• Enduro

Av:
    Cykelfreak7777
    Yt Capra al 27.5
    Vad tycker ni om den här hojen, tror ni den går att köra skogscykling med eller är den för trögtrampad
  • Re: Enduro

Av:
    Du Rietz
    Det är många som kör med den i skogen. Men hur långt är ett snöre? De e ba du själv som vet.

Av:
    Cykelfreak7777
    Vill ha ett mellanting mellan downhill och mtb med 27.5 plus däck men den här ksk ligger ganska så nära en downhill

Av:
    MiniDH
    Funkar fint. Typ allt är såpass bra nuförtiden så är lätt att köra lite av varje med nästa vad som helst.

Är det tungt att trampa så finns två saker att göra:

1) Bli starkare.
    2) Lättare däck.

Av:
    Marleey
    Cyklar på en YT Capra 29 CF pro med fjäder och cushcore i vardera däck, jag skulle ljuga om jag sa att den cyklar som vilken XC-hoj som helst. Men samtidigt är det ju inte det därför jag köpte den. Men för att svara på din fråga om ett mellanting av DH/MTB så är ju en enduro/trail hoj det då. Kanske kolla på en Jeffsy istället. Deras nya modell iår har ju riktigt modern geo. Beroende på vilka däck så kan den ju bli en riktigt krallig lättvikts enduro eller en snabbare stig smiskare.

Av:
    Skogsgatan
    Eller kolla om Canyon strive kan vara intressant.

Av:
    Startgas
    Skogsgatan skrev:
    Eller kolla om Canyon strive kan vara intressant.

Om man inte vill kunna lita på att ramen ska hålla?

Av:
    Cykelfreak7777
    Tack för alla svaren, tar nog och väntar till våren. Får ta och testköra lite olika märken och modeller och känna vad som passar best.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ