• Re: [OT] Huskurer

Av:
    Rattnalle
    Örjan Lax skrev:
    Rattnalle skrev:
    Örjan Lax skrev:
    Alex Supertramp skrev:
    davveno1 skrev:
    Single malt
    +1
    (Fast man får vara försiktig när man skriver om sprit på den här communityn. MTB-kulturen till trots är här väldigt ängsligt, puritanskt och frikyrkligt emellanåt.)

En drajja på det!

Var har du fått det ifrån? Frikyrkligt? 😄

Tycker snarare tvärtom, med öl-trådar, whisky-trådar, vin-trådar, och gulasch-trådar som flödar här med en gudomlig regelbundenhet. Eller så har vi bara selektiv perceptionsförmåga.

Här är min huskur för övrigt:
    Jag tror mer det syftades på att det ska vara rätt sorts sprit.

Ny fråga: Den där klisterlappen på glaset, att ha kvar den är väl som att behålla skyddsplasten på micron eller mobilskärmen ungefär?

Nej, det är för att tala om att man har dyra finglas från iittala! :-)

(Happy har gått och blivit lite Solsidan-snobbigt senaste åren märker jag...) :-)
    Du kan ju inte klaga på solsidan-tendenser om du precis hävdat att du behåller klisterlappen för att visa upp dina finglas ;-)

Att behålla märket som är sytt på ärmen på nya kavajer kanske är en bättre liknelse för övrigt.

Innehåll: åsikter.
    Inlägget kan innehålla spår av fakta.

Av:
    Örjan Lax
    Rattnalle skrev:
    Örjan Lax skrev:
    Rattnalle skrev:
    Örjan Lax skrev:
    Alex Supertramp skrev:
    davveno1 skrev:
    Single malt
    +1
    (Fast man får vara försiktig när man skriver om sprit på den här communityn. MTB-kulturen till trots är här väldigt ängsligt, puritanskt och frikyrkligt emellanåt.)

En drajja på det!

Var har du fått det ifrån? Frikyrkligt? 😄

Tycker snarare tvärtom, med öl-trådar, whisky-trådar, vin-trådar, och gulasch-trådar som flödar här med en gudomlig regelbundenhet. Eller så har vi bara selektiv perceptionsförmåga.

Här är min huskur för övrigt:
    Jag tror mer det syftades på att det ska vara rätt sorts sprit.

Ny fråga: Den där klisterlappen på glaset, att ha kvar den är väl som att behålla skyddsplasten på micron eller mobilskärmen ungefär?

Nej, det är för att tala om att man har dyra finglas från iittala! :-)

(Happy har gått och blivit lite Solsidan-snobbigt senaste åren märker jag...) :-)
    Du kan ju inte klaga på solsidan-tendenser om du precis hävdat att du behåller klisterlappen för att visa upp dina finglas ;-)

Att behålla märket som är sytt på ärmen på nya kavajer kanske är en bättre liknelse för övrigt.

Där åkte jag dit! *asgarv*

Av:
    ensamvarg
    Peta näsan. Aldrig sjuk. Resten får ni räkna ut själva …

Ensamvargar bits inte, dom går undan.

Av:
    Stervelo
    Placebo fungerar mer än fint.
    Mät reaktionstid, ta koffeintabletter en vecka, med något som smakar gräsligt innan.
    Ni kommer att ha runt 10 % snabbare reaktionstid med koffein och utan.
    Men, när ni slutar att ta koffeinet men bara tar det gräsliga, samma effekt.

Ett kontrollerat experiment gjordes av Max Mosely. Det var runt 50 pers som alla hade rejäla problem med smärtor och åt starka opiater men ändå fungerade dåligt i vardagen.

Två grupper, ni vet det vanliga, men här fick båda grupperna samma sak, rismjölstabletter, som deltagarna fick veta var något nytt "revolutionerande" inom smärtlindring.
    Det hade så bra effekt att många slutade med sina vanliga opiater, och bara tog rismjölstabletterna.
    När de fick veta att det var sockerpiller så att säga, så fortsatte väl hälften med dem, och effekten bestod.
    Så, dissa inte placebo, det är rejält kraftfullt och verkligt.
    Placebo har dessutom inga kända biverkingar. :)

Det du inte dör av blir du starkare av, men det du dör av blir din mamma starkare av.

Av:
    Mr Bottecchia
    .
    Redigerad 1 gång(er). Senaste ändring 2019-11-22 20:17 av Mr Bottecchia.

Av:
    Raggamuffin
    Stervelo skrev:

Placebo har dessutom inga kända biverkingar. :)

Inga medicinska kanske, men... :)

// Muffin

Av:
    Beerfot
    Mycket snack på er. Här är jag med dubbelsidig öroninflammation. Läkaren tror på antibiotika. Husläkaren hävdar att hackad gul lök i öronen ska göra susen. Placebo biverkningarna yttrar sig på följande sätt: Ingen vill vara i min närhet. Sover på soffan. Luktar konstigt.
    IMG_20191122_211010.jpg

Av:
    Örjan Lax
    Beerfot skrev:
    Mycket snack på er. Här är jag med dubbelsidig öroninflammation. Läkaren tror på antibiotika. Husläkaren hävdar att hackad gul lök i öronen ska göra susen. Placebo biverkningarna yttrar sig på följande sätt: Ingen vill vara i min närhet. Sover på soffan. Luktar konstigt.
    Prova hackad VITLÖK så lär du märka en social förändring och möjligtvis en medicinal förbättring... 👍

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.

Klicka här för att logga in

KÖP & SÄLJ