• Lystring ni med en Ribble CGR

Av:
    Glenn Dahl
    Hovrar över köpknappen för en ny vintercykel. Jag vurmar verkligen för fälgbroms men det hade varit kul att testa den där flugan med hydraliska bromsar, det är ju faktiskt 2020 snart.
    Efter att ha tokgooglat diverse cyklar har jag kokat ner det till att Ribbles CGR verkar trevliga och passar mina behov då jag verkligen inte vill köra 1x11 utan 2x11 och Shimanos 105 serie räcker för mig.

Ni som kör Ribbles CGR SL eller Alu, vad tycker ni om dessa? Är det värt 5tkr för att få en kolfiberram eller är alu tillräckligt bra?

Eller är det någon annan cykel jag bommat för en budget mellan 15-22 tkr som uppfyller mina krav? Jag vill inte ha Mtb stuk ala Merida Silex utan mer åt endurence håller som Ribbles CGR eller Trek Checkpoint med mer normalt mått på drop och styrör. Krav är att kunna köra skärmar med 38-40mm däck utan att gå ner på 650b och 2x11.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-09-17 21:26 av Glenn Dahl.

• Re: Lystring ni med en Ribble CGR

Av:
    Murdock
    Det verkar vara få på detta forum som har en, varför vet jag inte riktigt. Ribble över huvudtaget verkar inte vara poppis i Sverige för jag ser aldrig några ute när jag cyklar eller bilder från ägare på svenska forum. Märkligt, för deras priser är ju riktigt bra med tanke på de komponenter man får.

Jag är rätt tveksam till att du kommer få så många svar här. Kanske bättre att se sig om i brittiska forum?

Jag är iaf jättenöjd med min CGR AL jag köpte i våras.
    https://happyride.se

Visst finns det många fina utmanare, som troligen är något bättre - men alla är dyrare och vill man inte ha pressfit bottom bracket faller många bort. Genomgående axel i både ram och gaffel i de vanligaste dimensionerna var ett annat krav jag hade.
  • Re: Lystring ni med en Ribble CGR

Av:
    Glenn Dahl
    Murdock skrev:
    Det verkar vara få på detta forum som har en, varför vet jag inte riktigt. Ribble över huvudtaget verkar inte vara poppis i Sverige för jag ser aldrig några ute när jag cyklar eller bilder från ägare på svenska forum. Märkligt, för deras priser är ju riktigt bra med tanke på de komponenter man får.

Jag är rätt tveksam till att du kommer få så många svar här. Kanske bättre att se sig om i brittiska forum?

Jag är iaf jättenöjd med min CGR AL jag köpte i våras.
    https://happyride.se

Visst finns det många fina utmanare, som troligen är något bättre - men alla är dyrare och vill man inte ha pressfit bottom bracket faller många bort. Genomgående axel i både ram och gaffel i de vanligaste dimensionerna var ett annat krav jag hade.

Tack för feedbacken! Jag får väl slå till så vi dubblar antalet CGR i Sverige då.
    Läst dom testet som finns på nätet och inget att klanka ner på där.
    Det jag har som minus är vikten bara. SL varianten är dryga kilot tyngre än Chekpointen med Ultegra. Men då jag inte är en skogsmulle utan håller mig på vägen så är allt över 7 kg tungt för en cykel...

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ