• [LVG] Nu är det hjul igen

Av:
    torsten-var-namnet
    Är sugen på nya hjul till nästa säsong.
    Rullar idag på Aksium så kanske inte är så svårt att uppgradera?

Jag tror mig vilja ha lättare hjul, eller snabbare hjul (som jag ändå inte är nog snabb för att ha nytta av). Sen är det ju snyggt med lite profil.

Ligger ganska stadigt på 95kg och tänkte nog inte hyvla bort mer än 5 kilo över vintern.

Vill jag behålla min sambo (det vill jag nog ändå, hon är snäll för det mesta) så får jag inte spendera mycket mer än 5000 på ett hjulpar.

Det är fälgbroms som gäller och jag har kollat på lite olika och tror mig vilja köra med aluhjul.

Fulcrum racing 3
    Campa Zonda
    Mavic ksyrium Elite

Finns det några jag missar?
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-14 15:41 av torsten-var-namnet.

• Re: Nu är det hjul igen

Av:
    Bengt-re
    Hunt? Lite Aero och snygga på en cykel där blankt passar.

https://www.huntbikewheels.com

Edit:

Zonda har många anhängare - Jag tror att det är ett riktigt bra hjulet. Snygga dessutom.

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-09 20:49 av Bengt-re.

HUNT-SPRINT-AERO-WIDE-BIKE-WHEELS-_6_e26f7e46-e356-4608-a926-767124b158a3_350x.jpg

Av:
    torsten-var-namnet
    Bengt-re skrev:
    Hunt? Lite Aero och snygga på en cykel där blankt passar.

Det gör det nog tyvärr inte, bara svart och rött idag. Men Race Aero Wide kanske vore något, får lägga till dem på listan.
    Tack för tipset!

Av:
    ooms
    Har du Shimano-komponenter på cykeln i övrigt så är valet busenkelt av de där; Fulcrum alla dagar i veckan!
    (Racing 3 är samma hjul som Zonda, bara ekringen som skiljer)

Av:
    torsten-var-namnet
    ooms skrev:
    Har du Shimano-komponenter på cykeln i övrigt så är valet busenkelt av de där; Fulcrum alla dagar i veckan!

Jajemen shimano rakt igenom. Gissar det finns risk för spöstraff om jag skaffar zonda då, även om dessa lockar mest till det förmånliga priset de finns att köpa för.

Av:
    julgus
    Kan varmt rekommendera Zonda, riktigt bra. Välj 2-way fit för möjlighet till enkel tubeless.

Av:
    Bengt-re
    torsten-var-namnet skrev:
    ooms skrev:

Jajemen shimano rakt igenom. Gissar det finns risk för spöstraff om jag skaffar zonda då, även om dessa lockar mest till det förmånliga priset de finns att köpa för.

Men zonda är fina!

"För en generation sedan behövde människan vila efter avslutad arbetsdag. Idag behöver de motion."

Av:
    etnica
    Mantel har bra pris på Shimano rs-700 och rs-770.
    Dock en tusing över budget men är svarta.

Av:
    Pfaff
    Zonda är bra. Men tyngre än Hunt. Och åtminstone jag känner ingen skillnad. Varken i styvhet eller rull.
    18 mm inner mot Zondas 17. Utseende är ju en smaksak men jag gillar Hunts diskreta lasergravyr. Priset är väl ugf detsamma.

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    Crocko
    torsten-var-namnet skrev:
    Är sugen på nya hjul till nästa säsong.
    Rullar idag på Aksium så kanske inte är så svårt att uppgradera?

Jag tror mig vilja ha lättare hjul, eller snabbare hjul (som jag ändå inte är nog snabb för att ha nytta av). Sen är det ju snyggt med lite profil.

Ligger ganska stadigt på 95kg och tänkte nog inte hyvla bort mer än 5 kilo över vintern.

Vill jag behålla min sambo (det vill jag nog ändå, hon är snäll för det mesta) så får jag inte spendera mycket mer än 5000 på ett hjulpar.

Det är fälgbroms som gäller och jag har kollat på lite olika och tror mig vilja köra med aluhjul.

Fulcrum racing 3
    Campa Zonda
    Mavic ksyrium Elite

Finns det några jag missar?

Fulcrum är väl ungefär som första nivån av uppgradering av systemhjulen men har ett bra rykte och gör säkert jobbet bra, Zonda var det första "fin" hjulen jag unnade mig, minns inte exakt vad jag betalade men det kändes definitivt som en uppgradering och de är riktigt trevliga att använda tubeless eftersom man inte ens behöver tejpa, sen kan jag intyga att de håller oavsett hur vinter dieten går.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ