• [Artikel] VIDEO: Vad (och var sjutton) är HULDR?

    Av:
    Wingqvist


    HULDR är en liten svensk innovatör som har tagit fram en modulär downhill-ram som kan ta växellåda, vanlig drivlina eller el. Men var är personerna som ska stå i montern egentligen?

    Läs hela artikeln: https://happyride.se
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-11 14:35 av frankfurt.

  • Re: [Artikel] VIDEO: Vad (och var sjutton) är HULDR?

    Av:
    42Hz
    =)

    //HaRR! - Fat tires save lives!

  • Re: [Artikel] VIDEO: Vad (och var sjutton) är HULDR?

    Av:
    solgule
    En elmoppe? Och OT om det här inte är ett moppeforum som vill förstöra för cyklisters möjligheter att cykla i skog med stöd av allemansrätten.
  • Re: [Artikel] VIDEO: Vad (och var sjutton) är HULDR?

    Av:
    Startgas
    solgule skrev:
    En elmoppe? Och OT om det här inte är ett moppeforum som vill förstöra för cyklisters möjligheter att cykla i skog med stöd av allemansrätten.

    Vid första anblicken, ja. Men man ska tydligen kunna köpa den med växellåda istället för elmotor. Inte kollat videoklippet i första inlägget men på pinkbike så var det bilder på cykeln med växellåda monterad.
  • Re: [Artikel] VIDEO: Vad (och var sjutton) är HULDR?

    Av:
    Fjärdebrunn
    Det handlar om att försöka få in elmopparna i cyklismen. Tarvligt men så är det.
  • Re: [Artikel] VIDEO: Vad (och var sjutton) är HULDR?

    Av:
    AlfaAlfa
    Oj!

    Hej, såg inte det här inlägget förrens nu!

    Jag får väl företräda Huldr här på Happy som medlem i Huldr familjen. Skrev lite mer om Huldr i den här tråden: https://happyride.se

    Fin video, om än lite dramatisk=) Vi hade ju faktiskt kontakt med happyrids kille på plats, dock så kan vi inte annat än skylla på att vi är en liiiiiiiiten tillverkare som hamnar sist i led när det gäller att få komponenter från de stora komponent drakarna. Kort och gott, vi åkte ner med två halva hojjar, sen fick vi helt enkelt invänta paket i Sverige och kasta oss en efter en på plan till tyskland efter hand som paketen kom. Sista dygnet innan mässan är som en Tom Clancy roman, i alla fall spänningsmässigt, man snöt kolfiber damm, lackrester och aluminiumspån ur näsan hela veckan efter. Normala människor hade kastat in handduken veckan innan mässan, vi bet ihop och kom dit med två hojjar till slut.=)

    Sjukt kul med mässan, och speciellt till alla roliga och intresserade besökare som vi efter lite sömn kunde snacka med på fredag och lördag!

    För att reda ut lite, det är en Downhill cykel. Med en väldigt modulär ram, som bland annat möjliggör att kunna köra en elmotor. Vi ville i grunden helt enkelt kunna använda både en konventionell drivlina och även öppna dörren till de växellåds lösningar så som Pinion och Effi gear, och vi vet att det kommer mera sånt spännande. Och när det gäller modulariteten så är det även geometri det omfattar. Vi testkör cykeln både i Downhill och Trail konfiguration.

    Tillbaks till den upprörande eldriften, vi har testat med en eldrivlina från tyska TQ, helt vansinnigt roligt, ärligt sagt. Hur mycket du än hatar elcyklar, så är du totalt omvänd efter en testkörning, lovar. Det handlar inte om att vara lat, fuska eller att förstöra skogen, ni kommer förstå när ni testar. Men just elassistans är ett kapitel för sig, då vi så klart vill erbjuda något som motsvarar lagkrav. Kort sagt, det kommer sen.

    Eftersom alla i projektet betalar ur egen ficka med tid och pengar så ursäktar jag att marknadsföringen inte är som Specializeds eller Cannondale. Sorry, det stod mellan att ha två cyklar på mässan, eller ha en massiv marknadsföringskampanj för två icke existerande cyklar=)

    Happyride är inbjudna framöver för att få känna och klämma och cykla skiten ur dem!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in