• Re: Och där var cykelkraft på väg i konkurs..

Av:
    HåkanC
    PKJoacim skrev:
    Det riktigt unika med den här tråden är ju att Sixten har presenterat ett tyckande som just tyckande och inte som fakta. Det har väl aldrig inträffat tidigare?
    +1

PKJoacim skrev:
    Jag sett inga problem med Jompers avslöjande.
    lundatok skrev:
    Hatten av för allt ert jobb!
    Lars.E skrev:
    Det var för övrigt inte mer än rätt att outa när det kom sådana otrevligheter och påhopp riktat mot hela happy från en användare på ip spårat till företaget i fråga.
    Bra jomper!
    +1

/Håkan

Av:
    Mårten
    Kneecap skrev:
    Lars.E skrev:
    Det var jomper som började.
    Innan han kom till Happy så var det helt lugnt, inget tjafs över huvud taget.
    Jag skulle vilja påstå att jomper är både hönan och ägget i detta fall.

Tjena!

+1

Jomper är liksom the big bang.

---
    Krumbumballe
    I am become surgubbe, destroyer of stoke.

Av:
    Vic
    Freddie L skrev:
    jansson99 skrev:
    Freddie L skrev:
    ...men om jag får spekulera lite så gissar jag att man kan se mönster i avsändare och anmälda. ;-)

O Ja!
    Hi, hi.

Hade jag modererat Happy skulle jag angripit problemet från båda håll, så att säga. Både höna och ägg, skitsamma vem som kom först. :-)

A4E2677C-281A-4DF3-B03C-A903464C71D4.jpeg

Hammer har ju inte varit aktiv på flera år, du kan inte skylla senaste tidens sandlåda-tjafs på honom. ;)

Av:
    me.I.am
    Freddie L skrev:
    jansson99 skrev:
    Freddie L skrev:
    ...men om jag får spekulera lite så gissar jag att man kan se mönster i avsändare och anmälda. ;-)

O Ja!
    Hi, hi.

Hade jag modererat Happy skulle jag angripit problemet från båda håll, så att säga. Både höna och ägg, skitsamma vem som kom först. :-)

Anmält!

just a stranger on the bike trying to make my way home

Av:
    Freddie L
    Vic skrev:
    Freddie L skrev:
    jansson99 skrev:
    Freddie L skrev:

O Ja!
    Hi, hi.

Hammer har ju inte varit aktiv på flera år, du kan inte skylla senaste tidens sandlåda-tjafs på honom. ;)
    Förlåt Hammer! Men i en sådan kritisk situation vi nu befinner oss i (snickerboa-tråden börjar bli full av ledsna gubbar) kan man inte lägga några fingrar emellan! Han får ta en för Happy! ;-)

Förresten tycker jag det är väl många som gnäller på @Stilpolisen också, trots att han redan mobbats bort från forumet...

/Fredrik

Av:
    Hasse#7
    Freddie L skrev:
    Vic skrev:
    Freddie L skrev:
    jansson99 skrev:
    Freddie L skrev:

O Ja!
    Hi, hi.

Förlåt Hammer! Men i en sådan kritisk situation vi nu befinner oss i (snickerboa-tråden börjar bli full av ledsna gubbar) kan man inte lägga några fingrar emellan! Han får ta en för Happy! ;-)

Förresten tycker jag det är väl många som gnäller på @Stilpolisen också, trots att han redan mobbats bort från forumet...

Vitsen med snickerboa är inte att vara gnällig. Grundtanken är att inte drämma till någon med storsläggan utan istället tänka till innan nån idiot som egentligen förtjänar det blir kränkt, gråtfärdig och måste anmäla till moderator.

Tillägg: Fast nu lever snickerboatråden sitt eget liv och är mer en retreat där man kan filosofera lite. Bättre än att vara arg.
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-11-03 20:40 av Hasse#7.

Av:
    26er
    Freddie L skrev:
    Förresten tycker jag det är väl många som gnäller på @Stilpolisen också, trots att han redan mobbats bort från forumet…

White socks. Black shorts. Fuck helmet. Period.

Av:
    h.g.j
    marr skrev:
    Örjan Lax skrev:
    marr skrev:
    Sixten Fors skrev:
    Hasse#7 skrev:
    En fråga riktad direkt till dig. Var hamnar texten "ynkryggar till moderatorer" när alla vet att du menar jomper?

Moderator är officiell funktion. Avsaknad av moderering av mobbing är inget nytt på Happy. Här en mobbingtråd från 2½ år tillbaka, där TS hånades/mobbades vitt och brett. Utan åtgärd. De som mobbade då mobbar fortfarande.

Det var en av de första trådar jag läste som ny medlem på Happy. Jag hade aldrig sett något liknande beteende på något annat forum.

Du förstod inte att TS trollade?

Hur vet du det?

Det sporadiskt återkommande, överspelade, osammanhängande osv.. Någon känd happyit hade ett alterego... Inte första, inte sista gången. Förmodligen dyker lyktstople upp vilken dag som nu ;)

Jag är faktiskt inte helt säker på att hen var/är ett renodlat troll. Inte med tanke på tonen i de PM som hen skickade på slutet, finns ingen anledning för troll att bete sig på det viset. Tror mer att det är någon med en eller annan form av problem.

Vad det gäller tonen mot hen så är det kanske hårt att säga att det var förtjänat, men hen hade definitivt samlat ihop till det själv utan större hjälp av omgivningen. Men jag säger inte att det var vackert för det.

Av:
    mussla
    Tråkigt om CK går i konken. Hur pass tillförlitliga är de uppgifterna? När jag var inne i butiken på Götgatan häromdagen så berättade de att de skall bygga ut serviceverksamheten där. Det borde ju inte vara något man gör om det är en konkurs i faggorna.

För övrigt så har det funkat bra alla gånger jag beställt från dem. Rimliga leveranstider och bra priser. Butiken på Götgatan är praktisk när man behöver grejjor direkt. Lite som webhallen med bra priser över disk.

Av:
    ooms
    mussla skrev:
    Tråkigt om CK går i konken. Hur pass tillförlitliga är de uppgifterna? När jag var inne i butiken på Götgatan häromdagen så berättade de att de skall bygga ut serviceverksamheten där. Det borde ju inte vara något man gör om det är en konkurs i faggorna.

För övrigt så har det funkat bra alla gånger jag beställt från dem. Rimliga leveranstider och bra priser. Butiken på Götgatan är praktisk när man behöver grejjor direkt. Lite som webhallen med bra priser över disk.
    De är under rekonstruktion, och av just de skälen butiken på Götgatan berättade - de har satsat för mycket för snabbt, pengarna har inte räckt till trots att omsättningen växt. Man kan ju hoppas att rekonstruktionen leder till lite sans, men om planerna på Götgatan stämmer lär det väl inte vara så...

Av:
    mussla
    ooms skrev:
    mussla skrev:

De är under rekonstruktion, och av just de skälen butiken på Götgatan berättade - de har satsat för mycket för snabbt, pengarna har inte räckt till trots att omsättningen växt. Man kan ju hoppas att rekonstruktionen leder till lite sans, men om planerna på Götgatan stämmer lär det väl inte vara så...

Tack! Jag hittade artikeln om rekonstruktion nu. Jag tror ändå att serviceplanerna kan vara vettiga. Det behövs inte mer än några mekställ och att personalen som står där både kan skruva och sälja. Det behöver inte vara så tunga investeringar i något som kan dra in mer kunder. Butiken på Götgatan ligger bra till och det är väldigt praktiskt att stoppa till och kunna få något fixat.

Om man jämför med konkurrenterna i Tyskland så tycker jag att CK står sig väl både med leveranser och priser. Vi får se hur det går. Jag skall passa på att fylla reservdelslagret lite och samtidigt stödköpa.

Av:
    Luzen
    ooms skrev:
    mussla skrev:

Nja, oftast är det så att pengarna inte räcker till pga (inte trots) att omsättningen ökat.
    Vid kraftigt ökad omsättning binder man mer pengar i bl à lager och kundfordringar.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ