• La Vuelta 2019

Av:
    GoranS
    Hittade ingen tråd om årets upplaga av Spanien runt, så ...

Vem vinner?
    Vilka etapper blir avgörande?
    Vilket lag vinner det inledande lagtempot?
    Får vi se lite härliga spanska raksträckor?
    :
  • Re: La Vuelta 2019

Av:
    Mats65
    GoranS skrev:
    Hittade ingen tråd om årets upplaga av Spanien runt, så ...

Vem vinner?
    Vilka etapper blir avgörande?
    Vilket lag vinner det inledande lagtempot?
    Får vi se lite härliga spanska raksträckor?
    :
    Rogliz
    Tempoetapperna
    Jumbo-Visma
    Ja

Av:
    ooms
    Nu är det igång!

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Det var ingen bra kurva.

Av:
    Bama
    Jumbo-Visma kan köpa alla stjärnor och talanger i världen men så länge de allt som oftast klantar till det som lag kommer de aldrig vinna en GT.

Av:
    cerro
    Bama skrev:
    Jumbo-Visma kan köpa alla stjärnor och talanger i världen men så länge de allt som oftast klantar till det som lag kommer de aldrig vinna en GT.

Nya Ineos?

.......................................................
    Den viktiga bloggen http://cerrol.wordpress.com

Av:
    ooms
    cerro skrev:
    Bama skrev:

Nya Ineos?
    Med skillnaden att Ineos aldrig klantar till det och (därför) vinner en j-a massa GT:s...

Av:
    Mats65
    Det var inte bara JV som gick omkull i den kurvan. Hela UAE kraschade också.
    https://mobile.twitter.com
    Vatten på spansk asfalt är lurigt.

Av:
    ooms
    Mats65 skrev:
    Det var inte bara JV som gick omkull i den kurvan. Hela UAE kraschade också.
    https://mobile.twitter.com
    Vatten på spansk asfalt är lurigt.
    Vadå hela? Den siste klarade sig ju :-)
    Skämt åsido, det låter ju inte skönt när nästan hela gänget går omkull och in i staketet...

Av:
    NLC
    ooms skrev:
    cerro skrev:
    Bama skrev:

Nya Ineos?
    Med skillnaden att Ineos aldrig klantar till det och (därför) vinner en j-a massa GT:s...

Två podiumplatser i GTs hittills i år är väl ändå ett rätt bra resultat för ett lag som oftast klantar till det ? Bättre än Trek-Segafredo, UAE, Astana, A2GR ...

Klart man undrar vad Roglic skulle kunna gjort om inte hans DS behövt kasta vatten i ett avgörande läge men för Kruijswijk var det nog så bra det kan bli.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    Pfaff
    Snyggt!

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    Bama
    Härligt att få se Quintana köra offensivt! Han brukar ju bara köra offensivt när han är borta från tätstriden annars följer han mest ryggar för att inte förlora femteplatser. Hoppas detta är den nya Quintana.

Av:
    Miss Lycka 2.0
    +42!

Av:
    ooms
    Hur länge håller US-Open-skiten på? Eurosport verkar ju inte visa några Vuelta-sammandrag på kvällarna (som de gjorde under Girot och Touren), ist är det ju tennisjunk hela kvällarna i både Eurosport 1 och Eurosport 2 😡😡😡

Av:
    heddacarolina
    Finns ju hyfsade recaps på engelska på GCN Racing på Youtube annars..

Av:
    Bama
    Någon som kan förklara varför alla GC-cyklister utom Valverde lämnar Moviestar?

Av:
    Miss Lycka 2.0
    De får bättre kontrakt någon annanstans.

Av:
    NLC
    Ouch ... :-(

Av:
    pe.wa.
    Jag förstår inte varför produktionen tar bort distansen till mål när man närmar sig målgång.

Sen zoomar de in och man har ingen aning om det är nära mål eller inte.

Sabla spanjorer. 😃

Av:
    Miss Lycka 2.0
    De får kanske order av fransmännen(ASO)?

Av:
    thomaslundstrom
    Det var som fasen; Movistar lyckades tydligen köra som ett lag idag.

Jag håller f.ö. med tidigare skribent om att det är ett oskick att visa tennis när det _ska_ gå en etapprepris sisådär 20-22 om kvällen.

--

GotoVelo!

Av:
    GustafH
    thomaslundstrom skrev:
    Det var som fasen; Movistar lyckades tydligen köra som ett lag idag.

Gjorde de verkligen det eller orkade ingen av dem köra hårdare än den andra bara?

Av:
    skogsvakt
    Vf envisas V&A att kalla Miguel Angel Lopez för superman? Med spansk dialekt. Jag gissar det är hans smeknamn men tycker det låter oerhört tramsigt. Det är väl ok att nämna nån gång att han kallas det men varje gång..? Är jag ute och cyklar??

Av:
    GoranS
    skogsvakt skrev:
    Vf envisas V&A att kalla Miguel Angel Lopez för superman? Med spansk dialekt. Jag gissar det är hans smeknamn men tycker det låter oerhört tramsigt. Det är väl ok att nämna nån gång att han kallas det men varje gång..? Är jag ute och cyklar??
    Har du fötterna på ett par pedaler, rör benen i en trampande rörelse och har händerna på ett styre skulle jag säga att svaret på fråga två sannolikt är ja.

Av:
    1888
    pe.wa. skrev:
    Jag förstår inte varför produktionen tar bort distansen till mål när man närmar sig målgång.

Sen zoomar de in och man har ingen aning om det är nära mål eller inte.

Sabla spanjorer. 😃

Troligtvis för att avståndet som visas i rutan inte är så exakt.
    Gör inte så mkt om det visar 50m fel när det är 15km kvar,
    däremot om det bara är 40m kvar 😜

Av:
    Miss Lycka 2.0
    När man passerar km-portalen så vet man vad som är kvar.

Av:
    Bama
    skogsvakt skrev:
    Jag håller med. Smeknamn ska bara användas när man pratar med någon man känner väl men det är omöligt att hitta NÅGON som INTE kallar honom för Superman. (smeknamnet fick han när han blev knivstucken när han slogs med brottslingar som försökte sno hans cykel)

Av:
    torsten-var-namnet
    Håller Roglic även i de längre klättringarna?
    Han gjorde ju bra ifrån sig på gårdagens, brant men inte så lång.

Av:
    GoranS
    Ludvigsson med i utbrytningen och åttonde plats på etappen.

F.ö. verkar det populärt med byte av innehavare till rödtröjan i år.

Av:
    NLC
    Bama skrev:
    skogsvakt skrev:
    Jag håller med. Smeknamn ska bara användas när man pratar med någon man känner väl men det är omöligt att hitta NÅGON som INTE kallar honom för Superman. (smeknamnet fick han när han blev knivstucken när han slogs med brottslingar som försökte sno hans cykel)

Fånigt eller inte, lyssna på Colombiansk rapportering så förstår du nog varför V&A också kallar honom Superman

Av:
    skogsvakt
    NLC skrev:
    Bama skrev:
    skogsvakt skrev:

Fånigt eller inte, lyssna på Colombiansk rapportering så förstår du nog varför V&A också kallar honom Superman

Varför skulle jag sitta och lyssna på colombiansk rapportering om Vueltan?

Av:
    Miss Lycka 2.0
    Nu drar snart svängfesten igång.

Av:
    ooms
    Tänk om det tröttsamma gnället på V&A kunde sluta nån gång. Samma figurer är det i varje tråd också, man undrar ju varför de fortsätter titta om de nu tycker V&A är så dåliga...

Av:
    NLC
    skogsvakt skrev:
    NLC skrev:
    Bama skrev:
    skogsvakt skrev:

Varför skulle jag sitta och lyssna på colombiansk rapportering om Vueltan?

För att vidga sina vyer ? Du behöver inte köra varje etapp dubbelt men kanske hänga med lite i hur det brukar låta när Chávez, Bernal, Quintana, Lopez drar igång

Av:
    Henrik_E
    En norrman ligger 6:a.

Av:
    NLC
    Från 6 sekunder bakom till 3 minuter före, är det kört för Quintana och säkrat för Roglic då?

Av:
    thomaslundstrom
    Man ska väl aldrig säga aldrig. Froome var 3:22 efter Yates i girot förra året, och det gick ju rätt bra till slut.

Roglic har förvisso inte cyklat alls lika aggressivt som Yates gjorde, men det är inte över förrän den feta damen sjunger.

--

GotoVelo!

Av:
    GoranS
    Nu har SVT reagerat på den slovenska vågen som noterades här på happy för ett bra tag sen https://www.svt.se (en bit ner i artikeln).

Av:
    Bama
    Tur att de inte vet att flera Slovener har åkt fast för doping samma år som andra Slovener har haft en fantastisk utveckling till toppen. Då skulle allt ha handlat om doping.

Får vi se några mer attacker från Moviestar nu när de ser ut att nå alla sina mål. Lagtävlingen och flera cyklister på plats 4-8.

Av:
    ooms
    Hoppas man på för mycket om man hoppas på lite action idag?

Av:
    GoranS
    Jag gissar att GC-åkarna håller sig till avslutningsbacken såvida inte något lag får iväg tillräckligt med hjälpryttarkapacitet för att kunna klara biten mellan näst sista backen och avslutningsstigningen med GC-åkaren på rulle på ett bra sätt.

Av:
    GoranS
    Tusan vad de kör backar som jag hade tänkt köra i juni om jag inte hade vurpat bort mig - 2:a, 3:e och fjärde backen idag och alla tre backar i morgon, en del dock från lite andra håll.

Av:
    Weiman
    GoranS skrev:
    Jag gissar att GC-åkarna håller sig till avslutningsbacken såvida inte något lag får iväg tillräckligt med hjälpryttarkapacitet för att kunna klara biten mellan näst sista backen och avslutningsstigningen med GC-åkaren på rulle på ett bra sätt.

Så blev det. All respekt åt Ludvigsson men han hade ju inte hängt med GC-åkarna över tre förstakategoriare annars. Lite trist kan man tycka.

Av:
    Henrik_E
    Nairo ligger just nu 5 min före Roglic på etappen.

Av:
    NLC
    Ambush! Alltid fascinerande hur etapper som på pappret ser rätt harmlösa ut kan visa sig vara utslagsgivande om de bara raceas på rätt sätt. Men frågan är om en förbättrad placering inte gör det svårare för Movistar att köra (mer) som ett lag än när det bara var "en ledare" inom slagläge.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ