• Re: [OT] Erfarenheter från OLED-TV

Av:
    ceel
    Redbull TV via inbyggda browser:n var ingen succé.

IMG_20190917_213255-01.jpeg

Av:
    pirx
    Spacekitty skrev:
    pirx skrev:
    Exakt, att det blir _helt_ mörkt.
    För blir det inte _helt_ mörkt (med en cue-led tex) så är det ju som att bara ha sett en nästan-total solförmörkelse.
    Det magiska kommer inte förrn månen _helt_ täcker solen och dag blir till natt på en handfull sekunder.

Har du sett en total solförmörkelse? Inte _helt_ mörkt.
    https://www.rymdstyrelsen.se

Ja, fast nu sa jag ju faktiskt inte att en solförmörkelse är helt mörk. Det är OLED som är det:)

Av:
    Klavikel
    ceel skrev:

Störande, fast det där måste man ju bara kunna lösa på något förhållandevis lätt sätt.. Vad är det för märke? LG?
    Vad heter deras egna version av Chromecast egentligen, har läst det för någon dag sedan men redan hunnit glömma.

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    pirx
    hm skrev:
    Undra om det är en sån jag också har ? Men betala väl typ 15-16' för några år sen .
    Har inte heller något att anmärka på bilden och fjärrkontrollen är najs .
    Men apparna o smartheten ..! men apputbudet suger ju på den . Netflix finns ju iaf men måste typ söka upp nätverket varje gång man slår på tv,n . Redbulltv fanns, men funkar inte längre , svtplay hade ju man minst vilja ha också.
    (Nu är jag inte så insatt och intresserad så det kanske går att fixa ?)

Jag hittade svtplay i app-utbudet några månader sedan, tror inte att den fanns innan.
    Lite sunkig app dock, pek-funktionen funkar inte alls där, man får använda pilarna.
    Redbull har jag sett innan, vet inte om den finns nu, aldig testat den. WebOS 2 är det på min tror jag.

Men mest är jag förundrad över hur långsamma alla smart-tvs är (har iofs inte testat ngn av de nyare senaste 2 åren).
    Jag menar, de kostar 20k, har minst 2 processorer, men ändå är de lite som sirap.
    Jämfört med en medelmåttig mobil liksom...

Av:
    pirx
    Klavikel skrev:
    Nån som vet om det är möjligt att installera tredjepartsappar genom något slags fulhack?

Kolla i https://www.facebook.com ?

Av:
    ceel
    Klavikel skrev:
    ceel skrev:

Störande, fast det där måste man ju bara kunna lösa på något förhållandevis lätt sätt.. Vad är det för märke? LG?
    Vad heter deras egna version av Chromecast egentligen, har läst det för någon dag sedan men redan hunnit glömma.

LG C8. Ingen aning om vad deras cast-stöd heter. Finns nån "media share" funktion med det verkar mest vara för att skicka bilder och filmer som ligger på telefonen.

Men köp en Chromecast och plugga in i TVn så är du ju hemma. Om det bara är för Redbull så behövs ju ingen Ultra-version för Redbull sänder väl ändå inte i 4K.

Av:
    Klavikel
    ceel skrev:
    LG C8. Ingen aning om vad deras cast-stöd heter. Finns nån "media share" funktion med det verkar mest vara för att skicka bilder och filmer som ligger på telefonen.

Men köp en Chromecast och plugga in i TVn så är du ju hemma. Om det bara är för Redbull så behövs ju ingen Ultra-version för Redbull sänder väl ändå inte i 4K.

Ok, visste inte att man kunde ta loss foten på TVn med tanke på böjen för ljudet. Snyggt att hänga upp sådär.
    Ja det är ju ett alternativ förstås.
    Men blir det köp av en Chromecast så är det väl lika bra att gå på ultra-modellen ändå antar jag.
    Kommer ju komma mer och mer 4K-material framöver så lika bra att gardera sig.

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    Aeromiten
    Typiskt att när man hyllar trådlösa nätverket på C8 så laggade det nu senast i SVTplay. Vet dock inte i vilken ände flaskhalsen satt.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in