• Re: Ny skylt = färdigcyklat

Av:
    Tomcaten
    ForesterGuy skrev:
    ...ocj jag steg av cykeln och led...

Som fan!

Klapp på axeln på dig.

Av:
    ooms
    Det verkar finnas en stor pool av potentiella trafikplanerare och projektledare här som är beredda att axla ansvaret för att inga olyckor sker i samband med byggen och liknande, och som trots tidspress och andra uppgifter kommer att lägga ner tid på att hitta optimal tillfällig lösning för varje trafikslag!
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-12 09:14 av ooms.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Får man tillgång till tjänstebil?

Av:
    MP3-Sthlm
    Miss Lycka 2.0 skrev:

Tjänstecykel

Av:
    h.g.j
    Undrar om det är samma liv på gångforumen om "gående hänvisas till andra sidan".... Här har jag minsann alltid gått....

Av:
    Peth
    MP3-Sthlm skrev:
    Miss Lycka 2.0 skrev:

Tjänstecykel

Med tanke på hur usla omledningar för cykeltrafik brukar vara så skulle jag bli förvånad om de som planerar dessa suttit på en cykel sedan högstadietiden.

Av:
    Diogenes
    Just på det här stället skulle de kanske gjort tvärtom. D v s endast tillåta cykling och leda om gående över den andra bron vid utegymmet, där det idag redan är cykelförbud.

Vi hade såklart haft överseende med de gående som sket i skyltningen och ändå gick där …

Av:
    johfo
    marr skrev:
    Makten skrev:
    Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.

Nä, ingen har ju dött av att få en vältande grävmaskin över sig.

Som att det staketet skulle stoppa en grävmaskin, eller att riskområdet skulle vara slut precis där. Tror inte jag. Jag tror att de helt enkelt skiter i att försöka tillgodose cyklisters behov.

Av:
    Jimel
    h.g.j skrev:
    Undrar om det är samma liv på gångforumen om "gående hänvisas till andra sidan".... Här har jag minsann alltid gått....

Dagens bästa!

Av:
    Paco
    johfo skrev:
    marr skrev:
    Makten skrev:
    Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.

Nä, ingen har ju dött av att få en vältande grävmaskin över sig.

Som att det staketet skulle stoppa en grävmaskin, eller att riskområdet skulle vara slut precis där. Tror inte jag. Jag tror att de helt enkelt skiter i att försöka tillgodose cyklisters behov.

Jag tycker alla drabbade stackars cyklister borde få någon sort kompensation för detta. En gråterska, rymdkramar eller cyklistens egen vikt i mjuka näsdukar kanske funkar bra?

Av:
    NAnders
    h.g.j skrev:

Skylten "Gående hänvisas till andra sidan" är i alla fall ett säkert tecken på att ingen av de inblandade vet vad de sysslar med över huvud taget. Vi som har fullt fungerande syn och rörlighet klarar oss utmärkt ändå medan de som har nedsatt syn eller rörlighet inte är hjälpta för fem öre av en pliktskyldig skylt.

Kompetensbristen när det gäller omledning av icke motorburna trafikanter är monumental. Och det är de svagaste i samhället - barn och funktionsnedsatta - som drabbas hårdast. Man kan raljera om att vita medelålders män i ett cyklistforum är lättkränkta jävlar som gnäller på bristfälliga omledningar, men vad säger ni till den underkroppsförlamade personen på armcykel som förväntas stiga av och gå förbi hindret?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-12 10:50 av NAnders.

Av:
    ForesterGuy
    NAnders skrev:
    h.g.j skrev:

Skylten "Gående hänvisas till andra sidan" är i alla fall ett säkert tecken på att ingen av de inblandade vet vad de sysslar med över huvud taget. Vi som har fullt fungerande syn och rörlighet klarar oss utmärkt ändå medan de som har nedsatt syn eller rörlighet inte är hjälpta för fem öre av en pliktskyldig skylt.

Kompetensbristen när det gäller omledning av icke motorburna trafikanter är monumental. Och det är de svagaste i samhället - barn och funktionsnedsatta - som drabbas hårdast. Man kan raljera om att vita medelålders män i ett cyklistforum är lättkränkta jävlar som gnäller på bristfälliga omledningar, men vad säger ni till den underkroppsförlamade personen på armcykel som förväntas stiga av och gå förbi hindret?

"Tag din cykel och gå."

Av:
    rln
    MP3-Sthlm skrev:
    Miss Lycka 2.0 skrev:

Tjänstecykel
    Elsparkcykel.

Av:
    Helkama raisu
    Den här tråden är ju faktiskt humor på hög nivå... typ ;)

Av:
    Gandalf
    Kung Stalle skrev:
    Jag har varit med på ett fåtal Happyrides i Hellas men varje gång har jag förvånat över att det dras igång så himla fort på just den passagen. Jättemärkligt att den genomsnittligen Hellasmtbearen inte klarar av att hålla igen lite den korta biten?

Stalle

+1

Detta beteende gjorde att min första tisdagsrajd för ett par år sedan också blev min sista...trodde fan inte mina ögon när 50-60 cyklister drog iväg i grupper i full fart på gångvägarna kryssandes mellan flanerande barnfamiljer, äldre gångtrafikanter och hundpromerare.

Av:
    1888
    Det verkar finnas en anledning varför vi cyklister inte är dom mest älskade på jorden...

Av:
    ooms
    Varför är jag inte förvånad...

Av:
    h.g.j
    NAnders skrev:
    h.g.j skrev:

Jag har ingen aning om varken ålder, hudfärg eller kön på de som gnäller här.... fascineras däremot av förmågan att blåsa upp problem så fort de kan på något sätt inkräkta på den mänskliga rätten att få framföra sitt trampdrivnafordon där och hur man vill...

Av:
    Freddie L
    ForesterGuy skrev:
    "Tag din cykel och gå."
    Sweet Jesus! Jag garvar ihjäl mig! :-)

/Fredrik

Av:
    patten
    Saknas både foliehatt och perspektiv i den här tråden!

Av:
    Tomcaten
    1888 skrev:
    Det verkar finnas en anledning varför vi cyklister inte är dom mest älskade på jorden...

Gjorde en riktig högstadie-sladd på skarp skymd grusväg och precis där så kom det gående.

Blev utskälld och idiotförklarad som jag helt håller med om. Egentligen skulle jag göra något annat(tror jag) men det blev inte det så det blev utskällning istället, jag sade att jag förstod de men det var sista gången jag lovar.

Av:
    Bengt-re
    patten skrev:

Fixat! ✔

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Mm8vJ66uSUaGbXNeq6Uv_FB.0.1534626845.jpg
    perspective-2389996_960_720.jpg

Av:
    patten
    Bengt-re skrev:
    patten skrev:

Fixat! ✔

Toppen! Nu känns det genast mycket tryggare :)

Av:
    Makten
    Gandalf skrev:
    Detta beteende gjorde att min första tisdagsrajd för ett par år sedan också blev min sista...trodde fan inte mina ögon när 50-60 cyklister drog iväg i grupper i full fart på gångvägarna kryssandes mellan flanerande barnfamiljer, äldre gångtrafikanter och hundpromerare.
    Märkligt. Jag kör ofta tisdagsrajd och har aldrig sett detta beteende.

h.g.j skrev:
    Jag har ingen aning om varken ålder, hudfärg eller kön på de som gnäller här.... fascineras däremot av förmågan att blåsa upp problem så fort de kan på något sätt inkräkta på den mänskliga rätten att få framföra sitt trampdrivnafordon där och hur man vill...
    Precis, det är otroligt fascinerande hur man kan tycka att cyklister är så problematiska att man tvingar dem att leda cykeln för att någon annan klantat till det med planeringen.

Av:
    CW
    Gissar att det här är en Stockholmstråd..

Av:
    Loftberg
    Bara för att klargöra för en som är särledes oinitierad i det aktuella området. Rör det här alltså en kort transportsträcka för att nå Hellas-skogarna? Och det är något happys Stockholmskollektiv går man ur huse för att med knutna nävar internetcykelbestrida? Eller har jag missuppfattat fullständigt?

Av:
    Bengt-re
    CW skrev:
    Gissar att det här är en Stockholmstråd..

Skriver man inte var så är det ju självklart människobyn som avses. Btw är det väl rätt känt att Hellas ligger i Stockholms län....

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    ooms
    Hellas är väl det inhemska namnet på ett medelhavsland.

Av:
    mmmrrrr
    Loftberg skrev:
    Bara för att klargöra för en som är särledes oinitierad i det aktuella området. Rör det här alltså en kort transportsträcka för att nå Hellas-skogarna? Och det är något happys Stockholmskollektiv går man ur huse för att med knutna nävar internetcykelbestrida? Eller har jag missuppfattat fullständigt?

Ja, man ur huse går vi. Har du inte läst rubrikerna om kravallerna utanför riksdagshuset?

Eller så kanske det krasst konstateras utan större drama att det typ är en grundlöst placerat skylt och att man kan fortsätta köra på marginellt mer försiktigt än tidigare.

Av:
    Stervelo
    mmmrrrr skrev:
    Loftberg skrev:

Ja, man ur huse går vi. Har du inte läst rubrikerna om kravallerna utanför riksdagshuset?

Eller så kanske det krasst konstateras utan större drama att det typ är en grundlöst placerat skylt och att man kan fortsätta köra på marginellt mer försiktigt än tidigare.
    Varför inte leda hojjen istället för att skapa mer ilska. Det är trots allt MTB, dojjorna går att gå i, racerskor, då vetefan.

Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ