• Re: Ny bedragare

Av:
    Sixten Fors
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Oh. Så pass. Se bild ovan.
    Jag tolkar det just skrev ungefär som: är man inte PK och/eller naiv är man nazist, eftersom det är motsatsord
    Tolkar jag dig rätt?

Av:
    H.
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Jag tolkar det just skrev ungefär som: är man inte PK och/eller naiv är man nazist, eftersom det är motsatsord
    Tolkar jag dig rätt?
    Inte det minsta.

Av:
    ooms
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige

Oh. Så pass.

Se bild ovan.
    ?

Av:
    NickPick
    Nytjålat batteri någon?
    Screenshot_20191010-114303_Chrome.jpg

Av:
    Sixten Fors
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Tolkar jag dig rätt?
    Inte det minsta.
    Då får du gärna utveckla vad du istället menade med ditt citat/inlägg

Av:
    H.
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Tolkar jag dig rätt?
    Inte det minsta.

Skämt blir sällan roliga om man måste förklara dem. Men i just detta fallet kanske behovet av förklaring faktiskt ger skämtet en extra dimension.

Av:
    desmo
    Jag kräver att alla ska vara snälla och sluta luras.
    Det vore den bästa lösningen.
    mvh naiv

Av:
    Sixten Fors
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Tolkar jag dig rätt?
    Inte det minsta.
    Skämt blir sällan roliga om man måste förklara dem. Men i just detta fallet kanske behovet av förklaring faktiskt ger skämtet en extra dimension.
    I inlägget https://happyride.se klistrade du in bilden kopplat till ett inlägg som nu är raderat (vilket jag hann läsa och har memoretat).
    Därefter citerar du mig och hänvisar till samma bild.
    Vilken är kopplingen? Vilket är skämtet? Finns det någon som helst dimension? Har du koll på vad du håller på med?

Av:
    Örjan Lax
    Tycker inte H*tler-bilder hör hemma på Happy över huvud taget. Även om postaren är ung och bara vill skämta, så kan det finnas äldre läsare och med släkt och anknytning till det fruktansvärda som skedde under WW2.

Av:
    H.
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Tolkar jag dig rätt?
    Inte det minsta.
    I inlägget https://happyride.se klistrade du in bilden kopplat till ett inlägg som nu är raderat (vilket jag hann läsa och har memoretat).
    Därefter citerar du mig och hänvisar till samma bild.
    Vilken är kopplingen? Vilket är skämtet? Finns det någon som helst dimension? Har du koll på vad du håller på med?

Ja, vad är kopplingen mellan användandet av begreppet "PK-Sverige" och ointelligenta nazister tro?

Edit: Jag lämnar denna sidodiskussion nu. Tyckte det var en liten rolig tillfällighet värd att notera genom ett kort skämt. Men jag tänker inte ägna en sida åt att diskutera det.

Om du känner dig kränkt över mitt inlägg får du gärna snmäla det. Ropa inte på vargen för ofta bara, folk kanske slutar lyssna.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-10-10 12:17 av H..

Av:
    Crocko
    Jag förespråkar bättre foster diagnostik så att det bara föds snälla människor, eller att de som redan finns börjar bete sig som just människor.

Tydligen fanns det ju även ormar i Eden, men att förvandlas till något cyniskt och bittert bara för att världen inte är perfekt ligger inte direkt för mig i alla fall och gissa vad, jag köper massor på nätet, säljer dessutom för ett 10tal miljoner om året och endast här har jag blivit blåst, inget snyft men delat viss erfarenhet med andra som haft med samma person att göra.

Självklart åligger det individer att ta visst ansvar, men att skuldbelägga drabbade leder sällan till särskilt vackra samhällen i längden. Min högst personliga observation är att bedrägerierna flyttar in på forum i takt med att näthandeln i stort blir bättre på att skydda konsumenterna, enda anledningen till forum är ju att ha en "familjär" känsla, därför är nog garden lägre generellt och möjligheterna bättre för personer med oärliga avsikter.

Jag sparar på skattefördelningsfrågor tills jag gör politisk karriär.

Av:
    H.
    Örjan Lax skrev:
    Tycker inte H*tler-bilder hör hemma på Happy över huvud taget. Även om postaren är ung och bara vill skämta, så kan det finnas äldre läsare och med släkt och anknytning till det fruktansvärda som skedde under WW2.
    Ursäkta. Jag ville bara nyansera bilden av dagens nazister. De är inte bara dumma i huvudet, de är även motoriskt begränsade.

Av:
    Örjan Lax
    H. skrev:
    Örjan Lax skrev:
    Ursäkta. Jag ville bara nyansera bilden av dagens nazister. De är inte bara dumma i huvudet, de är även motoriskt begränsade.
    Visst, jag godtar ursäkten. Men det är de intelligenta nazisterna som är de farligaste.

Av:
    Sixten Fors
    Örjan Lax skrev:
    +1

Av:
    jonte987
    fiskarn skrev:
    Sixten Fors skrev:
    När jag klickar på Köp & Sälj kommer det upp en blå ruta med rubriken Handla säkert och efterföljande text.

Varför behövs den rutan över huvud taget? Vad hände med eget ansvar?
    Ni som regelmässigt blir blåsta, har ni läst läst rutan och den länkade artikeln och följt alla råd i artikeln?
    Jag gissar att svaret är nej.

"Handla säkert
    Tänk på att aldrig sätta in pengar i förskott till någon okänd. Helst ska du göra affären mellan fyra ögon."

Jag har köpt en hel del grejer för 100-lappar och swishat pengar till höger och vänster. Tycker det är praktiskt och värt risken. Aldrig blivit blåst, de flesta är hederliga?

+1

Sen ska buset sättas dit oavsett om offren är mindre intelligenta eller inte.

Av:
    Hep
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    H. skrev:
    Sixten Fors skrev:
    PK-Sverige
    Tolkar jag dig rätt?
    Inte det minsta.

Det behöver inte förklaras. Det är roligt som det är.

Av:
    Paco
    ooms skrev:
    Håller med Sixten, det krävs inte speciellt mycket för att minimera risken att bli blåst, och jag stör mig en hel del på de som sitter här och "kräver" att happy ska göra om K&S, implementera diverse fördyrande lösningar, etc. Ta eget ansvar istället och var inte så naiva!
    Men, om man ändå blir blåst ska det såklart polisanmälas, om inte annat för statistikens skull. Dock tror jag många av fallen hade undvikits med bara en liten dos street-smartness.

+1

Av:
    lundatok
    Onödigt att inte invänta sida tre för bild på diktator.
    Pg-46-The-Dictator-free.jpg

Av:
    Rock
    Jag ser inget simborgarmärke: Kan han inte simma?

lundatok skrev:
    Onödigt att inte invänta sida tre för bild på diktator.

Av:
    gsb
    Tre fingrar, scout-hälsning?
    Och snubben brevé verkar kunna klappa dromedarer.

“Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring”

Av:
    JLarsson
    gsb skrev:
    Tre fingrar, scout-hälsning?
    Och snubben brevé verkar kunna klappa dromedarer.
    Three finger salute? Ctrl-alt-del

_______
    aliekatapult

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in