• Ny Reverb stealth anslutning.

Av:
    Tazl
    Har en RockShox reverb stealth 1x dropper som jag har lite problem med.
    Nämligen så är den aningens förlång för min ram så slangen böjdes/nötes så en läcka uppstod just vid ansluningen under själva stolpen. Tror jag löser problemet om jag byter ut Connectamajig anslutningen som sitter där idag mot den "vanliga" anslutningen med mutter då jag får för mig att den har kortare utstick.
    Så nån som vet om det funkar att köpa typ detta kittet https://www.cykelkraft.se och bara byta rakt av eller behövs det nåt mer?
    T.ex behöver jag även byta själva adaptergrejen där luftningen sitter? Manualen är lite oklar om det är samma grej där eller om det är en annan.
    Jag tror att det är ver. B1 av stolpen som jag har.
  • Re: Ny Reverb stealth anslutning.

Av:
    etnica
    Kittet du länkar till är för icke stealth om jag har rätt. Modellen utan connectamagic var bara gamla reverbs som hade.

Iaf. Var det svaret jag hittade när jag försökte lösa samma problem.

Av:
    Preacher
    Tazl: Ja det funkar med det, så är det bara att ta bort hela connectamajigdelen.

Den lilla svarta detaljen (ändstycke/strain relief) går ju att få tag på med, så kan du helt enkelt kapa av din befintliga slang vid stolpändan och skruva på den. Lite billigare än komplett slangkit.

Coffee's for closers only.

Av:
    Tazl
    Preacher skrev:
    Tazl: Ja det funkar med det, så är det bara att ta bort hela connectamajigdelen.

Den lilla svarta detaljen (ändstycke/strain relief) går ju att få tag på med, så kan du helt enkelt kapa av din befintliga slang vid stolpändan och skruva på den. Lite billigare än komplett slangkit.
    Ok Tack då bör det vara den här https://www.cykelkraft.se som jag ska ha.

Av:
    Preacher
    Ja det är korrekt.

Coffee's for closers only.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ