• Oneup composit pedaler

Av:
    D i U
    Mina race face aeffect pedaler gav upp i Åre, ena pedalkroppen släppte från axeln med trasigt lager mm som följd. Fick tag i ett par oneup composit som ersättare men kan man lita på pedaler i plast? Någon som kör med dessa? Håller dom för att slå i stenar å sånt? Jag fick köpa de som låg på hyllan för att slippa vänta på paket.
  • Re: Oneup composit pedaler

Av:
    happymtb.fr
    Kör, du behöver inte vara så ängsligt 😉

#===#==#=#=================================================
    184x44 Fox DHX RC4 coil, Manitou IRT, m.m. säljes: https://happyride.se

Av:
    aribr
    Äger 2 par, mycket bra pedal för pengarna. Det ena paret gick sönder när jag cyklade i vintras (många grader frost, rekommendas ej då eftersom plasten blir skörare) och One Up skickade ett par nya pedaler, no questions asked förutom hur kallt det var.

De väger lite, har bra grepp och tar en del stryk.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-07-12 18:08 av aribr.

Av:
    Nypåmtb
    Jag har kört mina ett bra tag och tycker dom generellt är kanon, bra grepp, vettigt pris och lätta. Hyfsat hållbara också och piggarna är utbytbara.
    Har dock haft lite problem att få ut piggar som böjt sig rejält. Försökte kapa en sne pigg med dremel vilket inte var så lyckat, pedalen smälte lite. En vanlig bågfil hade nog varit smartare.

Av:
    D i U
    Grymt! Bara provkört dom runt huset med foppatofflor änsålänge och höll knappt på att komma loss sånt bra grepp är det tal om.
    Lite stora för min smak och hade hellre köpt burgtec penthouse mk4 men de e ju en lite annan prislapp plus väntan.

Av:
    Valhalla_
    Jag har dessa och de verkar tåla en hel del. Och greppet mot skon är helt utomjordiskt. De greppar lite för bra tycker jag, för man kan knappt justera fotens position..

Av:
    Der Kaiser
    Gillar dem skarpt!
    Har dem på två cyklar, inkl gegg o vinter-mtb'n.
    Kyler skor mindre pga plast vs metall.
    Har inte bytt några skruvar än men har istället slipat upp dem med en fil. Det är f.ö. m3 skruv.

Av:
    D i U
    Jag va ute på en snabb provtur med mina gamla fiveten och pedalerna känns bra trots sin stora storlek. Ska testa dem mer imorgon.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ