• [Rando] Gott nytt år!

Av:
    Grimpeur
    Vill tacka alla för ett underbart randoår och tillönska alla ett minst lika underbart nytt randoår! Imorgon så börjar vårt nya år. Jag har ännu inte lyckats spotta nästa års kalender men ryktet säger att det blir ännu fler lopp nästa år. Inte illa för att vara året efter ett PBP år. För många nalkas Sverigetempot nästa år med rekordmånga deltagare. I Södertälje blir premiären den 16 November. Det blir en klassisk runda, Södertörns pärla. Längtar redan!
    Vad skall man hitta på nästa år? Är det ett mellanår efter PBP och innan LEL? Eller året då man får göra något riktigt roligt. Vi har mejlat Seattle Randonneurs om de har några roliga kuperade permanenter over there men ännu inte fått något svar. Alperna är ju ett trivsamt alternativ eller varför inte Land's End to John o' Groats. Nyåret är drömmarnas tid, allt är möjligt och det är nu som framtiden stöps.

Återigen ett bamsestort tack för gånget år och en bamseskål för vårt nya år och hoppas att det nya året blir ert år. Hoppas vi synes på Sötäljepremiären den 16:nde.
  • Re: [Rando] Gott nytt år!

Av:
    Peth
    Begick Barkarby-, Bollnäs-, och Södertälje-premiär under 2019. Ska bli spännande att se kalendern för 2020, när den nu dyker upp, och om där är några trevliga nyheter.

Av:
    Barrett
    Rando-kalendern går alltså från 1/11 - 31/10? Jag som trodde det inte skulle bjudas på några vintermisär rundor annat än i egen regi ska nu alltså bli glatt (?) överraskad? :)

Jag siktar på Sverigetempot så allt fram tills dess blir förberedelser inför det bortsett från SMACK-tempon där jag siktar (i år igen) att sätta PR på alla lopp (ingen högt satt ribba, även om det kan låta så) samt en halvmara i Hanover i slutat på april.

Känns ju som det kan komma att bli ganska mkt deltagare på framför allt alla längre lopp inför ST. Själv har jag aldrig cyklat mer än 30 mil i sträck så jag ser fram emot många nya erfarenheter under 2020.

Av:
    GoranS
    2019 blev det 4 lopp (totalt 90 mil) för min del under 1,5 vårmånader. Målsättning för 2020 får bli minst samma antal men att spräcka 100-milsvallen och ha mer än ett lopp på >=30 mil. Vore kul om Södertäljes 40-milare äntligen kunde bli körd då banan verkar riktigt trevlig.

Av:
    NLC
    Tackar tackar Henrik! Säsongen är fortfarande bara på planeringsstadiet men Sverigetempot verkar ju bli en het potatis utöver den traditionsenliga SR-serien.

---------------------------------------------------
    Bullitt ger starka ben och glada barn

Av:
    A.Nilsson
    Ja, tack för fint rando-år! Ser väldigt mycket fram mot nästa. Sverigetempot (eller något ännu längre lopp?) och många fina dagar med start från Circle K i Östertälje.

Av:
    Hasse#7
    GoranS skrev:
    2019 blev det 4 lopp (totalt 90 mil) för min del under 1,5 vårmånader. Målsättning för 2020 får bli minst samma antal men att spräcka 100-milsvallen och ha mer än ett lopp på >=30 mil. Vore kul om Södertäljes 40-milare äntligen kunde bli körd då banan verkar riktigt trevlig.

GoranS skall köra en hundramilare för att spräcka hundramilsvallen. 2020 bli något alldeles extra.

Av:
    GoranS
    Hasse#7 skrev:
    GoranS skrev:

GoranS skall köra en hundramilare för att spräcka hundramilsvallen. 2020 bli något alldeles extra.
    Som demonstration av uttrycket "som fan läser bibeln" var det rätt lyckat! Den enda 100-milare som någon gång skulle kunna vara av intresse för min del är nog Örebros vilken förefaller hyggligt civiliserad och inte alltför luftskåps-, busskurs- och dikesrensintensiv vad gäller sovandet.

En 40-milare är nog max för min del, åtminstone nästa år. Och, som sagt, skulle gärna göra det på Södertäljes.
    Redigerad 2 gång(er). Senaste ändring 2019-11-01 22:28 av GoranS.

Av:
    gandhi
    Hörde er på radio https://sverigesradio.se

Jag skall försöka med en 20-milare 2020. Nu skall knät vara färdigopererat och jag får sikta in mig på slottsrundan då jag är notorisk finväderscyklist, men vem vet. Kanske en av de tidiga om jag får ihop vinterpendlaren...

di2-bakväxel säljes:Ultegra di2 6870

Trek Checkpoint köpes:
    https://happyride.se

STULEN!:Transition Rapture
    ~Hjulbryggare~

What? No. We can't stop here. This is bat country.

Av:
    Peth
    Någon som vet status på brevetkalendern för 2020?

Av:
    desmo
    Jag är högst osäker på hur mitt randoår blir 2020. Jag skulle gärna köra Sverigetempot, och är föranmäld, men osäker på om jag kan komma till start. Jag har kört full serie i fyra år, men riskerar att bryta det nu. Och det känns trist. Men anledningen är god. Och det kommer innebära cykel och äventyr fast på ett annat sätt. Så vi får ses om vi ses på något rando 2020 eller inte!

Av:
    GoranS
    Är planerat för minst ett lopp i Stockholmstrakten varje månad under kommande randoår så om du inte tänker dig bortavaro ett år framöver kommer det att finnas randomöjligheter under 2020.

Av:
    desmo
    GoranS skrev:
    Är planerat för minst ett lopp i Stockholmstrakten varje månad under kommande randoår så om du inte tänker dig bortavaro ett år framöver kommer det att finnas randomöjligheter under 2020.

Är ev borta mars till augusti så missar antagligen de längre turerna. Men planen är inte spikad än.

Av:
    GoranS
    Jo, med den bortavaron lär det väl vara 20- och kanske någon 30-milare som står till buds kommande år, åtminstone om man håller sig till Stockholm.

Av:
    Peth
    Då är Brevetkalendern 2020 publicerad: http://randonneurs.se

Av:
    NLC
    Äntligen!

Av:
    GoranS
    Bara att välja och vraka!

En fundering: finns det ngn anledning till att Malmös 20-milare inte är listade kronologiskt? Olika banor?

Av:
    NLC
    Bra fråga, jag ställde mig själv densamma men det är nog bara en formatteringsfiness. Det finns visserligen olika banor att tillåg men det är inte enligt ett sådant upplägg som datumen är grupperade i kalendern.

Av:
    Peth
    Ser inte helt lätt ut att cykla till en hel serie med start i Jönköping. Nåt som blivit fel?

Av:
    Peth
    Jag räknar till 123 starter (Sverigetempo och Flèche ej inräknat).

Ny startort Umeå – kul!

Av:
    Jocke77
    Gott nytt randoår själv!

Har inte funderat något på 2020, är föranmäld till Sverigetempot men har inte bestämt mig än om jag kör. Har endast cyklat tre mtb-pass sedan PBP eftersom jag fokuserat på att få igång löpningen som pausades 7-8v innan PBP och sedan har jag faktiskt åkt två pass längdskidor redan. Bokslutet på detta randoår blev ca 650 mil cykel varav 272 mil var lopp, känns som en lagom fördelning :-D

Av:
    heffe
    Peth skrev:
    Ny startort Umeå – kul!
    Mycket roligt!
    Nu kan en skriva i tråden med gott samvete :D
    Tänker satsa på att ta mig igenom hela västerbotten-serien.

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    NotReallyGunde
    heffe skrev:
    Peth skrev:
    Ny startort Umeå – kul!
    Mycket roligt!

Den 60 milarn ser ju smuff ut

Av:
    heffe
    Nerförs hemåt är tacksamt!

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    Peth
    heffe skrev:
    Peth skrev:
    Ny startort Umeå – kul!
    Mycket roligt!

Blev du med och arrangera? Cykelintresset och Randonneur Sverige verkar ha kommit överens i alla fall.

Av:
    heffe
    Icket, har ingenting med detta att göra, kommer dock att njuta frukterna av det. Fick reda på det först idag.

------------
    heffe.nu // #HeffeOnTour

Av:
    GoranS
    Noterar att Örebroarna har ett intressant upplägg med två 60-milare, dels 27:e juni och dels 29:e juni. Någon som tänker sig att köra båda!?

Av:
    Raggamuffin
    GoranS skrev:
    Noterar att Örebroarna har ett intressant upplägg med två 60-milare, dels 27:e juni och dels 29:e juni. Någon som tänker sig att köra båda!?

Man kanske bara vänder och kör samma tillbaka?

// Muffin

Av:
    Barrett
    GoranS skrev:

Perfekt uppvärmning inför Sverigetempot? :)

Av:
    Peth
    Jag är fortfarande konfunderad över Jönköping. Visst är det praktiskt för arrangörerna att lägga loppen samma dag, men som deltagare kan det bli lite tajt att hinna med.

Av:
    dantor
    Peth skrev:
    Jag är fortfarande konfunderad över Jönköping. Visst är det praktiskt för arrangörerna att lägga loppen samma dag, men som deltagare kan det bli lite tajt att hinna med.

Framförallt när det är samma starttid... Får hålla hyggligt tempo för att fixa det.

"jaha, vi blir i alla fall sex som kör 40-milaren" blev strax "faen, ska de köra 60? Bara en till jag får sällskap med".

Av:
    Peth
    dantor skrev:
    Peth skrev:

Framförallt när det är samma starttid... Får hålla hyggligt tempo för att fixa det.

"jaha, vi blir i alla fall sex som kör 40-milaren" blev strax "faen, ska de köra 60? Bara en till jag får sällskap med".

Om det bara vore den totala maxtiden att ta hänsyn till så finns det ju i alla fall några stycken som skulle klara av 100 mil på under 40 timmar. Men sen är ju det där med maxtid vid kontrollerna ...

Av:
    GoranS
    Det är väl två personer som gjort sub-40 på en svensk hundramilare om jag minns rätt.

Av:
    dantor
    GoranS skrev:
    Det är väl två personer som gjort sub-40 på en svensk hundramilare om jag minns rätt.

Galet imponerande! Dock var det väl gissningsvis inte en 60-milare västerut, och en 40-fre österut med samma starttid. Lite körigt att hinna med kontrollerna i rätt tid, som Peth var inne på :-)

Av:
    GoranS
    dantor skrev:
    GoranS skrev:

Galet imponerande! Dock var det väl gissningsvis inte en 60-milare västerut, och en 40-fre österut med samma starttid. Lite körigt att hinna med kontrollerna i rätt tid, som Peth var inne på :-)
    Nej, var en riktig hundramilare (Göteborg).

Av:
    NLC
    GoranS skrev:
    dantor skrev:
    GoranS skrev:

Det har också körts en "100-milare" med upplägget att cykla 42 mil med avfärd kl 9 torsdag kväll för på det ha en halv fredag ledig med hygge och sen på lördag morgon starta en en 60-milare med målgång straxt innan elvakaffet på söndagen och (med tåg) hemma i säng före maxtiden för en riktig 100-milare gått ut.

Efter det började det löst pratas om en riktig "hell week" där man får möjlighet att köra en hel SR-serie "back to back" på maxtiderna....

Av:
    Peth
    NLC skrev:
    GoranS skrev:
    dantor skrev:
    GoranS skrev:

Det har också körts en "100-milare" med upplägget att cykla 42 mil med avfärd kl 9 torsdag kväll för på det ha en halv fredag ledig med hygge och sen på lördag morgon starta en en 60-milare med målgång straxt innan elvakaffet på söndagen och (med tåg) hemma i säng före maxtiden för en riktig 100-milare gått ut.

Efter det började det löst pratas om en riktig "hell week" där man får möjlighet att köra en hel SR-serie "back to back" på maxtiderna....

150 mil + extrakilometer på 100,5 timmar. Varför inte ...

Av:
    NLC
    Det trixiga blir ju att man med upplägget att köra en serie inte kan starta nästa distans förrän maxtiden går ut för föregående så för att man ska få någon vettig vila mellan distanserna så får man fundera en extra gång på vilken ordning som är lämplig(ast).

Av:
    Jocke77
    Peth skrev:

150 mil + extrakilometer på 100,5 timmar. Varför inte ...

Inte riktigt samma men när jag körde Mallorca brevet week i maj i år startade man 20,30,40-milarna dagarna efter varandra kl 07:00. Det var inga större problem.

Vet dock inte hur det hade känts att köra 60-milaren som startade 07:00 dag fem, kunde tyvärr inte stanna och köra den.

Av:
    Peth
    Det kommer bli ett spännande år, tänker cykla tre, för mig, nya rundor och göra en superrandonneur.

Av:
    GoranS
    Apropå randogalenskaper så är ju superrandonneur något ett hyggligt antal lyckas med varje år och dubbla kompletta serier något som görs men betydligt mindre ofta. Frågan är, har det i Sverige gjorts någon trippel, kvadrupel, ...? Och hur ser det ut internationellt? Steven Abraham har jag för mig jag läste hade något år med många randomil och att det triggade hans HAMR-cyklande.

Av:
    ooms
    GoranS skrev:
    Frågan är om det verkligen är så, eller om man bara glömt kvar 2019-06-29 i kalendern. Ett typo är det oavsett.

Av:
    GoranS
    ooms skrev:
    GoranS skrev:
    Frågan är om det verkligen är så, eller om man bara glömt kvar 2019-06-29 i kalendern. Ett typo är det oavsett.
    Ah, bra där. Läste uppenbarligen inte årtalet. Och de hade tydligen 60-milare 2019 som gick 1:a och just 29:e juni. Tyvärr har Örebrocyklisterna inte lagt ut uppdaterad info på sin egen sida vad gället 2020 ännu så det finns inget ”facit”.

Av:
    GoranS
    Kan denna bunt räcka för att sätta svenskt rekord i antal homologerade brevetkort på en helg?

#adventspyssel

thumbnail_image1.jpg

Av:
    Peth
    GoranS skrev:
    Kan denna bunt räcka för att sätta svenskt rekord i antal homologerade brevetkort på en helg?

#adventspyssel

Backlog från 2018?

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ