• Tacx, flow eller bushido?

Av:
    NON
    Har aldrig haft en trainer men jag har bestämt mig för att köpa en smart sådan. Är det värt dom extra lapparna att köpa en bushido eller är det att kasta pengarna i sjön?
  • Re: Tacx, flow eller bushido?

Av:
    ancientacid
    Spontant ja, bättre ju dyrare du köper.

Personligen ägde jag själv en flow först, blev dock ett reklamationsärende då motorn brann efter ett par träningspass.
    Lade pengar emellan och bytte upp mig till en Bushido, som var märkbart bättre på alla sätt.

Har kört i flera år på Bushidon och varit nöjd, sånär som på bristen att kunna köra renodlade sprint-intervaller.
    Har nu en Neo 2T och kan återigen konstatera att ALLT är bättre med bättre/dyrare utrustning.

Så mitt spontant råd är att snåla inte vid inköp, då ångrar du dig bara tids nog ändå.

Av:
    Bulldog76
    +1. Jag har också haft en Bushido ett antal år. Den har alltid fungerat bra, den simulerar motstånd och backar på ett bra sätt, och slirar inte så mycket. Den var rätt kraftig i hur mycket motstånd den kan generera. Riktigt nice att den inte kräver ström. sålde dock min nyligen och köpte en Tacx Neo 2. Och det är ett jättelyft, men jag tvekade länge på att byta då den var så pass bra. Ville testa direktdrivet, men ville inte köpa Flux eller liknande i den prisklassen, för där tyckte jag inte man fick några större fördelar mot Bushido förutom att de är direktdrivna.

Jag röstar för Bushido. Leta och se om du kan hitta erbjudande på den.

Av:
    etnica
    Har haft en tacx flow s sen januari. Den funkar grymt. Gamla tacx flux säljs inte längre vad jag vet.

Har en neo2 också mjae vet inte om det var värt de pengarna. Dock inget fel på den.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in