• Yeti Sb130 vs Sb150

Av:
    Fundby
    Vad säger ni?
    Läser på en massa om dessa två olika modeller och försöker förstå mig på vad som passar mig bäst.

Kommer köra lite som rekreationscykling/lugna pass utanför landsvägsträningen.
    Tänkte lägga xc körningen lite på hyllan och tuta lite mer enduro framöver.

Var i Dolomiterna i förra veckan och fick minst sagt blodad tand.

Det blir en Yeti.
    Den ska kunna köras överallt hemma runt Jkpg, men kanske mest användas i stökigt utför i olika bikeparks i Sverige eller helst typ madeira eller alperna.

Körde därnere en Spesh Enduro 650b men vill absolut inte ha en 27.5”. 29” blir det.
    Däremot var det gött med 170/170 i enduro-linesen (typ 9.90/Electric Line i Val Di Fassa) ,
    Räcker då 150/130 som det är på sb130?

Hit me!
  • Re: Yeti Sb130 vs Sb150

Av:
    TK
    Sb hojarna är ruggigt trampeffektiva så ser ingen nackdel med lite extra slaglängd, gå på en 150 så blir den grym även i parken.

Av:
    Lingon
    sb130 går att köra överallt, men du kan naturligtvis släppa på mer i dh-stök med sb150.

Av:
    Eveningstar
    Jag tror på SB150!

f.d. Cyklist.

Av:
    Crossmax
    SB150 kommer bara kännas roligare när det verkligen går fort/brant utför. För all annan cykling tror jag 130an är roligare/ett bättre val. Du får nog själv avgöra om du vill ja en hoj som gör sig bäst i alperna eller utanför.

---------------------------------------------------

Av:
    mickekarlsson
    En sb130 lunch ride. Lite mer slaglängd.

Av:
    mickekarlsson
    Är själv sugen på en yeti men luta åt en sb130.

Av:
    C-dale
    I nåt test påpekas att 150 mm är lika trampeffektiv som 130 mm o i övrigt är de så lika att 150mm blir det vettiga valet.

Av:
    Eveningstar
    C-dale skrev:
    I nåt test påpekas att 150 mm är lika trampeffektiv som 130 mm o i övrigt är de så lika att 150mm blir det vettiga valet.
    Jag har och andra sidan sett reviews där de säger att det är betydligt större skillnad på dem än vad många vill framhäva.

Min SB130 känns typ som en snärtig XC-raket så om man "Tänkte lägga xc körningen lite på hyllan och tuta lite mer enduro framöver" så tror jag helt klart på SB150.

Edit:
    Källa (3:39):

f.d. Cyklist.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-12 19:53 av Eveningstar.

Av:
    mickekarlsson
    Har du provat din i bikeparks något.

Av:
    Mike80
    Kör en 150, i min mening bästa valet!
    Funkar löjligt bra som stighoj, och är ett monster utför.
    Testade en 130LR, sjukt fin också, men jag är supernöjd med 150.
    Väldigt trampeffektiv

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ