på vilken längd droppern ska vara? man får välja på 125 150 och 170.
  • Re: Nya Orbea OCCAM

Av:
    Rattnalle
    Det lär vara komponenter från något eget OE märke de har.

Längd på droppern får du genom att kolla din nuvarande sitthöjd och dra bort sadelrörets längd och det stolpen plus sadeln bygger på höjden i övrigt. Plus lite marginal kanske.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    tmalm
    OC är väl Orbeas egna namn på saker som styre och stam osv som inte kommer från någon kreddig tillverkare.
    Slaglängd på dropper är:avstånd vevlager->sadelräls - sadelrörslängd- nedre manschetthöjd- sadelklämmans höjd.
    (tycker det ser ut som en brand-x stolpe)
    Screen-Shot-2018-11-19-at-21.39.57.png

/Edit: T som bara är en aning två på bollen
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-11 10:01 av tmalm.

Av:
    Skogsgatan
    OC bör vara Orbea Components tror jag.

Av:
    Tarkaz
    Tack för infon!

Av:
    Rattnalle
    tmalm skrev:
    OC är väl Orbeas egna namn på saker som styre och stam osv som inte kommer från någon kreddig tillverkare.
    Slaglängd på dropper är:avstånd vevlager->sadelräls - sadelrörslängd- nedre manschetthöjd- sadelklämmans höjd.
    (tycker det ser ut som en brand-x stolpe)

/Edit: T som bara är en aning två på bollen
    Instickslängd jämfört med längden på sadelrörets raka del är bra att kolla också.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    MP3-Sthlm
    Kan man få tag på nya occam i Sverige nu? Butiken jag pratade med sa tidigast leverans december :(

Av:
    Rattnalle
    Den lanserades ju för pressen nyss så att kunna köpa redan är nog allmänt optimistiskt ja.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in