• Re: Köpråd trail/enduro

Av:
    gustavclasson
    utbrott skrev:
    gustavclasson skrev:
    Landade på en Meta Trail 29 tillslut, just för att den kändes prisvärd och fått fin kritik.

Premiärtur idag och känner mig riktigt nöjd, superkul cykel! :)

Fränt!

Men är det verkligen sådan stor skillnad mellan två olika 130 mm 29:or?

Eller hade du kanske en gammal fuel ex?

Det var löjligt stor skillnad på denna och min förra trots samma slag bak. Grövre gaffel, flexar mycket mindre i ramen och kändes som mycket mer slag bak än förra, på något sätt?

Visst, kunde kört på min Fuel Ex flera säsonger till, men den var inte särskilt kul på ESS vid tillfällen och inte heller det lilla jag körde i park med den, vilket är något jag planerar göra mycket mer. Nu fick jag bra för den o tog chansen att uppgradera :)

Visst, kan ses som tur att det blev bra, men lagt ganska många timmar på o kolla på ny ;)
  • Re: Köpråd trail/enduro

Av:
    utbrott
    gustavclasson skrev:
    utbrott skrev:
    gustavclasson skrev:
    Landade på en Meta Trail 29 tillslut, just för att den kändes prisvärd och fått fin kritik.

Premiärtur idag och känner mig riktigt nöjd, superkul cykel! :)

Fränt!

Men är det verkligen sådan stor skillnad mellan två olika 130 mm 29:or?

Eller hade du kanske en gammal fuel ex?

Det var löjligt stor skillnad på denna och min förra trots samma slag bak. Grövre gaffel, flexar mycket mindre i ramen och kändes som mycket mer slag bak än förra, på något sätt?

Visst, kunde kört på min Fuel Ex flera säsonger till, men den var inte särskilt kul på ESS vid tillfällen och inte heller det lilla jag körde i park med den, vilket är något jag planerar göra mycket mer. Nu fick jag bra för den o tog chansen att uppgradera :)

Visst, kan ses som tur att det blev bra, men lagt ganska många timmar på o kolla på ny ;)

Sjysst! Till skillnad från dig så finns det egentligen ingenting jag ogillar med min Orange Five mer än att jag är irriterande nyfiken på 29". Men jag kanske bara är lyckligt ovetande :). Hade definitivt velat prova först för o va säker på att det faktiskt blir ett lyft.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ