• singels day, några bra erbjudande?

Av:
    Stentuff
    Tänkte kolla om jag skulle köpa lite saker till cykeln och tänkte då hålla koll på erbjudande.
    Lägger upp vad jag kan hitta.
  • Re: singels day, några bra erbjudande?

Av:
    Spacekitty
    Från Wikipedia:

Historik
    Singlarnas dag, som har sitt ursprung från Nanjing University 1993, började ursprungligen firas vid olika universitet i Nanjing under 1990-talet. Den fick sitt namn eftersom datumet består av fyra ettor. Efter sin examen tog studenterna universitetets tradition med sig ut i samhället. Singlarnas dag har väsentligen populariserats via Internet och följs nu av ungdomar i flera regioner utanför Kina.

Dagen firades ursprungligen endast av unga män, men firas nu allmänt av båda könen. "Blind date"-parties är också populära under denna dag i ett försök att säga adjö till singellivet. Vissa universitet anordnar ett speciellt program för att samla singlar tillsammans för gemensam fest.

En uppfattning om ursprunget till Singlarnas dag är en kärlekshistoria, där en ung man som hette Mu Guang Kun, född den 11 november 1970, på grund av sitt speciella namn på kinesiska, hade han kallats Guang Gun sedan hans tid i grundskolan. Under sitt andra år vid Nanjing University, började han en romantisk relation med en flicka. Emellertid drabbades flickan av cancer och dog senare. Den unge mannen gick då till översta våningen, och tände ljus på natten för flickans död och verkade bli en annan person efter den natten. På hans födelsedag under hans sista studieår, följde hans rumskamrater också med honom till den översta våningen för att hålla honom sällskap. Denna sorgliga historia blev sedan välkänd på universitetet och hans födelsedag inrättades till att vara Guang Gun Festival.

Här är ett presenttips om du vill imponera på din blinddate. https://www.hallbergsguld.se

=^.^=

Av:
    staine
    Ptja ska det vara guld så ska det väl vara:

DEEF2647-696E-4A7B-BE7C-E8BB563E1F9F.jpeg

Av:
    -****-
    Spacekitty skrev:
    Här är ett presenttips om du vill imponera på din blinddate. https://www.hallbergsguld.se

Tack för tipset, men tyvärr har jag inte hål i öronen.

Av:
    Spacekitty
    Det går snabbt att göra.

=^.^=

Av:
    Spacekitty
    I övrigt tycker jag att man köper grejer när man behöver dom. Inte panikköpa billiga grejer man saknar behov av, bara för att det finns ett erbjudande till nedsatt pris.

=^.^=

Av:
    Freddie L
    Spacekitty skrev:
    I övrigt tycker jag att man köper grejer när man behöver dom. Inte panikköpa billiga grejer man saknar behov av, bara för att det finns ett erbjudande till nedsatt pris.
    Men hur länge är det ok att vänta med sitt nödvändiga inköp, för att tex hoppas på en rea? En dag, en vecka, en månad? Ts ska ju tydligen ”köpa lite saker till cykeln” och hoppas på rea. Vore det mer moraliskt av honom att handla i helgen?

/Fredrik

Av:
    jonte987
    Jag tycker nog vi kan lägga upp fynd med förhoppningen att folk kan avgöra behovet själv eller fråga en närstående.

Såg att wiggle edge 520+ räknas som ett fynd men den är väl för klen?

Av:
    Spacekitty
    jonte987 skrev:

Att den har ett nedsatt pris gör den inte till ett fynd, nu är den bara en utgången modell till lägre pris som dom vill bli av med.

=^.^=

Av:
    jonte987
    Spacekitty skrev:
    jonte987 skrev:

Att den har ett nedsatt pris gör den inte till ett fynd, nu är den bara en utgången modell till lägre pris som dom vill bli av med.

Nej, precis. Var nån site som listade den som bästa fynd...var det jag syftade på men inte skrev....

Verkar som man ska ha minst 830 om man ska ersätta mobilen för karta i skog?

Av:
    Spacekitty
    jonte987 skrev:
    Verkar som man ska ha minst 830 om man ska ersätta mobilen för karta i skog?

Eller 530. Det som skiljer är att 830 har pekskärm och adressdatabas för att skriva in att du vill cykla till Ekevallavägen, på 530 får du manövrera hårkorset med knapparna över kartan och sätt det över punkten du vill till. I övrigt samma.

=^.^=

Av:
    Pfaff
    Spacekitty skrev:

Glöm inte att kryssa för presentinslagningen också.

-------------------------------------------------------------
    Långsam på korta sträckor!

Av:
    Spacekitty
    Pfaff skrev:
    Spacekitty skrev:

Glöm inte att kryssa för presentinslagningen också.

Jag snålade lite, och tog utan presentinslagning, till mig själv.

=^.^=

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in