• Byxor

Av:
    Olle Karlgren
    Tjena. Jag är 195 och ganska smal och letar efter typ Dh byxor. Någon som har något bra tips på byxor så får ni gärna skriva det.
  • Re: Byxor

Av:
    Mycketvillhamer
    Olle Karlgren skrev:
    Tjena. Jag är 195 och ganska smal och letar efter typ Dh byxor. Någon som har något bra tips på byxor så får ni gärna skriva det.

Lycka till, allt verkar sluta vid ca 33” på längden.

Av:
    alex.asu
    Mest längd per bredd av de jag provat har Endura MT500 Burner II.
    197 cm och XL sitter bra. Bara kört en dag i park hittills, men än så länge är jag mycket nöjd.

Av:
    manneblask
    Jag är inte så lång men ganska smal. Har beställt dessa för test då jag ger det ett sista försök att hitta bra och passande byxor. Kan återkomma med recension.
    https://www.ridetsg.com

Av:
    Mycketvillhamer
    Lite kompletterande info. Jag sitter och väntar på en massa byxor, har beställt hem Nukeproof i L och XL, MT 500 burner, hummwee waterproof (båda endura i XL) och de jag tror mest på, ett par Gore som jag inte riktigt vet beteckningen på, för jag tror inte den på hemsidan stämmer riktigt med vad jag kan hitta på andra ställen, men jag tror att det är Gore Wear C5 Windstopper Trail 2In1 Pants:

https://www.zalando.se

Modellen på bilden är tydligen 188 cm och har stl L så jag har beställt XL (jag är 194).

https://www.wiggle.co.uk

Av:
    Mycketvillhamer
    Uppdatering - har nu testat Endurabrallorna och Nukeproofbrallorna. Gore-brallorna kommer om några dagar.

Jag som är på bilderna nedan är 194 cm med 93cm innerben och har runt 94 i midjemått.

MT500 Burner sitter som en smäck
    F0FC5013-F77A-4A2C-B435-DE05CB786D8C.jpeg

Nukeproofbrallorna sitter bra i både L och XL men är precis så det räcker till på längden, kan inte riktigt bestämma vilka jag gillar bäst av storlekarna. XL känns lite längre, men det är nog bara för att de är lite mer baggy, benlängden ska vara samma på båda (85cm).

Nukeproof XL
    831B86E5-B000-4701-AA6E-FDAEFA278DA1.jpeg

Nukeproof L
    FEDD98A2-3429-4F5F-88C2-97E15CF54030.jpeg

Endura Hummwee var jättelånga och stora, i princip som vilka regnbyxor som helst. De åker tillbaka.
    19424775-9CE2-44DE-BEF9-03A6E25537EA.jpeg

Av:
    Klavikel
    Hur funkar MT500 med knäskydd, får det plats?

Klavikel A.K.A Martin
    Jobbigt uppför? - Härligt utför!

Av:
    jingleyschmidt
    Om byxorna är lagom långa när man står upp så är ju risken stor att dom åker upp vid anklarna när man cyklar, vilket man kanske inte vill. Lite marginal är ju bra att ha så man är flexibel. Samtidigt vill man ju inte ha för baggy byxor så man fastnar med dom i sadeln när man ska på och av och när man rör sig runt. :D

Det är ett jävla gissel att hitta optimala (för en själv) cykelbyxor just. :D

Av:
    Salabaladala
    Mycketvillhamer skrev:

Nukeproofbrallorna sitter bra i både L och XL men är precis så det räcker till på längden, kan inte riktigt bestämma vilka jag gillar bäst av storlekarna. XL känns lite längre, men det är nog bara för att de är lite mer baggy, benlängden ska vara samma på båda (85cm).

XL är definitivt mer smickrande på dig.

Av:
    Mycketvillhamer
    Klavikel skrev:

Inte testat än, men av byxorna jag testade så är det de som har mest plats runt knäna, rätt övertygad om att det funkar bra, men jag ska testa ikväll.

Av:
    Mycketvillhamer
    jingleyschmidt skrev:
    Om byxorna är lagom långa när man står upp så är ju risken stor att dom åker upp vid anklarna när man cyklar, vilket man kanske inte vill. Lite marginal är ju bra att ha så man är flexibel. Samtidigt vill man ju inte ha för baggy byxor så man fastnar med dom i sadeln när man ska på och av och när man rör sig runt. :D

Det är ett jävla gissel att hitta optimala (för en själv) cykelbyxor just. :D

Alla byxorna är rejält stretchiga och rör sig faktiskt inte alls i fotänden om man sätter sig. Supersköna byxor som det kommer bli svårt att inte vilja gå omkring i hela tiden.

Av:
    Mycketvillhamer
    Salabaladala skrev:
    Mycketvillhamer skrev:

XL är definitivt mer smickrande på dig.

Benägen att hålla med.

Av:
    Mycketvillhamer
    Klavikel skrev:

Nu med bilder.
    Stoppar in dessa:
    F11B61B7-6FC6-47BD-B9D8-96C76EB0F577.jpeg

Resultat:
    EF23DCA0-DF23-4CB1-8D86-D3AA506DDE0B.jpeg

Inga problem med rörlighet (kopplat till byxorna i alla fall...)

Av:
    Mycketvillhamer
    Jahopp, då har Gore-byxorna kommit med ...Och de var ju lite av en besvikelse. Bra på längden och i midjan, men lite vida ben och en kvardröjande känsla av tysk läderbög. Inget utrymme för skydd under.

Vinnarna blir alltså MT500 burner som även har körts en dag på vallåsen i lera - Superbra! Hade skydden på umder och det var inte obekvämt eller kändes konstigt någonstans. Behåller ett par Nukeproof (XL) också. Satt rätt likvärdigt.

Gore-byxorna var mycket riktigt C5 trail 2 in 1:
    695D16F8-0FE4-4829-B12A-1D86FE333E26.jpeg

Av:
    Salabaladala
    Mycketvillhamer skrev:
    Jahopp, då har Gore-byxorna kommit med ...Och de var ju lite av en besvikelse. Bra på längden och i midjan, men lite vida ben och en kvardröjande känsla av tysk läderbög. Inget utrymme för skydd under.

Ja dom är helt klart sydda för en tanigare karl.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-10-14 17:11 av Salabaladala.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in