• Inte cyklat på 15 år och behöver köpråd

Av:
    Tomato
    Hej alla Happyriders!

Har allt mer återfått cykelsuget efter 10-15 års frånvaro. Senaste jag cyklade var på FROST-tiden och då var det en Santa-Cruz V10 som gällde med fokus på freeride (northshore i Fiskis/spots i stan) och downhill i Åre (2003-2005).

Som sagt, sugen på att komma in i detta på nytt men under lite lugnare former, men har väldigt svårt att navigera valet av cykel. Skulle vilja börja med något riktigt prisvärt begagnad (billigt 5000 kr är det möjligt?) för att känna på det för att byta upp mig om det blir många timmar i skogen.

Vad tycker ni jag ska satsa på? Vill gärna ha något som funkar lite utför. Erfarenheten säger mig att XC-hojarna lätt blir för framåtlutade. HT framför heldämpat är inga problem och kanske tom något jag föredrar för turer i Hellas.

Hur är en fatbike? Alla dessa hjulstorlekar, vad hände med endast 26?

Tack på förhand!
  • Re: Inte cyklat på 15 år och behöver köpråd

Av:
    ooms
    Jag är ingen mtb-åkare, men Vitus Sentier brukar ofta rekommenderas. De nya är väl mer eller mindre slut för året, men kom just ut en begagnad på K&S. Lite över budget, men kan kanske vara nåt om det är rätt storlek?
    https://happyride.se
  • Re: Inte cyklat på 15 år och behöver köpråd

Av:
    Falistar
    Du har haft en Santa Cruz, men vill nu hitta en begagnad hoj för 5000, som du även kan åka utför med!?

Jättemånga år på Mtb, mellan en å annan smalhjuling. MTB förnärvarande. BMC Teamelite.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ