• r2-bike.com

Av:
    cykelthomas
    Hejsan

Tänkte beställa lite grejer till min cykel, och funderar på om r2-bike.com är en bra butik att beställa ifrån? De har bra priser i alla fall.

Någon med erfarenhet av dem?

https://r2-bike.com
  • Re: r2-bike.com

Av:
    ooms
    Funkar bra! Inga problem alls när jag köpte en Stages-vevarm därifrån!

Av:
    simson
    Tja!
    Brukar fungera bra.
    Mange

Av:
    Crossmax
    Ruskigt bra, bara köra!

---------------------------------------------------

Av:
    Klucken
    Funkar toppen.
    Mitt förstahandsval när jag ska handla.
    Säkert tjugotalet beställningar genom åren utan problem alls.

Av:
    Belker
    Rekommenderas.

Av:
    Mini_me
    Bara positivt!

- s k i l j e l i n j e -

"Jag bara jobbar här..."

Av:
    Paco
    Håller med de ovanför mig.

Av:
    kogoyo
    Samma som ovan. Har dock ett garanti-ärende hos dom just nu; en ks lev dropper som inte vill funka. Jag vet vad felet e o d e från fabrik - den fungerade aldrig bra. Återstår att se vad som händer. Jag litar på att det kommer att bli bra, men man vet aldrig.

Av:
    Freddie L
    Farligt ställe. Det blir ofta dyrare än man tänkt sig, trots att de ofta har väldigt konkurrenskraftiga priser... Hur nu det hänger ihop?!? :-)

/Fredrik

Av:
    Maakus
    Freddie L skrev:
    Farligt ställe. Det blir ofta dyrare än man tänkt sig, trots att de ofta har väldigt konkurrenskraftiga priser... Hur nu det hänger ihop?!? :-)

+1

Sjukt farligt ställe.

Av:
    cykelthomas
    Super, då blir det nog en beställning därifrån ikväll :)

Av:
    cykelthomas
    kogoyo skrev:
    Samma som ovan. Har dock ett garanti-ärende hos dom just nu; en ks lev dropper som inte vill funka. Jag vet vad felet e o d e från fabrik - den fungerade aldrig bra. Återstår att se vad som händer. Jag litar på att det kommer att bli bra, men man vet aldrig.

Hoppas det går bra! Du får gärna komma tillbaka och berätta hur det gick.

Av:
    cykelthomas
    Freddie L skrev:

Känner igen det där, tror jag har en aning om hur det går till ;)

Av:
    Makten
    Tips: Saker försvinner ur varukorgen efter en stund, så man måste skapa ett konto om man behöver betänketid. Detta gör att jag inte handlat där då allt är borta när man väl ska trycka på köpknappen. Helt idiotiskt och jag vet ingen annan näthandel som funkar på det viset.

Av:
    Ustzeust
    R2 är reko, men handlar oftast ifrån bike24 nu då dom är lite snabbare.

Beställer man på lö-sö så är det inte alltid man får paketet nästa vecka, på bike24 så har dom alltid fått iväg paketet på måndagen.

Av:
    cykelthomas
    Makten skrev:
    Tips: Saker försvinner ur varukorgen efter en stund, så man måste skapa ett konto om man behöver betänketid. Detta gör att jag inte handlat där då allt är borta när man väl ska trycka på köpknappen. Helt idiotiskt och jag vet ingen annan näthandel som funkar på det viset.

Ja, det där är störigt, men jag tycker det är mer regel än undantag i många butiker nu för tiden. Och ja, man kan undra varför det är så. De kunde ju åtminstone spara undan så man enkelt kunde få tillbaka.

Av:
    Jensen
    Ustzeust skrev:

Beställer man på lö-sö så är det inte alltid man får paketet nästa vecka, på bike24 så har dom alltid fått iväg paketet på måndagen.

Hmm min upplevelse är tvärt om. Båda du nämner är grymma. Men bike24 har börjat ta nån extra dag innan de skickar. R2 har nästan alltid skickat paketet vardagen efter, innan 09:00 när jag beställt kvällen innan vid typ 22:00

Summa sumarum, R2 tycker jag är bästa butiken!!

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    ooms
    Hur är det, r2 är fortf inte så stora heller att de behöver ta ut svensk momssats? Minns inte hur det var när jag köpte min Stages...

Av:
    Spacekitty
    Det blir svensk moms om 25% från R2.

=^.^=

Av:
    BuTTuS
    Om ni inte handlat där tidigare så se till att skapa konto och logga in innan ni lägger prylar i korgen, annars kan man bli besviken när de räknar om till 25% moms i kassan...

Av:
    Supersonic
    Lätt den bästa butiken. Använder den alltid i första hand när jag ska köpa prylar.
    Väldigt brett och bra utbud och det till mycket bra priser jämfört med andra butiker.

Av:
    Sixten Fors
    R2 och Bike24 är mina två go-to butiker, handlar av dem typ varannan vecka. Båda är kanonbra. De andra tyskarna är också bra som Bike Components, Bike Discount, Starbike, HiBike, Rosebikes etc.

Av:
    pbeijer
    Bara beställt ett fåtal gånger därifrån men än så länge grymt nöjd.

Beställde senast i måndags kl13 och fick paketet idag.

Av:
    etnica
    Ustzeust skrev:

Bleh för bike24 får alltid åka och hämta paketen från DHL i industriområde. Handlar bara där i nödfall.

Av:
    cerro
    R2 ftw. Bästa webshopen. Förutom att de har lite för mycket delar man vill ha ;)

.......................................................
    Den viktiga bloggen http://cerrol.wordpress.com

Av:
    xyklisten
    Bästa nätbutiken. Blixtsnabb orderhantering.

Av:
    eucalyptus
    ooms skrev:
    Hur är det, r2 är fortf inte så stora heller att de behöver ta ut svensk momssats? Minns inte hur det var när jag köpte min Stages...

Sedan 1 eller 2 år tillbaka så är det "lag" eller någon regel som trädde i kraft som gör att alla utländska butiker ska ta svensk moms oavsett om de säljer för mer eller mindre 500K om året till Sverige. De som ej gör det gör egentligen fel.

Fråga mig inte om källa för det har jag ingen. Har inte googlat på saken närmare än att jag upptäckte att alla favoritbutiker från Tyskland helt plötsligt tog 25% moms utan att de säljer större mängder till våra gränser.

Av:
    Jensen
    cerro skrev:
    R2 ftw. Bästa webshopen. Förutom att de har lite för mycket delar man vill ha ;)
    Ja det är fan baksidan med R2. Det är svårt att gå in där o bara handla det man tänkt från början :-)

===I Speed kills, but you get there faster I===

Av:
    Pepperazzi
    Tog en timme för dom att packa och skicka min order idag, så det är bara att instämma i hyllningskören :)
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-08-15 15:36 av Pepperazzi.

Av:
    tim_eriksson
    Snabba och bra på alla sätt.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in