• [Artikel] Test - Bontrager JFW vintersko

Av:
    frankfurt

Sorry, men någon måste säga det: Vintern kommer. Och med den kommer vintercykling och i värsta fall tår som man tror kommer att sprängas när dom tinar. Med rätt utrustning kan vintercyklingen bli njutbar och fantastisk. I jakten på en fin vinter har

Läs hela artikeln: https://happyride.se
  • Re: [Artikel] Test - Bontrager JFW vintersko

Av:
    larsaw
    Sjysta pendlar-pjuck!!
    Få nästa lägga dom på önskelistan till tomten ?? ?

// Larsa

• Re: [Artikel] Test - Bontrager JFW vintersko

Av:
    tinkerbell
    Upplevde dem som betydligt kallare än Northwave Arctic GTX, och de var svårare att få bra hälgrepp (för mina fötter). Dock var den största nackdelen med Bontrager-skorna att de är inte de minsta täta. Första pendlarturen i regn resulterade i dyngsura och ganska kalla fötter. Inget jag hade förväntat mig av vinterskor. Av recensionen att döma så verkar det som att jag har antingen monterat klossarna fel, eller så har mina varit trasiga från första början.

Northwave-skorna hade dock den egenheten att hälkappan slets upp efter en månads användning pga att skaftet inte går att öppna upp och att skon sitter ganska tight. Bontrager-skorna var ersättare för NW-skorna med undermålig kvalitet. Förutom det så höll jag de som betydligt bättre.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in