• Re: Varför cykelpendlar du?

Av:
    NotReallyGunde
    gsb skrev:
    Stumpy skrev:
    gsb skrev:
    Alla ni som inte vill åka kollektivtrafik för att det är fullt av "äckliga smutsiga människor":
    Tack för det, jag åker kollektivt rätt ofta och känner inte igen mig. Men, "it takes one to know one"...
    Du kanske slipper stå i överfulla bussar och tunnelbana, men hostande och snorande människor på 30 cm avstånd.

Tja tunnelbana och buss åker jag men ser ingen som är smutsig och äcklig. Och hostar och snörvlar gör dom på jobbet med.

Mmm vem vill vara på jobbet när man kan cykla 🤔

Av:
    dustiekaltman
    because snål, grinig och hinner inte träna kondis så mycket som jag vill. Gillar inte heller sitta i bil.

Av:
    kejsarn
    Varför andas man?

Nej men skämt å sido. Lite för långt att gå (2,5 km) och kollektivtrafiken är väldigt dålig i den riktningen jag ska. Bil har jag inte.

Det sköna är att det är 80 höjdmeter nedåt från hemmet till jobbet. Det jobbiga är att det är 80 höjdmeters uppåt från jobbet till hemmet.

Av:
    CEHG
    Eftersom det tar 4 minuter (att cykla) istället för 13 minuter (att gå) till stationen. Från station till arbetsplats tar det sedan typ 90 sekunder istället för fyra minuter (att gå).

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in