• [OT] trådlösa hörlurar t TV

Av:
    Carl A
    Är det som gäller en blåtandsändare till 3,5 mm uttaget på TVn och ett par blåtandhörlurar??

osäker på exakt vilka uttag som finns på TVn, men 3,5 mm ljud ut finns.
  • Re: [OT] trådlösa hörlurar t TV

Av:
    Oskar
    Tänk på att blåtand ger en viss fördröjning. Här är en bra genomgång: https://www.rtings.com

Av:
    Bonzo
    Jag kör med BT-sändaren i länken nedan och jag kan inte säga att jag upplever någon märkbar fördröjning. Ingång för både 3,5 mm och optisk anslutning. Själv kör jag optiskt.

Det finns säkert motsvarande produkter i fysiska butiker, men den här hade fått så pass många och genomgående bra omdömen att det kändes som bästa alternativet när jag jämförde alternativen.

https://www.amazon.co.uk

Av:
    Kneecap
    Tjena!

Har provat flera olika varianter och tv-apparater, alltid ett irriterande lagg. Funkar inte för mig, bättre med klassiska trådlösa så man slipper lagget.

Av:
    Stumpy
    Det är inte så att TVn redan har BT, så du slipper en separate sändare?

Av:
    Carl A
    Kneecap? - klassiska trådlösa?? - vad?

Detta är en ganska gammal tv, ca 8 år, så ngn egen Blåtand har den nog inte.

den synes ha, utöver 3,5 mm ljud ut, digital audio ut, närmaste "ngt annat" jag kommer som skulle kunna vara ngt... typ, kanske, ungefär

https://ns323666.ip-37-187-156.eu

Av:
    Kneecap
    Carl A skrev:
    Kneecap? - klassiska trådlösa?? - vad?

Tjena!

Som går via radiovågor (ja det gör ju BT också) har haft sådana sen tidigt 90-tal.

T.ex.
    https://www.kjell.com

Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-10-09 14:58 av Kneecap.

Av:
    Bonzo
    Kneecap skrev:
    Tjena!

Har provat flera olika varianter och tv-apparater, alltid ett irriterande lagg. Funkar inte för mig, bättre med klassiska trådlösa så man slipper lagget.

Jag är också extremt känslig för lagg/osynk i ljud, men sändaren jag använder funkar tillräckligt bra för att jag inte ska märka någon fördröjning. Dock vet jag inte om även valet av lurar påverkar detta?

Av:
    Carl A
    Ahhh, tack Kneecap!!! - det synes vara svaret på mina böner!! - billigare också.

Jag inbillade mig att Blåtand va the shit… - att detta me trådlöst va ngt nytt hockepåkkus medelst Blåtand olikn...

Av:
    Kneecap
    Bonzo skrev:
    Jag är också extremt känslig för lagg/osynk i ljud, men sändaren jag använder funkar tillräckligt bra för att jag inte ska märka någon fördröjning. Dock vet jag inte om även valet av lurar påverkar detta?

Tjena!

Slog mig precis nu att jag har en variant som fungerar bra (riktigt bra), via PS4. Då har jag trådade lurar till handkontrollen men handkontrollen går ju via BT. Misstänker att programvaran skickar ljudet något tidigare så att det blir korrekt.

Av:
    Sambal Oelek
    Finns BT-sändare med digital-ingång också. Samt med APT-X. Så får man ju så bra som det kan bli.

Fast jag har båda och det funkar fint vilket som 😀

------------------------------------------------------------------
    MVH Sambal O. / Hammerhill Bikers

Av:
    Pastor Hannes
    Kneecap skrev:
    Bonzo skrev:

Tjena!

Slog mig precis nu att jag har en variant som fungerar bra (riktigt bra), via PS4. Då har jag trådade lurar till handkontrollen men handkontrollen går ju via BT. Misstänker att programvaran skickar ljudet något tidigare så att det blir korrekt.

Kapar lite...

Har du godtyckliga BT-lurar kopplade direkt till PS4, PS4 ”approoved” lurar eller dongel? Jag har ett par Sony BT-lurar jag inte lyckats koppla till mitt PS4

--- man ska inte haka upp sig för mycket om vad en anonym tok på Internet skriver... ---

Av:
    Kneecap
    Pastor Hannes skrev:
    Kapar lite...

Har du godtyckliga BT-lurar kopplade direkt till PS4, PS4 ”approoved” lurar eller dongel? Jag har ett par Sony BT-lurar jag inte lyckats koppla till mitt PS4

Tjena!

Står ju i inlägget, jag har lurar kopplade med sladd till kontrollen. Men PS-kontroller är ju via BT och borde då lida av lagget som i princip alltid finns, men aldrig noterat det där.

Av:
    Pastor Hannes
    Kneecap skrev:
    Pastor Hannes skrev:
    Kapar lite...

Tjena!

Står ju i inlägget, jag har lurar kopplade med sladd till kontrollen. Men PS-kontroller är ju via BT och borde då lida av lagget som i princip alltid finns, men aldrig noterat det där.

Ahh sorry missade det.

Mer on topic.
    BT Kommer alltid ha lagg om inte kompensation för det sker, hur mycket beror på konstruktion. Informationen måste packas upp innan den skickas som signal till högtalarelementet.

De gamla klassiska trådlösa brukar gå på FM-bandet. De demoduleras analogt, dvs utan lagg.

--- man ska inte haka upp sig för mycket om vad en anonym tok på Internet skriver... ---

Av:
    Oskar
    Analogt = bättre än digitalt.

Av:
    Tarkaz
    Kör apple tv, med den kan du ansluta till allt som stöder bluetooth. När sambon sover kör jag airpods. Annars kör vi nån soundbar med bluetooth. Upplever inget lagg.

Av:
    Carl A
    Tack alla. Grymt!! - Happy levererar, som vanligt.

Lite synd jag känner jag måste cykla o sånt jobbigt för att kunna nyttja happys gränslösa kompetens.

Av:
    Oskar
    Carl A skrev:
    Lite synd jag känner jag måste cykla o sånt jobbigt för att kunna nyttja happys gränslösa kompetens.

Hahahaha!

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in