• [OT] Lisebergsplaner

Av:
    Novisen
    Funderar på att besöka Liseberg nu på söndag (14/7), men Gotia cup startar den dagen. Är det knökfullt med folk nu med semestrar som dragit igång OCH gotia cup tro? Bättre vänta till en lördag i mitten/slutet av augusti istället? Känns onödigt lägga tusenlappar på hotell och åkband bara för att stå i timmar före varje åk.
  • Re: [OT] Lisebergsplaner

Av:
    Henrik_E
    Jag åker förbi dagligen och det har varit knökat utanför hela veckan.

Av:
    tmalm
    Är väl Partillecup nu?
    Under gothia skulle inte jag åka dit iaf

/T

Av:
    Novisen
    Hur brukar det se ut ett par veckor efter skolstart? Tillräckligt lugnt så man kommer fram någorlunda eller är det fortfarande timmar i kö?

Av:
    Rattnalle
    tmalm skrev:
    Är väl Partillecup nu?
    Under gothia skulle inte jag åka dit iaf

/T
    Den var förra veckan

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    Atlas
    Åk inte under första eller sista dagarna av GC. Och jag tror Liseberg har en besökskalender där man ser besöksantalet.
    Om du hittar en dag med lätt regn, ta den... om du gillar att åka karuseller dvs.

Och förboka Valkyria och ta vip-entre. Gå kan man hinna tre-fyra* åk på raken där innan kön kommer. Efter vip-entren försvinner väldigt mycket tid i den kön... Och glöm inte min personliga "åker alltid ett par gånge minst": Uppswinget. Fantastiskt Kul och har sällan nån kö alls.

*kanske till och mer fler...

-------------------------------------------------------

ganska snäll

Av:
    NAnders
    Mitt i sommaren = dumt, även en måndag.
    Tidigt eller sent på säsongen = bra.

Jag var där en lördag runt månadsskiftet september-oktober för några år sedan och det var hanterbara köer fram till tre - sedan gick alla hem (lokalbefolkningen med säsongskort?). Efter det var det bara att springa runt, runt i de häftiga åken.

Utnyttja förköpet på webben så får du 4 expressbiljetter. De är till för att de utsocknes besökarna ska få företräde i de populäraste attraktionerna, till skillnad från lokalbefolkningen som har hela säsongen på sig att köa.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Första dagen på Gothia cup borde det vara många på fotbollsmatcher, eller tänker jag fel?

Av:
    ooms
    Miss Lycka 2.0 skrev:
    Första dagen på Gothia cup borde det vara många på fotbollsmatcher, eller tänker jag fel?
    Ja, som vanligt tänker du fel. Alla spelar högst troligen inte samtidigt.

Av:
    Rattnalle
    Det ingår dock inte fritt inträde för alla som är på cupen längre. Så det borde inte vara fullt lika illa som det varit tidigare.

Inlägget ovan inleds med största sannolikhet av ett osynligt "Jag tycker att" inte "Jag vet obestridligt att".

Av:
    Malmas
    Min erfarenhet är att Söndagar är bäst och helst veckan före lön, då är det minst köer.

Av:
    Kneecap
    Tjena!

En väldigt spännande sak att prova på Liseberg är att få slänggungan att snurra baklänges. När man satt sig i stolen och väntar på att personalen går sitt säkerhetsvarv så börjar man helt enkelt gå baklänges med fötterna. TaDa! Gungan börjar snurra bakåt, är man lite kvick så kan man få hela karusellen runt ett helt varv.

Kneecap skrev:
    Tjena!

En väldigt spännande sak att prova på Liseberg är att få slänggungan att snurra baklänges. När man satt sig i stolen och väntar på att personalen går sitt säkerhetsvarv så börjar man helt enkelt gå baklänges med fötterna. TaDa! Gungan börjar snurra bakåt, är man lite kvick så kan man få hela karusellen runt ett helt varv.

Rekommenderas inte om man vill vara kompis med personalen. De ogillar det.

/Kalle

Av:
    Belse
    White_XC_Ultimate_Carbon skrev:
    Kneecap skrev:
    Tjena!

/Kalle

Slänggungan, vilken karusell är det?

Av:
    Kneecap
    White_XC_Ultimate_Carbon skrev:

/Kalle

Tjena!

Jag har tillräckligt med kompisar. Gör man det snyggt så syns det ju inte vem det är.. Mest imponerad av att det så lätt att snurra på den.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ