• Evil insurgent str L. I Stockholm?

Av:
    Tom__
    Jag går i funderingar att köpa mig en insurgent men ligger mellan size L-XL

Därför undrar jag om det finns någon därute som besitter en sådan cykel som jag skulle kunna få klämma å känna på? :)
  • Re: Evil insurgent str L. I Stockholm?

Av:
    Acura
    Tom__ skrev:
    Jag går i funderingar att köpa mig en insurgent men ligger mellan size L-XL

Därför undrar jag om det finns någon därute som besitter en sådan cykel som jag skulle kunna få klämma å känna på? :)

Nu bor jag inte i närheten,men har en insurgent i large och är 183cm lång.
    Skulle inte tveka på att gå upp en storlek Om jag skulle beställa en ny. Den är i alla fall så låg att de inte är nått problem med höjden att gå upp i storlek. Och jag skulle gärna ha lite mer utrymme och få fram sadeln lite.

Av:
    Tom__
    A fett!.

Jag är 190.

Mailade evil och han tyckte en CL skulle passa bra.
    I stort sett samma reach som jag har idag.

OK hur är cykeln? :)
    Sälj in den!
    Pros and cons

Av:
    Acura
    Ja är du så lång är de ingen tvekan om att XL går före large säger jag. Jag är sjukt nöjd med min. Bra mix av lekful och kompetent.
    Finns säkert massa andra modellers om är lika bra, men jag gillar i alla fall den. Saknar mest flaskhållare, och de har de ju nu. För mig som cyklar mest i Oslo är de. Väldigt mångsidig. Men skulle jag köpa ny hoj hade jag nog sett på 29 hjul.

150mm och 27,5 är dock skoj och skulle de vara de jag letade efter hade de nog blivit en insurgent igen, eller en santa crus bronson. De har ju kopierat geometrin från evil helt skamlöst 😆

Av:
    Tom__
    Ja jag var inne på 29" först.
    Tittade lite på nya specialized enduron men den verkar enbart vara gjord för att upprätthålla farten genom stök.
    Klättra hyfsat så länge det inte är tajta svängar eller tekniskt och inte det minsta poppig eller lekfull.
    En ren racecykel med andra ord.

Jag tror jag stannar med 27.5 ett tag till, jag väljer lekstuga över att pansarvagn alla dar i veckan :)

Hur klättrar den?
    Vad kör du för dämperi på den? :)

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in